Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام والمسلمین روحانی از افتخار آفرینی کانون های فرهنگی هنری مساجد قم در رویداد ملی فهما خبر داد و افزود:۱۴ کانون فرهنگی هنری استان قم در این رویداد ملی حائز رتبه های برتر و شایسته تقدیر شدند.

حجت الاسلام والمسلمین «سعید روحانی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان در قم با گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: هر سال به این مناسبت برنامه های ویژه ای  اجرا می شد که امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از انتشار این ویروس این برنامه ها لغو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان قم با اشاره به آمار کانون های مساجد در استان قم گفت: در حال حاضر 414 باب کانون فرهنگی هنری در مساجد قم فعالیت دارند.


وی در ادامه به رویداد ملی فهما اشاره کرد و گفت: رویداد ملی «فهما» که مخفف فرهنگ و هنر مساجد ایران است، در راستای معرفی فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور طراحی و دنبال شد.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان اینکه در قالب این طرح سعی شد تا فعالیت های کانون ها در سامانه «بچه های مسجد» معرفی شود افزود: طرح ملی پایتخت فهما (پایتخت فرهنگی هنری مساجد ایران) فرصتی برای دیده شدن، رقابت و معرفی فعالیت‌ کانون‌های فرهنگی هنری و الگوهای برتر مساجد است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با بیان اینکه استقرار نظام فهما باعث احیای کانون ها و ایجاد شور و نشاط ویژه ای شد تصریح کرد:طرح ملی «فهما» در قالب شاخص‌های هشت گانه «قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، غنی سازی اوقات فراغت و خلاقیت و نوآوری» با هدف ارزیابی و رتبه‌بندی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اجرا شد.

 

وی با اشاره به اینکه پس از بررسی‌های لازم توسط هیأت های انتخاب و حضور گروه‌های داوری در ۱۸ رشته، مجموعا ۱۳۳ کانون فرهنگی هنری در این رویداد ملی قابل تقدیر شناخته شدند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۸ کانون در ۱۸رشته به عنوان کانون های برتر، ۱۸ کانون در ۱۸رشته به عنوان کانون شایسته تقدیر ویژه و 97 کانون نیز به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه با بیان اینکه 49720 نفر از اعضای کانون های مساجد قم در سامانه «بچه های مسجد» ثبت نام کردند یادآور شد: 14 کانون فرهنگی هنری استان قم در این رویداد ملی حائز رتبه های برتر،شایسته تقدیر ویژه، شایسته تقدیر و معدل برتر شدند.

 

وی با اشاره به اسامی این 14 کانون ادامه داد: کانون های حضرت خديجه كبري(س)، تبیان و محمد رسول الله (ص) حایز رتبه برتر و کانون های عماد مغنيه  و ولایت حایز رتبه شایسته تقدیر ویژه و کانون های   شهيد علم الهدي، معارف اهل بيت(ع) و شهيد سيد مصطفي خميني (ره)حایز رتبه معدل برتر و کانون های  منتظران ظهور،کرامت، فاطمه الزهراء(س)، بقيه الله، شهدای زیزگان و حضرت ابوالفضل العباس(ع) حایز رتبه شایسته تقدیر شدند.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: رویداد ملی فهما طرح ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد حجت الاسلام والمسلمین کانون فرهنگی هنری کانون های مساجد شایسته تقدیر رویداد ملی حایز رتبه مساجد قم کانون ها استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۵۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان

ایسنا/خوزستان سازمان بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر ماهشهر رویداد هنری وعده صادق را در سطح استان خوزستان برگزار می‌کنند.

کانون بسیج هنرمندان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر ماهشهر فراخوان استانی رویداد هنری وعده صادق را در چهار محور مختلف منتشر کردند.

به گزارش ایسنا، محورهای مطرح شده در این فراخوان به این شرح است: هنرهای‌ تجسمی (طراحی، نقاشی، گرافیک، پوستر و کارکاتور)، عکس و فیلم (سبک‌های مختلف خوشنویسی، تایپوگرافی، آیه‌های قرآنی، شعارهای مرتبط)، هنرهای نمایش (تئاتر خیابانی و صحنه‌ای) شعر و داستان (سبک آزاد).

علاقه‌مندان برای شرکت در رویداد و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۰۲۵۶۸۸۰۳۸ تماس بگیرند.

آخرین مهلت ارسال آثار تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای رویداد هنری «وعده صادق» در استان خوزستان
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت