Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@13:08:03 GMT

بوکس انتخابی المپیک| شکست و حذف شریفی برابر حریف ازبک

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۶۱۵۲

بوکس انتخابی المپیک| شکست و حذف شریفی برابر حریف ازبک

طوفان شریفی در مقابل نایب قهرمان آسیا شکست خورد و نتوانست سهمیه المپیک کسب کند.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت رسمی فدراسیون بوکس، مسابقات گزینشی المپیک در قاره آسیا از روز سه‌شنبه در شهر امان پایتخت اردن آغاز شده است. در این رقابت‎ها، 151 بوکسور از 35 کشور از آسیا و اقیانوسیه در بخش مردان حضور پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز (یکشنبه) در دیدار مرحله یک چهارم نهایی 91 کیلوگرم طوفان شریفی بوکسور 23 ساله ایران مقابل سنجر تورسونوف دارنده نقره آسیا از ازبکستان قرار گرفت و مبارزه نزدیک و خوبی به نمایش گذاشت. در پایان این دیدار، بوکسور ازبکستانی بود که برنده شد و به نیمه نهایی صعود کرد.

طوفان در هر سه راند با تمام وجود جنگید و ضربات سنگینی را هم به صورت حریف خود وارد کرد اما در نهایت حریف ازبکستانی با تکیه بر تجربه خود به پیروزی رسید و شریفی از کسب سهمیه بازماند.

 از ساعت 21 امشب در وزن 75 کیلوگرم شاهین موسوی که پیش از این برابر موریو واکی از ژاپن به برتری دست یافته، به مصاف توهتا از چین می‌رود. شاهین در صورت برتری در این رقابت، جواز حضور در المپیک توکیو را کسب خواهد کرد.

تیم ملی ایران با 8 بوکسور در این رویداد حضور یافته است.

امید احمدی‌صفا، دانیال شه‌بخش، اشکان رضایی، سجاد کاظم‌زاده، سیدشاهین موسوی، احسان روزبهانی، طوفان شریفی و ایمان رمضان‌پور، بوکسورهای ایران در این مسابقات هستند.

علیرضا استکی سرمربی تیم ملی و همایون امیری و غلامرضا کریمی هم به‌عنوان مربی حضور دارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: المپیک بوکس تیم ملی ایران آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلطانی نخستین نشان ایران را قطعی کرد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.   امروز دوشنبه، رقابت‌های رده‌سنی جوانان برگزار شد و دو نماینده ایران به مصاف حریفان خود رفتند.   در وزن ۵۴ کیلوگرم، مهدی (امیررضا) سلطانی که ابتدا استراحت داشت، برابر دلگون‌سایخان از مغولستان قرار گرفت و در حالیکه راند نخست را باخته بود در دو راند بعدی با کوچ مناسب کادرفنی و عملکردی جانانه، به برتری دست یافت تا با صعود به نیمه‌نهایی، نخستین مدال ایران را قطعی کند. وی در نیمه‌نهایی با آمانتور ژومایف از قرقیزستان مصاف می‌دهد.   در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی شعبان برابر رابرت مالنوک از فیلیپین شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.   همچنین فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت رقابت‌های رده‌سنی امید پیگیری می‌شود و چهار بوکسور کشورمان به مصاف حریفان می‌روند.   در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی که پیش از این مقابل لی جونگ هو از کره‌جنوبی پیروز شده بود به مصاف ویشوانا از هند می‌رود.   در وزن ۶۰ کیلوگرم، آرمان عبادی با آکاش گورکا از هند دیدار می‌کند.   در وزن ۶۷ کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان می‌رود.   در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با گورپاد از هند روبه‌رو خواهد شد. ­

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • درخشش بوکسور مراغه‌ای در مسابقات آسیایی
  • مبارزه بوکس مایک تایسون با جیک پل رسما کلید خورد
  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • سلطانی نخستین نشان ایران را قطعی کرد
  • نخستین مدال ایران قطعی شد
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • روز خوب نمایندگان بوکس ایران در رقابتهای جوانان و امید آسیا
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟