Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز ،حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: ضدعفونی مراکز عمومی و معابر تمامی روستا‌ها باید به صورت جدی و در اولویت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بوده و در این خصوص خوشبختانه در شهرستان اقدامات خوبی انجام شده است.

اوبه تعطیلی اماکن عمومی که موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اشاره کرد و افزود: مسافرخانه‌ها و مهمان پذیر‌هایی که رعایت موارد بهداشتی را لحاظ نمی‌کنند تعطیل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: همچنین اقلام ضدعفونی کننده به زودی از طریق خانه‌های بهداشت در مناطق روستایی و شهری با قیمت مصوب عرضه خواهد شد.

او گفت: درمانگاه‌هایی که مجوز فعالیت شبانه روزی دارند موظف به فعالیت در طول شبانه روز هستند و در صورت عدم رعایت با متخلفان برخورد خواهد شد.

شکری اضافه کرد: با توجه به تصمیماتی که در سطح ملی گرفته شده است تا اطلاع بعدی برپایی نماز‌های جماعت لغو و همچنین تا رفع بحران، تمامی امامزاده‌ها و مساجد و مراکز گردشگری و موزه‌ها تعطیل خواهد بود.


نادر نجد دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه گفت: بازار چهارشنبه سوری، بازار‌های هفتگی و محلی در مناطق شهری و روستا‌های بخش سراجو و مرکزی تا اطلاع بعدی تعطیل است.

او گفت: همچنین تردد دست فروش‌های دوره گرد در روستا‌ها ممنوع بوده و دهیاری‌ها و مسوولان خانه‌های بهداشت در روستا‌ها در صورت تردد آن‌ها گزارش کنند.

او ادامه داد: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا، تا اطلاع بعدی چایخانه‌ها در روستا‌ها تعطیل بوده و قلیان سرا‌ها در شهر تعطیل و در صورت مشاهده پلمب خواهد شد.

او به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در شهرستان اشاره کرد و گفت: در شرایط بحرانی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم باید تمامی ظرفیت‌های شهرستان به خصوص سازمان‌های مردم نهاد برای عبور از شرایط کنونی بسیج شوند و مسوولان از حضور و امداد رسانی آن‌ها استقبال می‌کنند.


اصغر تنومند رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز در این جلسه گفت: آمار مبتلایان به کرونا ویروس در مراغه نسبت به روز گذشته افزایش نداشته است و همچنان هفت مورد مثبت در شهرستان است که تنها یکی از آن‌ها فوت کرده است.

او گفت: فرد فوت کرده خانم ۸۸ ساله‌ای است که بیماری زمینه‌ای قلبی داشته است.

اوبیان کرد: اقدامات شناسایی و معاینات بالینی اعضا خانواده افرادی که نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت بوده از سوی معاونت بهداشت شهرستان در حال پیگیری است.

رییس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: همچنین در حال حاضر ۳۰ بیمار با موارد مشکوک در بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه بستری هستند.

کرونا، ویروسی شایع است که هرسال زمستان با علایم سرماخوردگی مشاهده می‌شد، اما از سال ۲۰۰۲ این ویروس جهش ژنتیکی داشته و ابتدا خود را با بیماری سارس، پس از آن مرس و در حال حاضر به شکل کرونای جدید نشان داده که با دوره نهفتگی ۲ تا ۱۴ روز و با تظاهراتی نظیر تب بالا، سرفه، تنگی نفس سردرد و گاهی با اسهال و استفراغ همراه است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا بهداشت و درمان روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۷۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • نام‌گذاری معبر ورودی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان به‌نام «استاد فروغی»
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • ترافیک ورودی شهرستان جعفرآباد به‌زودی برطرف می‌شود
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • اعزام ماشین آلات راهداری برای رفع خرابی های سیلاب در راور
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها