Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ دکتر علیرضا زالی با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به علت افزایش مبتلایان به کرونا ویروس جدید در تهران، گفت: همانطور که وزیر بهداشت هم اعلام کردند، با توجه به سناریوی پیشبینی ما درباره گسترش این ویروس در کشور که با الگوی جهانی هم تطابق دارد، آمار مبتلایان در سایر کشور‌های دنیا هم رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
بر همین اساس در کشور ما هم همین الگو وجود دارد؛ بنابراین این افزایش آمار قابل انتظار است.

وی با بیان اینکه احتمالا در روز‌های آینده هم ممکن است با افزایش آمار روبرو شویم، افزود: تنها راه، نبود ارتباطات اجتماعی و کاهش مراودات اجتماعی و عدم حضور افراد در جامعه است که در این صورت می‌توان چرخه بیولوژیک ویروس را شکست. حتی اگر در روز‌های آینده تغییر جدی در وضعیت مراودات اجتماعی و حضور افراد در جامعه نداشته باشیم، ممکن است این افزایش آمار شتاب بیشتری هم به خود بگیرد.بیشتر بخوانید: نماز جماعت مساجد تا اطلاع ثانوی تعطیل شدزالی با اشاره به وضعیت بهبودیافتگان نیز گفت: در عین حال افراد باید توجه کنند که اگر بیمار مبتلا به کرونایی بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شد، از شروع علائم تا دو هفته بعد کماکان می‌تواند افراد دیگر را بیمار کند. یعنی فکر نکنید که، چون علائم بیماری قطع شده، فرد کاملا خوب شده است. اگر همین فرد بعد از، از بین رفتن علائم، قبل از مدت زمان تعیین شده، به خانه برود، همه افراد خانواده را آلوده خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بنابراین اگر فردی که از بیمارستان مرخص شده، می‌خواهد به منزل برود، مطلقا نباید با سایر افراد ارتباط داشته باشد تا زمانی‌که دو هفته از آغاز علائم بگذرد.

زالی همچنین اظهار کرد: در عین حال یکی از دلایل افزایش ابتلا می‌تواند مراجعات غیرضروری و حضور بیش از حد در بیمارستان‌ها باشد. تجربه‌ای هم که در ماه اول در چین بود، تایید می‌کند که ۷۰ درصد گرفتاری ها، به دلیل انتقالات درون بیمارستانی بود که طبیعتا در سایر الگو‌ها هم می‌تواند تکرار شود.

وی همچنین گفت: تاکید می‌کنم که با توجه به اینکه در پیک بیماری هستیم و آمار هم نشان دهنده روبه افزایش بودن است و بیماری هم در تهران و سایر نقاط کشور کنترل نشده و در عین حال آمار کشوری و جهانی رو به تزاید است، بنابراین اگر حجم مداخلاتمان نسبت به دو هفته گذشته افزایش نیابد، دچار مشکل می‌شویم. اکنون میزان مداخله ما در سطح شهر تهران متوسط است. برای اینکه سناریویی پیشبینی کنیم تا با آمار رو به تزاید مواجه نشویم، باید مداخلات به صورت سختگیرانه‌تر اعمال شود. این نظر فنی و علمی ماست که امیدوارم مسوولان مورد توجه قرار دهند.

زالی تاکید کرد: انجام سفر در این شرایط به نوعی بازی با جان خود و دیگران است که در عین حال منجر به خستگی تیم‌های پزشکی نیز می‌شود. اکنون چندین روز است که تیم‌پزشکی در خط اول کار می‌کند؛ بنابراین توجه کنید که امروز این شهامت نیست که فکر کنیم به سفر می‌رویم و ویروس نمی‌گیریم. ویروس مرز و در سفر بودن و... نمی‌شناسد. ضمن اینکه در سفر شانس ابتلا بیشتر می‌شود. حال ممکن است تیم درمانی دچار فرسایش شود. ما باید ورودی به بیمارستان‌ها را کاهش دهیم تا تیم درمان بتواند ریکاوری شود. اگر هر روز حجم زیادی از بیماران را به تیم درمانی تحویل دهیم، خارج از انصاف است. از مردم می‌خواهیم از سفر غیر ضروری اجتناب کنند. خبر داریم که برخی افراد در اطراف تهران در خفا در تالار‌ها مراسم برگزار کرده‌اند. این شجاعت و شهامت نیست، بلکه جان خودشان و دیگران را به خطر می‌اندازند. وقتی ۳۰۰ نفر در یک جا کنار هم بنشینند با حجم آلودگی که در تهران وجود دارد و قطعا چندین نفر مبتلا می‌شوند و آن‌ها هم در سطح شهر بیماری را به سایرین منتقل می‌کنند. اگر امروز فردی در شهر آلوده به ویروس شود، حداقل ۱۰۰ نفر را آلوده می‌کند. وقتی می‌گوییم تالار‌ها تعطیل باشند و حتی فریضه نماز جمعه را تعطیل اعلام می‌کنیم، یعنی موضوع جدی است و برگزاری پنهانی مراسم‌ها شجاعت نیست، بلکه به خطر انداختن جان خودشان، سایر شهروندان و پزشکان و پرستاران است. لینک کوتاه: www.rouydad24.ir/000rqq خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 کرونا در تهران قرنطینه خانگی عین حال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۸۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت

حمید صاحب مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت گفت: در جوامع چالش‌هایی پیش می‌آید که با ایثار و از جان گذشتگی می‌توان آن را پشت سر گذاشت. 

حمید صاحب افزود: ارائه خدمت بدون ایثار و گذشت میسر نبود و جان بر کفان سلامت خدماتی را ارائه کردند که بی بدیل بود و مردم و خاطره جمعی آنان هرگز این ایثار را فراموش نمی‌کنند. 

وی ادامه داد: به این ایثار افتخار می‌کنیم. هویت ما همین ایثار و از خود گذشتگی‌ها است. ما همه هویت و شخصیت خود را از این ایثار می‌گیریم. در این راستا در شهرداری و وزارت بهداشت این پیمان را می‌بندیم که مسیر شهدای سلامت را دنبال کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این مراسم گفت: در دوران کرونا که بسیاری به دنبال حفظ خود از این بیماری منحوس بودند، کادر درمان با ایثار خود به دیگران امید به زندگی دادند. 

علیرضا اولیایی‌منش با اشاره به اینکه مقصد همه‌ما باید عاقبت به خیری باشد، شهدای مدافع سلامت را نمونه بارز این عاقبت به خیری دانست و افزود: حضور ایثارگرانه کادر درمان با منش پهلوانانه سبب شد این بار پهلوانانی را بشناسیم که در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) در کنار هم آرمیده‌اند تا یادمان بماند که چه ایام و روزگاری را پشت سر گذاشته‌ایم. 

وی با اشاره به اینکه کادر درمان بر اساس قولی که برای دفاع و حراست از سلامتی مردم داده بودند تا آخرین لحظه در جبهه سلامت خدمت کردند و گوهر جان خود را در این راه هدیه کردند، افزود: شهدای مدافع سلامت با صداقت در جبهه سلامت خدمت کردند. این نعمت بزرگی است که شهدای ما عاقبت به خیر شدند. در زمانه سخت مانند دوره کرونا  تشخیص‌ها سخت می‌شود و امتحان‌های الهی عیار مردانگی و پهلوانی را نشان می‌دهد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ایثار کادر درمان در دوره کرونا بی نظیر بود، ادامه داد: در دوره‌ای که روزانه ۷۰۰ فوتی داشتیم برخی شهدای مدافع سلامت حاضر نبودند از بیمارستان خارج شوند و حتی به دیدار خانواده خود نرفتند. اما بدون اینکه خانواده و عزیزان خود را ببینند به شهادت رسیدند که چنین ایثاری بی نظیر است.

اولیایی‌منش با قدردانی از شهرداری تهران در حوزه سلامت در برپایی مراسم بزرگداشت مدافعان سلامت اظهار داشت: آنطور که باید و شاید از شهدای مدافع سلامت تجلیل نشده است. امیدواریم افتخار خادمی خانواده شهدای سلامت را داشته باشیم.

اخگرپور شهردار منطقه ۱۹ نیز گفت: شهدای مدافع سلامت بودند که نزدیکتر از هر برادر و خواهری در دوران کرونا در کنار بیمار بودند و در راستای سلامت جامعه تلاش کردند. ما باید این شهدا را تکریم و یاد آنان را پاس بداریم.

در این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهدای مدافع سلامت تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت تردد در ۵محور آزاد راهی و شریانی کشور
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان درگیر مداخلات جوی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • جوی آرام در جاده‌های کشور/ ترافیک پرحجم در ۴ محور
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟