Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@05:58:41 GMT

تاثیر کرونا بر بازار دام و فرآورده های لبنی

تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۸۷۰۸

به گزارش اکوفارس، سعید سلطانی سروستانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، درباره تاثیر شیوع کرونا بر بازار گوشت قرمز اظهار کرد: طی روزهای اخیر تقاضا برای خرید گوشت قرمز در پی شایعاتی مبنی بر قرنطینه کردن تهران بالا رفت که این امر منجر به افزایش بی حساب و کتاب قیمت شد به طوریکه نرخ گوشت در تهران به ۱۳۰ هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سودجویی عوامل واسطه و دلال را عامل اصلی التهاب بازار گوشت اعلام کرد و افزود: علی رغم آنکه کمبودی در عرضه دام سبک و سنگین وجود ندارد، از این رو دلالان با سوء استفاده از هجوم افراد برای خرید، قیمت گوشت را افزایش دادند.

سلطانی درباره تاثیر شیوع کرونا بر کاهش صادرات فرآورده های لبنی بیان کرد: سالیانه یک میلیون تن فرآورده لبنی به کشورهای مختلف صادر می شود که متاسفانه کشور عراق در پی شیوع ویروس کرونا از ورود فرآورده لبنی ایرانی به کشورش خودداری می کند و درنهایت این امر موجب شده مقداری زیادی شیر روی دست دامداران بماند.

مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور ادامه داد: با وجود کاهش تقاضای کارخانه های لبنی برای خرید شیرخام تقاضا داریم تمهیداتی برای تبدیل به شیرخشک اتخاذ شود چرا که به سبب ماندگاری ۲ ساله شیر خشک امکان صادرات وجود دارد.

قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوسفند ۸۰ هزار تومان

وی قیمت کنونی هر کیلو دام سنگین را ۲۷ تا ۲۸ هزار تومان و دام سبک ۳۶ هزار تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت واقعی هر کیلو گوشت گوساله ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان و گوشت گوسفندی ۸۰ هزار تومان است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه التهاب بازار گوشت ارتباطی به دامدار و صنف قصاب ندارد، بیان کرد: نوسان قیمت گوشت تنها ناشی از حلقه های واسط تولید تا مصرف است که با اعمال نظارت های جدی باید از سودجویی دلالان جلوگیری شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا ارتباطی به دام ندارد، تصریح کرد: با توجه به آنکه بیماری کرونا ویروس مشترک دام و انسان نیست، از این رو جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر شیوع ویروس وجود ندارد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هزار تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت گوشت قرمز، امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شامل گوسفند زنده، ران گوسفندی، سردست گوسفندی، دنبه گوسفندی، قلوه گوسفندی، شقه گوسفندی، پرده گوسفندی، چرخ کرده گوسفندی بدون چربی و فیله گوسفندی اعلام شد.

منبع: انتخاب

tags # گوشت قرمز سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • توزیع 1.5 تن گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در بهشهر
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • قیمت گوشت مرغ امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت گوشت قرمز امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • قیمت جدید گوشت و مرغ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳