Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدحسین شاملی روز دوشنبه گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع و کاشت نهال به مناسبت روز درختکاری از روز پنجشنبه هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در تمامی شهرستان‌های اصفهان آغاز شد و امیدواریم اقدام با ارزش و سودمند درختکاری همچون سال‌های قبل در این خطه تاثیرات مطلوبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری محل سکونت خود برای دریافت نهال اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان با اشاره به اینکه تعداد نهال‌های اهدایی به متقاضیان بر اساس مساحت زمین آنان برای کاشت است، اظهارداشت: کاج، سرو، زبان گنجشک، ارغوان، اقاقیا، سنجد و توت از جمله نهال‌هایی است که برای درختکاری توزیع می‌شود.

شاملی تصریح کرد: به دلیل بارش‌های کم و ضرورت مصرف بهینه آب در استان، تمامی درختان کشت شده از نوع مقاوم با کم آبی هستند و حتی نهال‌های کاشته شده در مناطق بیابانی فقطا ۲ سال نیاز به آبیاری دارند و پس از آن آب مورد نیاز برای رشد را از دل خاک تامین می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی گفت: در صورت مراجعه کم مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا، مشکلی برای نهال‌ها باقی مانده ایجاد نمی‌شود و می‌توان آنها را برای سال آینده ذخیره کرد.

وی با اشاره به دیگر طرح‌های جنگل‌کاری در استان تصریح کرد: امسال جنگل‌کاری با بذر در سه هزار و ۳۶۲ هکتار و جنگل‌کاری با بذر بصورت مشارکتی با دیگر نهادها در ۲۸۵ هکتار و عملیات نگهداری و حفظ ذخیره‌گاه جنگلی در هفت هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی مناطق استان انجام شد.

استان اصفهان به مرکزیت شهرستان اصفهان با ۲۴ شهرستان، مساحتی معادل ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد از این مساحت را معادل ۹.۸ میلیون هکتار عرصه های منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار جنگل معادل (چهار درصد)، ۶ میلیون هکتار مرتع معادل (۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار بیابان معادل ( ۳۲ درصد) در بر گرفته است.
جنگل های استان اصفهان بطور عمده در ۲ شهرستان فریدونشهر با ۴۰ هزار هکتار و سمیرم با ۲۵ هزار هکتار قرار دارند و سرانه جنگل در کمتر از ۰.۱ هکتار است اما با وجود سطح کم تنوع گونه ای خوبی ( ۳۵ گونه درختی ودرختچه ای) دارد.
این استان از نظر تقسیم بندی نواحی رویشی در دو ناحیه رویشی زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته که ناحیه رویشی زاگرسی غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق استان جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی است.
این استان واقع در مرکز کشور دارای اقلیم خشک و نیمه خشک است و از این پهنه ۳.۲ میلیون هکتار معادل ۳۲ درصد استان را اراضی بیابانی و شنزار تشکیل داده که به طور عمده در بخش های شمالی و شرقی آن پراکنش دارند، این اراضی مشتمل بر ۱۶ کانون بحرانی فرسایش بادی است که حدود یکهزار ۱۰۰ هزار هکتار از سطح استان را به خود اختصاص داده‌اند.

برچسب‌ها روز درختکاری اصفهان منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روز درختکاری اصفهان منابع طبیعی روز درختکاری اصفهان منابع طبیعی منابع طبیعی میلیون هکتار هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۹۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم

محمد نیکخواه گفت: طی گشت زنی مستمر نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان بم و اقدام به موقع از تخریب اراضی ملی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه در منطقه روداب غربی شهرستان جلوگیری شد. 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بم بیان کرد:  پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی گفت: نیرو‌های این یگان به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی و همکاری مردم طبیعت دوست از هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی جلوگیری خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • آخرین جزئیات از مذاکرات قاهره/ منابع صهیونیستی: مذاکرات به نتیجه نرسیده است/ منابع مصری: مذاکرات برای رسیدن به توافق ادامه دارد
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه