Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@07:38:07 GMT

سلول‌های بنیادی خونساز هنوز بیمه نشدند

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۸۹۹۷۸

سلول‌های بنیادی خونساز هنوز بیمه نشدند

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، امروزه بکارگیری فناوری‌های بیمه‌ای زمینه‌ای برای افزایش ارزش و بهبود کسب و کار به شمار می‌رود که این موضوع در نوع خود برای شرکت‌های بیمه‌ای به عنوان یک مزیت رقابتی شناخته می‌شود. با وجود اینکه مدام قبل از شروع هرکاری توصیه می‌شود که محصول تولیدی و ارائه خدمات تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرد اما متاسفانه این امر مهم در برخی موارد نادیده گرفته می‌شود تا جاییکه نمونه بارز آن بخش سلول‌های بنیادی خونساز است که با وجود گذشت 30 سال از قدمت هنوز پای بیمه‌ها به آن باز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین راستا گفت‌وگویی را با امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ترتیب دادیم تا در رابطه با وضعیت بیمه خدمات و محصولات تولیدی پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز، جویا شویم.

وی با اشاره به موضوع بیمه سلول‌های بنیادی خونساز و محصولات تولیدی در این بخش اظهار کرد: مکاتبات زیادی در این عرصه صورت گرفته است؛ حتی معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این زمنیه مکاتبات و جلسات زیادی با وزیر بهداشت انجام دادند تا بحث بیمه پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز را قبل از محصولات تولیدی حداقل در بحث خدمات درمانی انجام دهند. همچنین در این راستا نشست‌های متعددی در شورای عالی بیمه سلامت و وزارت بهداشت برگزار شده؛ اما هنوز منتج به نتیجه اصولی نشده‌ است.

حمیدیه تأکید کرد: با وجود اینکه این حوزه فعالیت خود را از سال 1370 شروع کرده؛ اما همچنان با نزدیک شدن به سال جدید هنوز بیمه نشده است. می‌توان گفت؛ آرزوی 30 ساله حوزه پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز کشور است که به این آرزوی خود دست پیدا کند.

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: بعد از محاسباتی که در سال 98 انجام شد، معلوم شد که بیمه نکردن این بخش به کمبود منابع مالی ربطی ندارد؛ بلکه منابع این بخش تجمیع نشده است، بنابراین تصمیم برآن شد که با تجمیع منابع این مشکل را برطرف کنند اما متاسفانه بازهم بیمه پیوند سلول‌های بنیادی خو‌ساز محقق نشد.

وی تأکید کرد: برای بیمه کردن محصولات به کمک رسانه‌ها نیاز داریم؛ هرچند که معاونت درمان وزارت بهداشت در این راستا اقداماتی انجام داده است؛ اما هنوز محصولات جزو لیست خدمات بیمه‌ای قرار نگرفته‌اند به همین دلیل از شورای عالی بیمه سلامت و وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم که خدمات پیوندی سلول‌های خون‌ساز و متعاقب آن محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان را در لیست بیمه قرار دهند چرا که این امر باعث 10 برابر شدن رشد علم و فناوری در کشور می‌شود.

حمیدیه دلیل مخالفت مسئولان را بدین صورت عنوان کرد و افزود: هنوز درباره خدمات توجیه نشدم و در مورد محصولات بحث این است که اول محصولات تولیدی باید ارزیابی شوند تا براساس هزینه ارزیابی تشخیص دهند که آیا ارزش بیمه کردن را دارند یا نه؛ ولی در رابطه با خدمات سلول‌های بنیادی خونساز هنوز به نتیجه درستی نرسیدیم. باید هرچه زودتر بحث بیمه پیوند سلول‌های بنیادی خونساز در کشور محقق شود.

انتهای پیام/

169 / 336 سلول بنیادی پیومند مغز و استخوان تولید محصول بیمه امیرعلی حمیدیه بسته‌های حمایتی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سلول بنیادی تولید محصول بیمه بسته های حمایتی پیوند سلول های بنیادی خون سلول های بنیادی خونساز محصولات تولیدی بیمه ای خون ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۸۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲

خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت صدرصد پرداخت شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی و کانون بازنشستگان، قرارداد جدید بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای آذرماه سال 1402 تا پایان آبان‌ماه 1403 با شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ  به امضاء رسیده است که براساس این قرارداد، مبلغ بیمه تکمیلی برای بازنشستگان با قیمت 305 هزار تومان برای هر نفر به صورت ماهانه تعیین شده که 50 درصد آن توسط سازمان تامین اجتماعی پرداخت خواهد شد.

در این قرارداد سقف بستری فوق تخصصی 85 میلیون تومان،  بیماران خاص و صعب‌العلاج 35 میلیون تومان، بستری عمومی 40 میلیون تومان،  خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی 6 میلیون تومان، خدمات تشخیصی درمانی ـ سرپایی 4 میلیون تومان، خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی 2 میلیون و 250 هزار تومان، رفع عیوب انکساری چشم 6 میلیون تومان برای یک چشم و 12 میلیون تومان برای دو چشم و آمبولانس داخل شهری 2 میلیون تومان و آمبولانس بین شهری 3 میلیون تومان است.

در همین ارتباط با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی نسبت به پرداخت حق بیمه بهمن‌ماه 1402 که با تاخیر قابل توجهی روبرو شده بود، اقدام کرده ، تمامی خسارات درمان مستقیم اسناد درمانی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی تا پایان  اسفند سال 1402 پرداخت شد.

سقف تعهدات قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان تأمین اجتماعی اعلام شد

همچنین باعنایت به دستور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر پرداخت مطالبات اسفندماه شرکت از محل قرارداد بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تاپایان اردیبهشت ماه، در صورت تحقق این وعده مطالبات مراکزدرمانی طرف قرارداد شرکت نیز  به صورت کامل بروز رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • چهارمحال و بختیاری ۳۰ محصول صادرات‌محور دارد
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود