Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا نوشت: اعضای مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس و وزیر بهداشت و درمان پیرو وضعیت اضطراری در گیلان خواستار تشدید کمک‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به استان شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

سلام علیکم

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی

وزیر محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

رئیس محترم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

احتراما طی جلسه‌ای فوری مجمع نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی با استاندار گیلان و نماینده ویژه وزارت بهداشت در استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص آخرین بررسی و تصمیم گیری مقابله با ویروس کرونا در استان گیلان، برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شرایط اضطراری گیلان تقاضایی به شرح ذیل مطرح گردید که از اختیارات استان خارج و نیاز به مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا دارد.

فلذا از محضر جنابعالی استدعا داریم، به صورت فوری و ضرب‌الاجل نسبت به موارد ذیل دستورات ویژه و اقدام عاجل به ستاد ملی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا فرمایید؛ تسریع در پاسخ موجب امتنان است.

- یکی از عوامل گسترش این ویروس حضور مردم در بیرون از منزل، اماکن تجمعی و... می‌باشد، تقاضای ویژه جهت تعطیلی ادارات کل استان و شرکت‌ها به مدت دو هفته به دلیل افزایش حلقه اتصال این ویروس

- قرنطینه کردن ورودی استان گیلان و محدودیت شدید ترافیکی و عدم پذیرش هرگونه مسافر(تقاضا ویژه مردم، پزشکان و مسئولین گیلان)

- برخی از پزشکان و پرستاران ترک کار کردند، در برخی از شهرستان‌ها حتی یک پزشک وجود ندارد(بررسی و توجه مهم به این موضوع حیاتی)

- نیاز فوری به لوازم حفاظت شخصی برای کادر درمانی و خدماتی بیمارستان‌ها(مهم، مهم)

- تقاضای ماسک n95، دستکش برای بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها

- نیاز به استقرار بیمارستان سیار و امکانات و تجهیزات نیروی انسانی

- تقاضای تصمیم‌گیری جدی در خصوص چگونگی ساعات کاراصناف، فروشگاه‌ها و ...

- پاداش به مستمری بگیران برای افراد بی بضاعت استان گیلان(یارانه کرونا)

- توجه ویژه و تدابیر لازم برای ذخیره آذوقه مردم در طی ماه‌های آینده

- تشکیل میز بحران برای استان گیلان در وزارت بهداشت و مشخص شدن یکی از معاونین وزیر بهداشت جهت پاسخگویی و پیگیری ویژه

- تعیین تکلیف نیروهای تبصره‌ای و کادر درمانی (پرستاران، خدماتی، شرکتی) بیمارستان‌ها جهت افزایش انگیزه کار

- توجه به بیماستان‌های خصوصی جهت استفاده از امکانات و نیروی انسانی

- تقاضای تجهیز نهایی بیمارستان‌های لاهیجان، تالش و لنگرود جهت پذیرش بیماران(بیمارستان‌ها آماده افتتاح می‌باشد، تقاضا جهت تسریع)

- استفاده از نیروهای انتظامی و حراستی جهت جلوگیری از ورود همراهان بیمار به بیمارستان

- توجه جدی رسانه ملی از ورود مسافرین به استان گیلان و ایجاد برنامه‌های متنوع در سیما

- تکمیل و تجهیز نمودن بیمارستان سایت لاکان به صورت فوری که از نیازهای ضروری استان می‌باشد.

منبع: الف

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بیمارستان ها استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است

 آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه کرامت گفت: دهه‌ی کرامت فرصت مناسبی است تا رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با محتوا سازی و تببین معارف دینی جایگاه اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام در کنار ایجاد شادی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان نصب سخنان و روایت کوتاه از ائمه اطهار (ع) در مناطق مختلف را یکی از راه‌های تببین جایگاه اهل بیت (ع) به عنوان جهادگران عرصه تبیین و ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: باید با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها و با مشارکت مردمی به ویژه در این دهه برای اجرای کار‌های فرهنگی اثرگذار، برنامه ریزی و اقدام شود.
وی با تاکید بر اینکه در مساجد باید با جوان گرایی، نشاط و امید را در جامعه ایجاد کرد، گفت: برگزاری نشست‌های فصلی با حضور امامان جماعت و طلبه‌های جوان در پیشرفت کار‌های فرهنگی در جامعه بسیار موثر است.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست با تشریح مهمترین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت بیش از ۴۰۰ برنامه در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
همچنین در این نشست هر یک از اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان برنامه‌های خود را بیان کردند.
۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت مصادف با یکم تا یازدهم ذی القعده، میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • زیرساخت‌های درمانی مرکز استان سمنان نیازمند توسعه
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت