Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه معتقد است که وجود محدودیت در تعداد دفعات انتخاب رئیس جمهور برای روسیه ارجحیت دارد، برای اینکه تضمینی برای تغییر قدرت در کشور باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسیم، پوتین در مصاحبه‌ای برای برنامه مستندی با عنوان "پرواز بر لبه پرتگاه" که بخشی از آن شب گذشته از شبکه اول تلویزیون روسیه نمایش داده شد (این مصاحبه هنوز  پخش نشده است)، در این باره توضیح داد: «اکنون ما در حال بررسی اصلاحات لازم در قانون اساسی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهادات مختلف زیادی وجود دارد: از جمله لغو محدودیت تعداد دفعات انتخاب رئیس جمهور. ولی در هر صورت من معتقدم که برای تضمین تغییر قدرت (در کشوری مانند کشور ما این مسئله بسیار اهمیت دارد) و اگر تعداد دفعاتی که هر شخص می‌تواند نامزد پست ریاست جمهوری شود، محدود باشد ، بهتر خواهد بود.»

وی یادآور شد که تعداد نامحدود دفعات ریاست جمهوری برای یک فرد، مسئله‌ای غیرعادی نیست و در بسیاری از کشورها چنین محدودیتی وجود دارد. در غرب، و در همان ایالات متحده، از نظر تاریخی، همین اخیراً این محدویت لغو شده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که وی به هیچ وجه قصد ندارد برای تمدید دوره ریاست جمهوری خود، به دنبال ایجاد یک سیستم غیرقابل قبول قدرت برای روسیه باشد.

وی گفت: «اکنون شایعات زیادی درباره برخی جایگزین‌ها و ارگان‌های قدرت متوازی شنیده می‌شود، به عنوان مثال، دادن اختیارات مضاعف به شورای دولتی در روسیه. من این مسئله را کاملاً غیرقابل قبول می‌دانم. من به خوبی درک می‌کنم و صادقانه بگویم که می‌توانم اوضاع را کنترل کنم تا وضعیت در کشور پایدار باشد. ولی ایجاد وضعیت قدرت دوگانه برای آینده، دورنمای کاملاً فاجعه‌باری برای کشور در پی خواهد داشت. برای خلاصه کردن و نتیجه گیری از سخنانم باید بگویم: من نمی‌خواهم و قصد هم ندارم تا برای گسترش اختیاراتم، چنین سیستم قدرت دولتی را در روسیه ایجاد کنم که برای کشور ما غیرقابل قبول بوده و اثرات مخربی داشته باشد.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: روسیه ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روسیه از ایران

 

به گزارش تابناک، یک مقام مسئول گفت: هیات‌های روسی در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند و این اتفاق بسیار نادر است.

روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه «تهران ۲۰» اظهار داشت: چهارشنبه «۱۲ اردیبهشت ماه»، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

او در ادامه بیان کرد: کشورهایی از جمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

او اظهار کرد: هیات‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند. آنها استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • پایان پوتین؟!
  • کرملین: فشار آمریکا به متحدان روسیه بی‌نتیجه است
  • پایان پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • سرنگونی پوتین؟!/ او گورباچف نیست/ بعید است صاعقه دوبار به یکجا اصابت کند!
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی