Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:26:40 GMT

کودکان را در هنگام بازی با اسباب بازی‌ها تنها نگذاریم

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۱۷۹۳

کودکان را در هنگام بازی با اسباب بازی‌ها تنها نگذاریم

کارشناس ایمنی استان مرکزی می‌گوید: هیچگاه کودکان را در هنگام بازی با اسباب بازی‌ها به حال خودشان رها نکنید کودکان به دنبال کشف محیط اطراف هستند بدون اینکه از وجود خطرات آگاه باشند این وظیفه والدین است که محیط را برای آنها ایمن و با این کار به کشف استعدادهای کودکان کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، در شرایط کنونی که متاسفانه ویروس جدید کرونا وارد کشور شده و بسیاری از خانواده‌ها مجبور هستند مدت طولانی در منزل بمانند، لازم است که بسیاری از نکات ایمنی برای بازی کودکان در منزل مدنظر قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از نکات مهم ایمنی که حائز اهمیت است بحث ایمنی اسباب بازی‌ها و وسایل بازی کودکان در منزل است که با رعایت چند نکته ساده و مهم می‌توان از بروز حوادث دردناک و غیر قابل جبران برای کودکان دلبندمان جلوگیری کنیم.

استاندارد ایمنی اسباب بازی توسط کمیسیون‌های مربوطه تهیه و تدوین شده است و در دومین جلسه کمیته ملی ایمنی وسایل کمک آموزشی و سرگرمی کودکان در تاریخ یکم تیر ماه ۱۳۸۱ مورد تصویب قرار گرفته است.

کارشناس ایمنی استان مرکزی در این رابطه به خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: استاندارد ایمنی اسباب بازی مقرراتی برای اسباب بازی‌های کودکان زیر ۱۴ سال در نظر گرفته که رعایت این مقررات در ساخت وسایل بازی به حفظ سلامت کودکان منجر می‌شود.

مجتبی شمس می‌افزاید: نکات مهمی که در بحث ایمنی اسباب‌بازی‌ها وجود دارد که به والدین در زمانی که قصد تهیه اسباب بازی برای کودکان‌شان را دارند توصیه می‌شودبه این نکات توجه کنند.

وی بیان می‌کند: درباره خطرهای اشتعال پذیری اسباب بازی اطلاعات کمی در دسترس است، ریسک‌های پیش بینی شده و احتمالی مورد توجه بسیار قرار گرفته ولی به واقعیت‌های موجود توجه آنچنانی نشده است.

کارشناس ایمنی استان مرکزی با بیان اینکه بیش از 48درصد از کودکانی که در آتش سوزی می‌میرند، به علت خفگی از دود آتش است، ادامه می‌دهد:هرچند این استاندارد به صورت کامل درباره اشتعال پذیری مواد است، ولی به مسئله خفگی ناشی از دود آتش نپرداخته است، در حالی که درصد مواد قابل احتراق اسباب بازی‌ها در پیرامون بچه‌ها در مقایسه با موادی که در وسایل زندگی مثل پرده، فرش، مبلمان، وسایل خواب و غیره به کار رفته است، آن چنان زیاد نیست، ولی دود ناشی از سوختن می تواند منجر به خفگی شود.

شمس با بیان اینکه به طور کلی هر ماده‌ای اگر برای مدت زمان کافی در معرض منبع افروزش مناسب قرار گیرد آتش گرفته و می‌سوزد، بنابراین اسباب بازی‌ها در گروه‌های زیر طبقه بندی شده است.

وی ادامه می‌دهد: لباس‌های خاص اجرای برنامه‌های نمایشی ـ به ویژه شنل، کاله، لباس‌های نرم و گشاد و پوشاک دیگر، چادر، خیمه، خانه‌های عروسکی که بچه هنگام بازی ممکن است وارد آن شود، اسباب‌بازی‌های نرم و توپر که بچه‌ها آنها را در آغوش می‌گیرند، انواع ماسک،کلاه‌گیس و امثال آنها و...
کارشناس ایمنی استان مرکزی می‌گوید: نکات مهم دیگری که در ایمنی اسباب بازی‌ها باید مد نظر قرار داد این است که اسباب بازی نباید قطعات ریز داشته باشد چرا که قطعات کوچک و جدا شونده از اسباب بازی‌های کودکان ممکن است به دلیل کنجکاوی کودکان وارد دهان شده و ایجاد خفگی و انسداد راه هوای کند.

شمس بیان می‌کند: اسباب بازی‌هایی که در اثر خرد شدن یا شکستن به قطعات ریز تبدیل می‌شوند بایستی از دسترس کودکان دور بماند.

وی می‌افزاید: اسباب بازی‌ها به شکل پرتابی باعث آسیب به چشم و سر و صورت کودکان می‌شوند در بسیاری از اسباب بازی‌های پرتابی مانند تفنگ‌ها و تیر و کمان‌ها متاسفانه قدرت پرتاب را از حد مجاز بالاتر بردن و این سبب آسیب جدی به کودکان می شود.

کارشناس ایمنی می‌گوید: اسباب بازی‌ها نباید لبه‌های تیز و برنده داشته باشند و تمامی گوشه ها و بیرون زدگی در اسباب بازی‌ها باید دارای زاویه مناسب و گرد باشد تا از بریدن و زخمی شدن کودکان در هنگام بازی جلوگیری به عمل آید. 

شمس بیان می‌کند: اسباب بازی‌ها نباید دارای صدای بلند و غیر مجاز باشند زیرا هم این صداها می‌تواند بهسیستم شنوایی آنها آسیب برساند و هم از نظر روانی تاثیر منفی در رفتار آنها ایجاد می‌کند، همچنین نباید دارای بند یا سیم و کابل بلند باشند در مواردی دیده شده پیچیده شدن سیم و کابل این وسایل به دور گردن کودکان حادثه آفرین بوده است.

 وی تاکید می‌کند: از استفاده وسایل و اسباب بازی‌های برقی برای کودکان جداً خودداری شود، هیچگاه کودکان را در هنگام بازی با اسباب بازی‌ها به حال خودشان رها نکنید کودکان به دنبال کشف محیط اطراف هستند بدون اینکه از وجود خطرات آگاه باشند این وظیفه والدین است که محیط را برای آنها ایمن و با این کار به کشف استعدادهای کودکان کمک کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: کودکان ایمنی والدین استان مرکزی ایمنی اسباب بازی اسباب بازی اسباب بازی ها هنگام بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۱۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید

رییس پیشین بانک مرکزی نوشت: رییس مجلس گفته‌اند مالیات بر سوداگری شامل ۰.۵ درصد جامعه می‌شود و نگرانی ندارد! حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهارنظر بی‌توجهی به کارکرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیرمستقیم این نوع از مالیات‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

عبدالناصر همتی، رییس پیشین بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت در فضای مجازی نوشت: رییس مجلس گفته‌اند: مالیات بر سوداگری شامل ۰.۵ درصد جامعه می‌شود و نگرانی ندارد!

حتی اگر درصد اعلامی درست هم باشد، این نوع اظهارنظر بی‌توجهی به کارکرد علم اقتصاد و انتقال اثرات غیرمستقیم این نوع از مالیات.‌ها به سایر طبقات جامعه و فراهم شدن اسباب خروج سرمایه از کشور است.

در واقع برمبنای مالیات بر عایدی سرمایه از کسانی که به حکم عقل، در مقابل تورم از خود حفاظت می‌کنند، مالیات گرفته و صرف مخارجی می‌کنند که غالبا برای رشد اقتصادی زیان‌بار هستند.

بهتر است به جای این اقدامات، با علل تورم که موجب سفته‌بازی است، مقابله کنید و این‌قدر هم زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید!

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • عشق الخاندرو گارناچو به کریستیانو رونالدو، حتی هنگام بیلیارد بازی کردن! / عکس
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • (ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم
  • اقدام کریستوفر کنت برای کودکان اهوازی
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • کنایه سنگین همتی به سخنان قالیباف: زندگی را برای مردم سخت و پیچیده نکنید
  • ببینید | لحظه منفجر شدن سربازان روسی هنگام خنثی کردن مین؛ حاوی تصاویری که برای کودکان مناسب نیست