Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین های مذهبی باشکوه به مناسبت ولادت امیرالمومنین (ع) با حضور پیروان اهل بیت عصمت و طهارت بویژه جامعه اهل سنت پاکستان در مراکز مذهبی، حوزه های علمه و مساجد برگزار شد. در پاکستان امروز دوشنبه مصادف با ۱۳ رجب است.

براساس این گزارش، جشن باشکوهی در حوزه علمیه عروه الوثقی در شهر لاهور برگزار شد و علامه 'سید جواد نقوی' مدیر حوزه علمیه عروه الوثقی و برخی از علمای نام آشنای اهل تسنن، اشعار و قصائدی در مدح امیرالمونین (ع) قرائت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانیون نام آشنای اهل سنت پاکستان از جمله رهبران گروه های مذهبی نیز  در  سخنانی در این مراسم باشکوه با تاکید بر وحدت و همسبتگی میان امت اسلامی تاکید کردند: پیروی از قرآن و منویات اهل بیت علیهم السلام راه هدایت امت اسلامی است.

هزاران نفر از پاکستانی های دوستدار مولای متقیان حضرت علی (ع)، اعم از شیعه و سنی نیز شب گذشته و امروز با حضور در جشن های مختلفی که در امام بارگاه ها (حسینیه) شهرهای اسلام آباد، راولپندی، کراچی و کویته شرکت کردند.

حضور مسلمانان اهل تسنن در جشن میلادی امیرالمومنین (ع) در پاکستان، یکی از ویژگی های خاص این جشن ها محسوب می شود.

علاوه بر این میلیون ها نفر از شیعیان پاکستانی نیز در مناطق مختلف ایالت این کشور با چراغانی و آذین بندی، شاهد برپایی جشن های باشکوه، سخنرانی وعاظ، مولودی خوانی و مدیحه سرایی بودند.

ایرانیان مقیم پاکستان نیز همراه با شیعیان پاکستانی در شهرهای مختلف این کشور در خانه فرهنگ های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای لاهور، کراچی، پیشاور، کویته، حیدر آباد و راولپندی مراسم مولودی خوانی و جشن برپا کردند.

همچنین شب گذشته در مسجد مجتمع مسکونی سفارت کشورمان در اسلام آباد، مجلس باشکوهی با حضور «سید محمد علی حسینی» سفیر ایران در پاکستان، روسای نهادهای ایرانی مقیم، کارکنان سفارت، کادر آموزشی مجتمع آموزشی امام حسین (ع) و خانواده های آنان برگزار شد.

برچسب‌ها پاکستان ولادت حضرت علی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاکستان ولادت حضرت علی پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان پاکستان ولادت حضرت علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، قبرستان سفید چاه، اولین قبرستان مسلمانان در ایران است. با قدمتی که به دوره تیموریان بازمی‌گردد، مردم محلی بر این باورند که جسد مردگان پس از دفن در این گورستان، دچار پوسیدگی و تباهی نمی‌شود؛ باوری که طبق تحقیقات تا اندازه‌ای درست بوده است.

از اعتقادات جالب اهالی این روستا آن است که اگر در این قبرستان دفن شوند، جسد آن‌ها سالم باقی می‌ماند یا هیچ آسیبی نمی‌بیند. بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط پژوهشکده‌های مختلف خاک‌شناسی، خاک این قبرستان دارای آهک بسیار است و اجساد در این‌گونه خاک‌ها با زمانی طولانی‌تر نسبت به باقی انواع خاک تجزیه می‌شوند. علت نام‌گذاری این قبرستان نیز به‌دلیل خاک سفیدش است که به میزان بالای آهک آن برمی‌گردد.

به گزارش کجارو، در قبرستان سفید چاه سنگ مزارها محرابی و صندوقی هستند که هر دو شکل در ایران پیشینه معماری‌ دارند.

برای دسترسی با خودروی شخصی، راهی شهرستان گلوگاه شوید و تا انتهای کمربندی غربی را بروید. از آنجا وارد مسیر روستای نیالا شوید. با عبور از روستای نیالا، دوراهی کیاسر و چاه سفید را خواهید دید. در این نقطه، سمت چاه سفید بپیچید. در ابتدای روستا، قبرستان واقع شده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901420

دیگر خبرها

  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • رزم جانانه لرها در عملیات کربلای پنج زبانزد فرماندهان است
  • ۱۷ نقطه از گلستان میزبان برنامه‌های دویست و نود و یکمین سالروز تولد مختومقلی فراغی است
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • چگونه پاکستانی‌ها از ضایعات الکترونیکی طلا استخراج می‌کنند؟ (فیلم)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود