Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-30@17:58:06 GMT

کاهش ۷۰ درصدی خرید و فروش در بازار لوازم خانگی

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۱۹۹۱

کاهش ۷۰ درصدی خرید و فروش در بازار لوازم خانگی

سیدمرتضی میری افزود: امروز در بازار لوازم خانگی، موضوع اصلی ویروس کرونا است که رکود سنگینی بر این بازار حاکم کرده است.

وی در گفتگو با ایرنا بیان داشت: افرادی که نیاز واقعی به لوازم‌خانگی دارند به بازار مراجعه می‌کنند، اما سایرین به دلیل متمرکز شدن بر ویروس کرونا و تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، هیچ رغبتی به تعویض لوازم خانگی منازل خود در این شرایط ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میری دو خواسته اصلی این اتحادیه از مسوولان بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی را جلوگیری از برگشت خوردن چک‌ها و تسهیل در دریافت مالیات سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: از مسوولان خواهشمندیم با توجه به کسادی بازار، در این دو مورد به یاری کسبه بپردازند.

رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی، همچنین از ترخیص بیش از ۱۰۰ کانتینر لوازم‌خانگی که بین یک تا یک سال و نیم در گمرکات مختلف کشور باقی مانده بود خبر داد و گفت: این کالا‌ها شامل یخچال‌های معمولی و ساید بای ساید، لباسشویی و ظرفشویی است که عمده آن‌ها از آلمان و ترکیه وارد شده بود.

وی در عین حال خاطر نشان‌کرد: در بازار لوازم‌خانگی، کالا به وفور وجود دارد؛ از جمله همه محصولات برند جی‌پلاس وارد بازار شده و برند سام نیز همه کالا‌های خود به جز تلویزیون را راهی بازار کرده است.

میری اظهار امیدواری کرد که با برطرف شدن مسایل مربوط به ویروس کرونا، سایر محصولات برند سام نیز وارد بازار شود.

به گزارش ایرنا، بررسی آمار‌های منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از تولید ۶۲۱‌هزار و ۹۰۰ دستگاه یخچال و فریزر از آغاز امسال تا پایان دی‌ماه و رشد ۶.۳‌درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

برپایه این آمارها، تا پایان دی‌ماه تولید لباسشویی با ثبت رشد ۳۰.۵‌درصدی در مقایسه با ۱۰ ماهه پارسال به ۵۷۲‌هزار و ۹۰۰ دستگاه رسید.

در این مدت ۷۰۹ هزار و ۸۰۰ دستگاه کولر آبی توسط کارخانجات مختلف کشور تولید شد که رشد ۲۳.۷‌درصدی نشان می‌دهد.

تولید تلویزیون در این مدت با افت مواجه شد و کارخانجات ۶۲۱ هزار و ۹۰۰ دستگاه تلویزیون تولید کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته حاکی از کاهش ۵.۳ درصدی است.

بر اساس آمار‌های رسمی تا ۱۸ اسفند ۶ هزار و ۵۶۶ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۹۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ویروس کرونا در ایران کرونا و اقتصاد کسادی بازار لوازم خانگی ویروس کرونا لوازم خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۱۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله ربانی مهر صبح در اولین نشست هم اندیشی بانوان کارآفرین و کسب و کار پایدار بانوان گفت: بانوان همدان در حوزه خیاطی، قالیبافی، صنایع دستی ومشاغل خانگی جایگاه ویژه ای دارند و استقبال خوب بانوان از کسب و کارها در سال های اخیر در حوزه تولید و کارآفرینی امیدوارکننده است و باید سعی شود بانک اطلاعانی از بانوان کارآفرین همدان تشکیل دهیم تا بهتر بتوانیم در این حوزه فعالیت کنیم.

وی افزود: توسعه کسب و کار بانوان باعث توانمندسازی بانوان و رونق تولید خواهد شد و باید زمینه فعالیت بیشتر بانوان در حوزه کسب و کارها را فراهم کنیم.

ربانی مهر گفت: در اکثر روستاهای همدان شاهد فعالیت بانوان کارآفرین هستیم که هم پای مردان در حوزه اقتصادی فعال هستند و این فرصت بزرگی برای استفاده از ظرفیت بانوان است.

وی اضافه کرد: از امامزاده محسن تا انصارالامام و ابرو و قهاوند شاهد فعالیت بانوان در حوزه تولید هستیم و انتظار است رسانه ها در معرفی بانوان کمک کنند تا برای همه بانوان جامعه فرهنگ سازی شود و در حوزه اقتصادی ورود فعالی داشته باشند.

ربانی‌مهر افزود: تلاش جهت راه اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی و مشاغل خانگی بایددر اولویت برنامه ها قرارگیرد

کد خبر 6092294

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • کشف محموله لوازم خانگی قاچاق در مراغه
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد