Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از بی‌نتیجه ماندن دیدارهای نماینده ویژه آمریکا با نامزدهای پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تیم‌های انتخاباتی «دولت‌ساز» و «ثبات و همگرایی» قصد برگزاری مراسم تحلیف دارند. ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، جنجال‌های انتخاباتی افغانستان به اوج رسیده است و هر دو تیم پیشتاز مدعی پیروزی هستند، سیاسیون افغان برای ایجاد تیم فراگیر مذاکره کننده اجماع ندارند و اشرف غنی و عبدالله در نظر دارند تا امروز 19 اسفند مراسم تحلیف برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش لحظه به لحظه تسنیم از روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به ساعت محلی به شرح زیر است:

00:47 بامداد: منابع مختلف در تیم‌های دولت‌ساز و ثبات‌وهم‌گرایی از دیدارهای پی در پی زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله در ارگ ریاست‌جمهوری و قصر سپیدار خبر می‌دهند. فضل‌احمد معنوی رئیس کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف عبدالله گفته است که این دیدارها بی‌نتیجه بوده و تصمیم این کمیسیون مبنی بر برگزاری مراسم تحلیف برای آقای عبدالله تغییر نکرده است.

منابعی در تیم‌هایی دولت‌ساز و ثبات و همگرایی از دیدار رو در روی غنی و عبدالله در ساعات پایانی یکشنبه شب خبر می‌دهند. این دیدار که به‌خاطر رسیدن به یک نتیجه مشترک برای برگزاری تنها یک مراسم تحلیف انجام شده نیز بی‌نتیجه پایان یافته است.

فضل‌احمد معنوی از اعضای رهبری تیم ثبات‌وهمگرایی می‌گوید که ارگ و سپیدار هر دو تفاهم کردند که مراسم تحلیف فردا برگزار نگردد.

01:50 بامداد: فضل‌احمد معنوی از اعضای ارشد تیم ثبات‌ و همگرایی گفته است که تصمیم به تعویق مراسم تحلیف پس از گفت‌وگوی مایک پامپئو وزیر خارجه با ارگ ریاست‌جمهوری گرفته شده است. معنوی هشدار داده که اگر این موضوع یک ترفند باشد، تیم ثبات آماده برگزاری مراسم تحلیف است.

7:00 صبح، منابع در هر دو تیم از احتمال برگزاری مراسم تحلیف در ساعت از پیش تعیین شده خبر می‌دهند. افراد دعوت شده در حال ورود به هر دو مراسم هستند.

9:42 صبح، محسن داور و علی وزیر از اعضای جنبش تحفظ پشتو‌های پاکستان سرانجام اجازه یافتند که در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت کنند. عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار گفته است که آن‌ها به شهر جلال‌آباد رسیده‌اند. محسن داور روز گذشته اعلام کرد که اداره فدرال پاکستان به او و علی‌ وزیر اجازه شرکت در مراسم تحلیف را نداده است. وزارت کشور پاکستان گفته است که به توصیه عمران خان، نخست‌وزیر این کشور به این دو عضو جنبش‌ تحفظ پشتون‌های پاکستان اجازه داده شده تا به افغانستان سفر کنند.

10:00 صبح، در حالی‌که مراسم تحلیف اشرف غنی و عبدالله عبدالله برای ساعاتی به تعویق افتاده است، تلویزیون ملی افغانستان به صورت زنده از آمادگی برای برگزاری مراسم اشرف غنی گزارش می‌دهد و تلویزیون نور متعلق به حزب جمعیت نیز آمادگی‌ها در قصر سپیدار را زنده پوشش می‌دهد.

10:24 صبح، وحید پیمان 8صبح: با توجه به این‌که هر دو جریان ارگ و سپیدار از تعویق مراسم تحلیف تا پس از چاشت امروز سخن گفته‌اند، به نظر می‌رسد که بدون رسیدن به یک توافق سیاسی، مراسمی برگزار نخواهد شد.

به نظر می‌رسد بدون رسیدن به توافق، مراسمی برگزار نمی‌شود. تلاش‌های خلیل‌زاد به جایی نرسیده چون هر دو طرف به خواست‌هایی غیرمنتظره تاکید دارند. آمریکایی‌ها ماه‌ها برای صلح تلاش کردند و نمی‌خواهند این روند در اوج کارزارهای انتخاباتی قربانی شود. آن‌ها احتمالا کار را یکطرفه می‌‌کنند.

10:28 صبح، رئیسان کمیسیون‌های انتخاباتی در مراسم تحلیف اشرف غنی شرکت کرده‌اند. حواعلم نورستانی، رئیس کمیسیون انتخابات و زهره‌ بیان شینواری، رئیس کمیسیون شکایات انتخاباتی در ارگ ریاست جمهوری حضور دارند.

11:21 صبح، منابع می‌گویند که مذاکرات برای حل تنش‌های انتخاباتی میان عبدالله و اشرف غنی بار دیگر بی‌نتیجه پایان یافته است. لحظاتی پیش عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی در برابر مردم در کاخ سپیدار ظاهر شد. تیم انتخاباتی «ثبات و هم‌گرایی» برنامه تحلیف عبدالله عبدالله را در کاخ سیپدار تدارک دیده است.

11:00 صبح، همزمان با آمادگی برای برگزاری مراسم تحلیف در ارگ و کاخ سپیدار، بسیاری از جاده‌های منتهی به مرکز شهر بسته است. فرماندهی مسئول تامین امنیت شهری ارتش در کابل (گارنیزیون) شب روز گذشته با انتشار اعلامیه‌ای از مسدود بودن راه‌های منتهی به ارگ ریاست‌ جمهوری به دلیل برگزاری مراسم تحلیف خبر داده بود. همچنان در بخش‌های از شهر کابل امروز نیروهای امنیتی حضور سنگین دارند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT7 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان برگزاری مراسم تحلیف عبدالله عبدالله غنی و عبدالله ریاست جمهوری ارگ ریاست بی نتیجه اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار

۱۹ سال پیش ایرنا به نقل از یک منبع آگاه از بحث و گفتگو در شورای شهر تهران بر سر استعفای محمود احمدی نژاد پس از نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد. برخی از اعضا معتقد بودند وی پس از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری باید از سمت خود استعفا بدهد.

منبع: ایرنا

tags # محمود احمدی‌نژاد سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • محمود احمدی‌نژاد استعفا می‌دهد؟ جنجال بزرگ آقای سیاست‌مدار
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان
  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • گام اول به سمت دولت تنظیم‌گر برداشته شد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • رقابت جدی ۷ نفر برای کرسی ریاست مجلس به روایت نوری قزلجه /اصولگرایان مجلس دوازدهم «یک فراکسیون سیاسی» نخواهند داشت
  • توزیع بیش از ۱۹ هزار پاسپورت در نیمروز
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم