Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@06:02:38 GMT

فاز اول پارک سلامت تبریز، اردیبهشت ۹۹ افتتاح می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۲۸۴۶

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز گفت: طبق برنامه‌ریزی مدیریت شهری توسعه پارک‌های محله‌ای در سال ۹۹، تلاش می‌کنیم فاز اول پارک سلامت را اردیبهشت سال آینده افتتاح کنیم.

ایرج شهین باهر در بازدید از روند اجرایی ساخت پارک سلامت در این خصوص اظهار کرد: فاز دوم و سوم پارک سلامت نیز همزمان در دستور کار شهرداری تبریز قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تملک خانه‌های تاریخی همجوار با این پارک چون خانه تاریخی کلانتر و الحاق آن‌ها به مجموعه پارک سلامت، موجب توسعه فضای سبز منطقه به مساحت سه و نیم هکتار و افزایش سرانه فضای سبز شهری تبریز می‌شود.

وی با اشاره به تملک باغات تبریز در سال ۹۹ و تلاش مجموعه شهرداری تبریز در افزایش سرانه فضای سبز است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که این موضوع مهم را با تملک باغات سطح شهر انجام دهیم.

شهردار تبریز در ادامه یادآور شد: تلاش داریم با توسعه فضای سبز شهری تبریز، هم در بحث پیشگیری از آلودگی هوا و هم در بحث ایجاد فضاهای مطلوب و مناسب برای گذران اوقات فراغت، گام‌های اساسی برداریم.

وی، خزانه‌ گل و گیاه شهرداری را عاملی برای ارتقای کیفیت فضای سبز شهری معرفی کرد و افزود: تولیدات گل و گیاه شهرداری تبریز در تمامی مناطق در دستور کار قرار گرفته که علاوه بر کاهش هزینه‌های شهرداری، با کیفیت بالایی تولید شده و اثرات ماندگاری زیادی نیز دارند.

فریدون بابایی اقدم، عضو شورای شهر تبریز نیز در بازدید از پروژه بوستان بزرگ سلامت اظهار کرد: بوستان بزرگ سلامت پایگاه بسیار مهمی برای احیاء باغ شهر تبریز و حفظ نقطه‌ای فضای سبز شهری است و ایجاد و اجرای این پروژه قطعاً تاثیرگذار خواهد بود و نقش بسزایی در پویایی شهر ایفا می‌کند.

وی ضمن قدردانی از شهردار و معاونین منطقه ۱ به سبب اجرای این پروژه مهم، بیان کرد: شهرها به عنوان کانون‌های تمرکز فعالیت و زندگی انسان‌ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تضمین کنند چاره‌ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم های طبیعی ندارند

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، وی گفت: دسترسی عادلانه به فضای سبز، حفظ و نگهداری از آن، از مولفه های اساسی در توسعه پایدار و عدالت اجتماعی می‌باشند و ضرورت توجه به فضای سبز و توزیع متعادل آن در بین مناطق مختلف شهری بر اساس عدالت اجتماعی و اهمیت جایگاه فضای سبز در ساختار کالبدی فیزیکی شهرها  فاکتوری مهم و تعیین‌کننده در جهت کاهش مشکلات شهروندان در زمینه‌ی گذران اوقات فراغت و کاهش مشکلات زیست محیطی همچون آلودگی هوا، حفظ گونه‌های حیاتی، مسائل ترافیکی(به جهت دسترسی به فضای سبز و...) است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرداری تبریز فضای سبز شهری پارک سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۲۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: ممیزی در حفظ و توسعه فضای سبز با اولویت احداث و تجهیز پارک‌های محله‌ای، حاشیه معابر و جلوگیری از دست‌درازی به کاربری باغات از برنامه‌های موثر شورای دوره ششم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جواد چپردار امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ با همراهی مدیر منطقه سه کرج در بازدید میدانی از پارک‌ها و فضای سبز عمومی در جریان روند احداث، حفظ، نگهداری و توسعه پارک‌های این منطقه قرار گرفت و اظهار کرد: با وجود سرانه فضای سبز نسبتاً مطلوب در این منطقه، حفظ و توسعه سبزینگی شهر و جلوگیری از دست درازی به فضای سبز عمومی و باغات اولویت تکالیف شورا و مدیریت شهری است.

وی افزود: تراکم جمعیتی کلان‌شهر کرج و ظرفیت ساخت‌وساز و اسکان بخشی از جمعیت انسانی در منطقه سه ما را مکلف و مجاب به حفظ و توسعه فضای سبز می‌کند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در یکی از جلسات علنی شورای شهر به شهردار در ایجاد محدودیت دسترسی مردم به فضای سبز عمومی و گلایه‌مندی شهروندان منطقه تذکر داده‌ام، در این راستا و با بازدید از موارد مطرح شده با حضور مدیر و عوامل شهرداری منطقه سه از نزدیک با شهروندان فاز سوم دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه انجام شد.

چپردار عنوان کرد: این شورا به موازات تأمین فضای سبز عمومی و حفظ کاربری باغات در بستر تعاملات فرهنگی، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و تحکیم مبانی خانواده به ویژه نسل جوان با ترویج الگوی دینی و اسلامی نیز تکالیفی دارد که پرداختن به تأمین دوسویه این اولویت نیاز به هوشمندی شورای شهر و مدیریت شهری داریم.

کد خبر 749687

دیگر خبرها

  • مسجد و فرهنگسرا را چرا داخل پارک می‌سازند؟/ تهران خشک به بوستان نیاز دارد
  • ضرورت توجه به روان‌سازی ترافیک معابر در مراغه
  • افتتاح هتل پارک سیفیه ملایر در دهه فجر
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • حمایت از تولید؛ اولویت سازمان غذا و دارو
  • افتتاح اولین مرکز نخستی‌سانان در ایران
  • ۶۰ هکتار به فضای سبز سنندج اضافه می‌شود
  • دست‌درازی به کاربری باغات خط قرمز شورای شهر کرج است
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز