Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهیندخت مولاوردی، عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان و دبیر کل جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره کشتار مسلمانان هندوستان گفت: با توجه به موضع گیری وزیر خارجه کشورمان در رابطه با کشتار مسلمانان در هند معلوم می‌شود که اصل این موضوع در چارچوب دستگاه سیاست خارجی ما در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اما کنش‌گری ما باید به نحوی شکل بگیرد که مؤثر و بازدارنده باشد تا از تکرار چنین جنایاتی جلوگیری کند. در این باره لازم است که ما هم در سطح منطقه و هم در سطح بین المللی یک سیاست مشخصی را تعریف کنیم.

وی همچنین گفت: بنابراین لازم است که این موضوع هم در جمع کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) مطرح شود و هم به نحوی از سایر سازوکارهای بین‌المللی که وجود دارد استفاده کنیم.

معاون سابق رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به ظرفیت بالای کمپین‌های مردمی و نهادهای مدنی گفت: در روزهای اخیر شاهد بوده‌ام که کمپین‌هایی راه اندازی شده که شخص بنده را نیز در برخی از این کمپین‌ها عضو کرده‌اند که می‌تواند بسیار مؤثر باشد و افکار عمومی جهان را نسبت به این فجایعی که در هند انجام می‌شود حساس‌تر کند.

مولاوردی درباره نقش احزاب در موضوع نیز تاکید کرد: احزاب هم در این نهادهای مدنی حضو دارند، اما متأسفانه فضای فعلی کشور آنچنان تحت‌الشعاع ویروس کرونا قرار گرفته است که سایر مسائل به حاشیه رفته است.

وی افزود: یکی از ارکان نهادهای مدنی احزاب و تشکل‌های سیاسی هستند و قطعاً باید در این باره موضع گیری کرده و کمک کنند که خشونت و افراطی‌گری در هر زمان و مکان و تحت هر عنوانی محکوم و از تکرار آن جلوگیری شود.

این فعال اصلاح‌طلب در پایان تاکید کرد: از آنجا که ما یک کشور اسلامی هستیم مسئولیت بیشتری در قبال این فجایع داریم و باید ملاحظات انسانی و دینی را مقدم بر همه ملاحظات دیگر در دستور کار قرار دهیم.

کد خبر 4872501

منبع: مهر

کلیدواژه: شهیندخت مولاوردی هندوستان وزارت خارجه انتخابات 98 مجلس شورای اسلامی محمدجواد ظریف ایران علی شمخانی شورای نگهبان پیام تسلیت هندوستان حسن روحانی علی لاریجانی هیئت دولت وزارت امور خارجه نیروی زمینی ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۲۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

وزارت صحت افغانستان اعلام کرد از امروز کارزار واکسیناسیون فلج کودکان را در سراسر این کشور آغاز می‌کند.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارتخانه گفت طی چهار روز قرار است بیش از ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال این واکسن را دریافت کنند و همراه با قطره خوراکی فلج کودکان، ویتامین آ نیز به کودکان داده شود.

در خبرنامه آمده است که به دلیل بارش باران و سردی هوا این کمپین در ولایات غور، دایکندی و بامیان به تعویق افتاده است.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که هنوز فلج کودکان در آنها ریشه‌کن نشده است. سال گذشته پنج مورد فلج اطفال در ولایت «ننگرهار» افغانستان ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • آشنایی با قانون مدنی؛ مقدمه
  • فیلم/ آخرین وضعیت فهرست های احزاب برای دور دوم انتخابات مجلس
  • حجاب مسأله مهم کشور است/ باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • محسنی اژه‌ای: باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضین به جان و مال مردم داشت
  • فیلم/ اژه‌ای: برخورد با متجاوزین به بیت‌المال باید بازدارنده باشد
  • باید برخورد بازدارنده‌ای در قبال متعرضان به جان و مال مردم داشت
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است