Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس پرس، همزمان با تشدید اقدامات کره شمالی برای مقابله با ویروس کرونا، یک پرواز ویژه از این کشور امروز دهها نفر از دیپلمات‌ها و سایر شهروندان خارجی را به فرودگاهی در شرق دور روسیه منتقل کرده است.

کارمندان بخش بهداشت کره شمالی با لباس‌های سفید حفاظتی دهها نفر از مسافران را در فرودگاه بین‌المللی پیونگ یانگ به صف کرده و درجه حرارت آنها را سنجیده و این افراد به فرودگاه ولادیووستوک، در شرق دور روسیه منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کره شمالی قرنطینه یک ماهه برای دیپلمات‌های خارجی مستقر در پیونگ یانگ را در دوم مارس برداشت تا در صورت لزوم آنها بتوانند کشور را ترک کنند.

شبکه خبری سی.ان.ان نیز گزارش داده که برنامه‌ای با هدف خارج کردن ۶۰ دیپلمات خارجی از کره شمالی از جمله سوئیس، فرانسه و آلمان در حال انجام است.

کره شمالی کمپین مقابله با ویروس کرونا را مساله موجودیت ملی دانسته و از ورود توریست‌های خارجی جلوگیری کرده و در عین حال ترافیک مرزی با چین را متوقف کرده و در مرزهای ورودی دستگاه‌های نظارتی ایجاد کرده و تمامی کارمندان بخش سلامت و درمان را برای کنترل ساکنان و ایزوله کردن آنهایی که نشانه‌ها و علایمی از این ویروس دارند، بسیج کرده است.

بسیاری از کارشناسان می‌گویند، کره شمالی به دلیل کمبود زیاد مواد دارویی و زیرساخت‌های ضعیف درمانی و از رده خارج، به شدت در مقابل بیماری‌های واگیردار، آسیب پذیر است.

رسانه‌های دولتی کره شمالی می‌گویند، حدود ۷۰۰۰ شهروند کره شمالی قرنطینه شده‌اند که ۳۰۰۰ نفر از آنها در استانی هم مرز با چین هستند.

کد خبر 4873504

منبع: مهر

کلیدواژه: کره شمالی کرونا سفرای خارجی سوریه ایالات متحده آمریکا ترکیه ادلب رژیم صهیونیستی عراق روسیه افغانستان رجب طیب اردوغان عربستان سعودی ایران دونالد ترامپ قربانیان کرونا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۲۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است

سخنگوی دولت از رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، تا رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با استفاده از هشتگ «جهش تولید»، نوشت:

«به گزارش گمرک ایران، تجارت خارجی کشور در فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با رشدی ۴۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به رقم ۱۰ میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار رسید. تراز تجاری در این ماه که بخش عمده‌ای از آن در کشور ما تعطیل است، حتی بدون احتساب نفت نیز مثبت شد.»

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • راه بیرون آمدن از سیاه چاله جمعیتی قدردانی از جامعه مامایی است
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است