Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت آلمان می‌گوید اتحادیه اروپا قصد دارد حدود ۱۵۰۰ کودک پناهجوی گرفتار در مرز ترکیه-یونان را بپذیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با تداوم بحران پناهجویانی که در مرز ترکیه با یونان گرفتار شده‌اند، آلمان و اتحادیه اروپا به فکر پذیرش تعدادی از کودکان در میان آنها افتادند.

به نوشته وبگاه شبکه «دویچه‌وله»، دولت آلمان امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «اروپا در حال بررسی یک راهکار انسانی [برای بحران پناهجویان از سمت ترکیه] برای تشکیل ائتلافی جهت پذیرش کودکان [پناهجو] است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برلین در این بیانیه تصریح کرد که قصد دارد با مشارکت در طرح پذیرش ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کودک پناهجو، به یونان و اتحادیه اروپا کمک کند.

به نوشته دویچه‌وله، این تصمیم بعد از دیدار «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان به اعضای کابینه ائتلافی برلین برای بررسی وضعیت پناهجویان در مرزهای اروپا در بحبوحه شیوع گسترده ویروس کرونا اتخاذ شده است.

دولت ترکیه از چند روز پیش و به بهانه کشته شدن ده‌ها نظامی خود طی ماجراجویی جدید در سوریه، گذرگاه‌های مرزی به سمت اروپا را به روی پناهجویانی که می‌خواستند به این قاره بروند، باز کرد. دولت یونان اما با استفاده از چند هزار نیروی امنیتی و پلیس به ممانعت از ورود پناهجویان پرداخت. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا آلمان کودک ترکیه پناهجو یونان اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۳۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می‌ شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

کد خبر 6092324

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان