Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده این کتاب در ۲ جلد با ۵۳۶ صفحه زندگی‌نامه شهدای قهرمان بخش مشهد مرغاب و شهر قادرآباد را روایت می‌کند که جلد نخست آن مربوط به شهدایی است که در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ آسمانی شدند و جلد دوم نیز شهدای سال‌های ۱۳۶۵ تا پایان دفاع مقدس و سال‌های بعد از آن را شامل می‌شود.

نویسنده در این کتاب علاوه بر پرداختن به زندگی‌نامه شهدا، نیم‌نگاهی تحلیلی نیز به رویدادهای سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش مشهد مرغاب به مرکزیت شهر قادرآباد یکی از بخش‌های شهرستان خرمبید در شمال استان فارس است، این بخش در دوران دفاع مقدس ۱۲۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ۷۲ شهید آن مربوط به شهر قادرآباد است.

دهستان شهیدآباد یکی از دهستان‌های این بخش است که ۴۵ شهید و۴۰ جانباز سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و رهبر معظم انقلاب نیز بارها از خانواده‌های این شهدا و مجاهدت‌ها و رشادت‌های آنان تجلیل کرده است.

نویسنده در مقدمه کتاب روایان نور نوشته است: بی‌شک در همه جوامع با ادیان و آیین‌های مختلف همواره جوانانی در مسیر استقلال و تمامیت ارضی سرزمین و دفاع از مکتب و آیین خود، حماسه‌های سترگی خلق نموده و قهرمانان ملی آن جوامع محسوب شده‌اند.

بهادر خسروانیان بیان کرده است: تمدن کهن ایران زمین نیز در بستر تاریخ به ویژه دوران اسلامی از نعمت وجود غیورمردانی برخوردار بوده که با رزمشان همچون پیام‌آوران بهار، پاییز کسالت‌آور زندگی انسان‌ها را رنگ معنی زدند و در کویر قلبشان اقاقی‌های انسانیت کاشتند. 

وی در ادامه گفته است: حکایت حماسه‌های فرزندان ایران اسلامی شنیدنی است، سرزمین بزرگی که با اسلام هویت واقعی خود را بازیافت و خالق حماسه‌های سترگ گشت، سرزمینی که همواره پناهگاه تشیع و دوستدار اهل بیت و مهد خروش علیه ظالمان و حاکمان بد سرشت بوده که البته نقش عالمان دینی در مسیر مبارزات ملت‌ها واقعا برجسته است. 

نویسنده کتاب راویان نور در ادامه بیان کرده است: در دورانی که در سرزمین‌های اسلامی جز صدای سم اسبان بنی‌امیه و بنی‌عباس صدای دیگری به گوش نمی‌رسید، فرزانگان و بیداردلان و پرچمداران فقاهت و دیانت در این سرزمین مشعل هدایت و مبارزه را روشن نگه داشتند. اما در این گذرگاه سخت تاریخی، شیعه چه مرارت‌ها و سختی‌هایی کشید تا سرانجام آن عبد صالح خداوند این بار گران را به سر منزل مقصود رساند و آمال و آرزوی همه انبیا و اولیای الهی و فقهای اسلام را محقق کرد و حاکمیت ارزش‌های الهی را بر محوریت ولایت فقیه در سرزمین اهل بیت بنیان نهاد و در این مسیر از طلیعه بهشت در نیمه خرداد ۱۳۴۲ تا بهمن خونین ۱۳۵۷ و سال‌های حماسی هشت سال دفاع مقدس، سترگ حماسه‌های فرزندان معنوی روح‌الله در تاریخ جاودانه شد.

خسروانیان در بخش دیگری از این مقدمه بیان کرده است: در استان ولایت‌مدار فارس ۱۵ هزار شهید سرافراز با انفاس قدسی‌شان جای‌جای این استان پهناور را عطرآگین نموده‌اند که ۲۲۲ شهید شهرستان خرمبید و ۱۲۰ شهید بخش مشهد مرغاب و ۷۲ شهید شهر قادرآباد و دشت مرغاب از قاطبه همان رادمردان آسمانی‌اند که عارفانه سر به سودای شهادت نهادند.

وی در ادامه گفته است: واقعیت این است که شهدای این منطقه از چهره‌های شاخص و اثرگذار و در عین حال ناشناخته‌اند، همین‌طور که رزمندگان و ایثارگرانی که از این خطه عازم عرصه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و حماسه‌های بی‌بدیلی را خلق کردند.

شهر قادر آباد در فاصله ۱۴۴ کیلومتری شمال شیراز دراستان فارس قرار دارد.


 

برچسب‌ها کتابخانه ایرنا قادرآباد شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتابخانه ایرنا قادرآباد شیراز فارس کتابخانه ایرنا قادرآباد شیراز فارس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۳۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج آبادان در این مراسم با تبریک روز معلم و هفته عقیدتی سیاسی سپاه گفت: یاد، نام و روش علامه شهید مرتضی مطهری (ره) به عنوان اسوه و الگوی معلمان باید احیاء و دانش آموزان باشد و با زندگی این متفکر شهید آشنا شوند.
سرهنگ احمدی از امام خمینی (ره) بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب و شهدای ایران اسلامی به عنوان معلمان حقیقی یاد کرد و افزود: شهدا درس جهاد و شجاعت و شهامت و شهادت را به صورت عملی به همگان آموختند.
غبارروبی و عطرافشانی قبور شهداء و اهداء گل به قهرمانان وطن پایان بخش این برنامه بود.

دیگر خبرها

  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای آبادان
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • کتاب «یوسف گم گشته باز آید» در ماهشهر منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران