Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» با اشاره به وضعیت کنونی به وجود آمده در کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا، در مورد اقدامات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای مقابله با این ویروس اظهار کرد: تبیین راه‌کارهای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا، از طریق اطلاع‌رسانی در قالب مباحث فرهنگی و اجتماعی از جمله برنامه‌هایی محسوب می‌شود که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سامان یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: ارائه بسته آموزشی پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در بخش آموزشِ الکترونیک سامانه «بچه‌های مسجد» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تجهیز کانون‌ها و کتابخانه‌های مساجد به امکانات و لوازم بهداشتی مقابله با کرونا با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین مساجد، تولید و نشر محتوا از طریق فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها در قالب عکس، عکس‌نوشته، اینفوگرافی، موشن، فایل صوتی و تصویری، از جمله دیگر اقداماتی است که تاکنون در سطح کانون‌های مساجد جهت مقابله با ویروس کرونا انجام شده است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های خودجوش و خلاقانه بچه‌های مسجد در مورد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و پیامدهای آن به ثبت می‌رسد، افزود: پوشش خبری این اقدامات از طریق رسانه‌های مختلف، به منظور آشنایی هرچه بیشتر و اطلاع‌رسانی به اعضای کانون‌ها صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با بیان اینکه استمرار فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون‌ها از طریق پرتال بچه‌های مسجد به صورت مجازی نیز منعکس می‌شود، گفت: از دیگر برنامه‌های کانون‌ها، می‌توان به برگزاری طرح یاری‌گران زندگی با رویکرد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اجرای آن در دو سطح الف: شامل افراد گروه سنی بالای ۱۴ سال و سطح (ب) متشکل از مربیان کانون (یاری‌گران زندگی) با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر اشاره داشت.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های جاری در سطح کانون‌ها افزود: برگزاری مسابقه گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر متن بیانیه در ۱۰ مدل مختلف ویژه اعضای کانون‌ها و کاربران سامانه بچه‌های مسجد، برگزاری مسابقه فرهنگی «بانوی صبور» (آشنایی با شخصیت ویژه حضرت زینب سلام الله علیها) ویژه اعضای خواهر عضو کانون‌های مساجد کشور، برگزاری مسابقه سراسری «با کتاب در خانه» برداشت‌ها و خلاصه‌نویسی کتاب» از دیگر اقداماتی است که تاکنون در راستای تعمیق و گسترش فعالیت‌های مسجدی از معبر کانون‌ها به ثمر رسیده است.

وی ادامه داد: علاوه بر آنچه که یاد شد، برگزاری طرح مردمی «سلام بر امام» ویژه قرائت زیارت «امین الله» در روزهای چهارشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به صورت مجازی از دیگر فعالیت‌هایی است که به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سامان‌دهی شد، همچنین طرح باشگاه خبرنگاران مسجدی با رویکرد هر مسجد یک خبرنگار از طریق سامانه خبرگزاری شبستان، راه‌اندازی کانال «خانه‌های نورانی» به همت کانون فرهنگی هنری مساجد در راستای استمرار و توسعه ارتباط مسجد و خانواده، پیگیری و تمهیدات لازم ستادهای استانی در راستای راه‌اندازی کانال ارتباطی و تبلیغی میان امام جماعت و نمازگزاران مسجد از سوی مدیر مسئول کانون فرهنگی به منظور تولید محتوای مجازی نظیر ارائه سخنرانی، جلسات تفسیر کوتاه و اخلاق کاربردی، پخش دعا و نیایش، دعوت از خانواده‌ها برای انجام اعمال ماه‌های رجب، شعبان و رمضان در منازل، اطلاع رسانی پیام‌های آموزشی و بهداشتی، مسابقات کتابخوانی و … از دیگر اقداماتی است که ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای تقویت فعالیت‌های مسجدی در سال جاری به انجام رساند.

کد خبر 4873554

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب کانون های مساجد کرونا سیدهادی خسروشاهی کنفرانس بین المللی معرفی کتاب هندوستان پیام تسلیت رادیو گفتگو سازمان تبلیغات اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دین اسلام مسلمانان امام علی ع جامعه شناسی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات ماه رجب ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد بچه های مسجد اطلاع رسانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع شامگاه جمعه در مراسم یادبود حافظان محراب و منبر قوچان هم‌زمان با شب شهادت امام جعفر صادق علیه الاسلام در بقعه آقانجفی قوچانی اظهار کرد: قرار گرفتن جبهه حق و باطل مقابل یکدیگر از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون وجود داشته است و پیروزی انقلاب اسلامی این رویارویی را بیشتر آشکار کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش‌ها صورت گرفت تا این انقلاب و تئوری تمدن نوین اسلامی متوقف شود، گفت: بلافاصله پس از پیروزی، تمام ظالمان و مستکبران عالم به حمایت از صدام جمع شدند و جنگ تحمیلی را به وجود آوردند و جریان دفاع مقدس برای این بود که انقلاب اسلامی توسعه پیدا نکرده و به اهدافش نرسد.

وی با یادآوری این موضوع که وقتی جریان باطل به اهداف خود نرسید تهاجم فرهنگی، ناتوانی فرهنگی و قتل‌عام فرهنگی را به وجود آورد، تصریح کرد: این انقلاب با رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسیر خود در تحقق اهداف و آرمان‌هایش ادامه می‌دهد.

مهدوی ارفع تحقق وحدت امت اسلامی برای تشکیل جبهه‌ای واحد برای مقابله با استکبار را یکی از اهداف مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد محور مقاومت در میان کشورهای اسلامی وظیفه و تکلیفی بوده که از ابتدای خلقت همه انبیای الهی به دنبال آن بودند یعنی خط مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر انجام شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه در چله دوم انقلاب باید منشور ترسیمی رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های خود قرار دهیم هم در خودسازی هم تمدن سازی و…، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای منبر به تبیین ارزش‌های و آرمان‌های اسلام پرداخته شود و زمینه رهبری مردم را به سمت انجام‌وظیفه سوق داد.

وی پایگاه مسجد را محور همه فعالیت‌ها خواند که مردم پشتوانه این حرکت هستند و تصریح کرد: توجه به مسجد، محراب و منبر راه حرکت به سمت تحقق ارزش‌های و آرمان‌های اسلام بوده و باید هسته‌های مقاومت فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی در مسجد شکل بگیرد تا اسلام جهانی شود.

مهدوی ارفع هدایتگری، تحقق حاکمیت الهی و هدایت مردم به سمت سعادت و کمال را هدف بعثت انبیا برشمرد و بیان کرد: فلسفه پیامبران الهی این بود که مردم عبودیت و بندگی خداوند را داشته باشند و از طاغوت، کفر، بی‌دینی و الحاد پرهیز کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در طول ۳۴ سال امامت خود همواره در مسیر مبارزه با طاغوت و طاغوتیان حرکت کردند، افزود: امام صادق (ع) به دنبال پیاده‌سازی حاکمیت مطلق الهی بر اساس سیره تمدن سازی اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند و در این مسیر منظومه فکری و عملی و اجتماعی اسلام را تدوین کردند.

وی با بیان این مطلب که در طول حیات امام صادق (ع) بیش از ۴ هزار نفر شاگردی ایشان را کردند، گفت: امام صادق (ع) در اقدامی راهبردی به بیان احکام فقهی و زندگی به همراه سبک حیات طیبه پرداخته و با بیش از ۳۵ هزار حدیث فقهی به تبیین حاکمیت الهی در عرصه فردی و اجتماعی پرداختند.

مهدوی ارفع تأکید کرد: امام صادق علیه اسلام با تربیت شاگردان شبکه‌ای از مروجان و مبلغان دین اسلام و تفکر شیعی ایجاد کردند که هم زمینه ارتباط شیعیان با مردم فراهم شد هم تشکیلات و سازمانی برای ائمه بعدی به وجود آمد.

کد خبر 6096117

دیگر خبرها

  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • تکمیل ساختمان کانون پرورش فکری خمام نیازمند حمایت مسوولان است
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند
  • چرا دختران و پسران با مسجد قهر کردند؟/ تاثیر اجرای تئاتر در مساجد
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد