Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی فرماندار ساوه گفت: لازمه مدیریت در بحران‌هایی نظیر شیوع بیماری کرونا رجوع به خرد جمعی و تقویت همدلی و هم‌افزایی است.

علی میرزایی امروز دوشنبه ۱۹ اسفندماه در آئین تکریم و معارفه رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه که در سالن جلسات فرمانداری ویژه ساوه برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ هرآنچه که دانشکده علوم پزشکی در قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه مطرح کرده است با نظر کارشناسی و مشورتی مصوب و اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بیان کرد: نخستین اقدام در درمان بیماران کرونایی ایزوله کردن یکی از مراکز درمانی برای ارائه خدمات به بیماران بود و از آنجاکه بیمارستان شهید مدرس ۱۱۰ تخت بستری داشت، لذا سناریوی فعال کردن دو بخش ویژه کرونا در دو بیمارستان برای افزایش ظرفیت بستری شوندگان مطرح و اجرایی شد.

فرماندار ساوه با تاکید بر اینکه نباید در شیوع کروناویروس وظایف ذاتی بیمارستان مدرس تحت الشعاع این بیماری قرار می‌گرفت گفت: چون ظرفیت و توان این مرکز درمانی با ۱۱۰ تخت بستری  محدود بود لذا برای اینکه بخشی از حوزه درمان این بیمارستان به سایر بیماران خدمات ارائه می کرد، با یک جمع‌بندی و ارائه نظرات تخصصی دو بخش ویژه و ایزوله بیمارستان شهید مدرس و چمران به این امر اختصاص یافت.

وی با تاکید بر اینکه خدمات مدافعین سلامت به مردم قابل تقدیر است، افزود: مدیریت بحران در پیشگیری از شیوع بیماری با خرد جمعی و همدلی محقق خواهد شد و هم اکنون کادر درمانی و پرستاری ساوه خدمات مناسبی را برای قریب به ۱۱۰ بیمار پرستاری کرونایی ارائه می‌دهند.

فرماندار ساوه در ادامه گفت: پایه نظام اسلامی بر خدمتگزاری به مردم بنا شده است و همه مسئولان در صف خدمت قرار دارند. ممکن یک نفر سردار این صف خدمتگزاری باشد یا سرباز آن، اما آنچه که مهم است اینست که خدمت صادقانه یک عطیه و توفیق الهی است.

وی افزود: دوراندیشی یک مدیر یعنی آنکه روز معارفه به فکر روز تودیع باشد و بداند که در دوران تصدی مسئولیت خویش باید در راه خدمت به مردم و برای رضای خدا تلاش کند.

وی با تقدیر از خدمات دکتر نیک روش رئیس سابق دانشکده علوم پزشکی ساوه در مدت زمان مسئولیتش گفت: سرپرست جدید علوم پزشکی دارای سوابق قابل قبول علمی، پزشکی و اجرایی است و کارنامه درخشانی در حوزه بهداشت و درمان در مدت فعالیت خود در وزارت بهداشت و بیمارستان بقیه الله (عج) تهران دارد.

در ادامه این جلسه امام جمعه ساوه نیز گفت: در مدیریت بحران در سراسر کشور دچار مشکل هستیم و هم صدایی منسجمی وجود ندارد که این یک ضعف بزرگ در حوزه درمان است.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی افزود: جسارت، قاطعیت و سرعت عمل از  مولفه‌های مهم در حوزه مدیریت بحران است که باید با تلاش مضاعف و تدبیر صحیح عینیت یابد که اگر چنین ویژگی هایی نباشد شهر دچار خسارت می‌شود.

وی بیان کرد: همدلی در بحران نیازمند هم افزایی کارکنان و کادر درمانی است و اگر همدلی و هم افزایی وجود داشته باشد روند خدمت رسانی به مردم تسریع و تسهیل خواهد شد.

امام جمعه ساوه با اشاره به جابجایی مدیران نیز گفت: در انتخاب مدیران، شایسته سالاری باید جایگزین سیاست‌زدگی و سیاسی‌بازی شود و عزل و نصب‌های اداری گرفتار باند و گروه نشود.

در این آئین با اهدای لوح تقدیری از خدمات دکتر عباس نیک روش تجلیل و دکتر مهدی مصری بعنوان سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه معرفی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس ساوه استانی اجتماعی دانشکده علوم پزشکی فرماندار ساوه مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ براساس اعلام مقامات بهداشتی فلسطین تقریباً ۴۰۰ پیکر از گور جمعی در بیمارستان ناصر کشف شد که اغلب دست بسته بودند و در میان آنها پزشک، زن و کودک دیده می‌شود.

دیگر خبرها

  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • گزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در بیمارستان ناصر
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)
  • مدیریت بحران شهرستان تفتان در خصوص وضعیت جوی اخطاریه صادر کرد
  • کشف پیکر کودکان و زنان در گورهای جمعی بیمارستان ناصر
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان