Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه نشریه "هندو"،   وزیر امور خارجه هند ضمن انتقاد از افرادی که با اصلاحات قانون شهروندی مخالفت می کنند گفت: از طریق این اصلاحات ما سعی کرده ایم تعداد افراد بدون هویت و ملیت را کاهش دهیم. باید از این تصمیم هند قدردانی شود. ما این اصلاحات را به گونه ای معرفی کرده ایم که باعث ایجاد مشکلات بزرگ تر برای هند نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جایشانکار تاکید کرد: همه درک و نقطه نظر خاص خود را در مورد  اصلاحات قانون شهروندی دارند. کشوری در جهان را نشان دهید که پذیرای تمام مهاجران باشد. هیچ کشوری این اقدام را انجام نمی دهد.

 وزیر امور خارجه هند در خصوص انتقاد شورای حقوق بشر سازمان ملل از اقدامات هند در کشمیر گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل و کمیسر عالی این شورا در گذشته نیز این اشتباهات را داشته اند. این شورا به تروریسم فرامرزی که از کشور همسایه هند نشات می گیرد توجه نمی کند. در گذشته نیز شورای حقوق بشر سازمان ملل در برخورد با مساله کشمیر موفقیت آمیز عمل نکرده است.

اصلاح قانون  شهروندی هند  در تاریخ  ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) در این کشور به تصویب رسید. بر اساس این قانون پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که بدون اوراق معتبر پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی وارد این کشور شده‌اند می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند اما این قانون شامل حال مسلمانان نمی‌شود. مسئولان هند در باره علت این اقدام گفته‌اند که مسلمانان کشورهای همسایه تحت پیگرد نیستند.

اما گروه های منتقد به این اصلاحات معتقدند که هدف واقعی از قوانین جدید تحت فشار قرار دادن بیشتر مسلمانان و تبعیض علیه آنان برای راضی نگاه داشتن احزاب هندو می باشد.

گروه های حقوق بشر معتقدند که  هدف اصلی از اجرایی ساختن طرح هایی مانند  ثبت نام شهروندی، اصلاحات قانون شهروندی و آمار شهروندی  در واقع به حاشیه کشاندن اقلیت های مسلمان هند و قرار دادن آنها در اردوگاه های بزرگ مهاجران در این کشور است.

این اصلاحات به اعتراض های گسترده مردمی و همچنین کشته شدن بیش از ۵۰ نفر منجر شده است. هزاران نفر از مردم هند از گروه ها و قومیت های مختلف خواهان لغو این اصلاحات شده اند.

همچنین اقدامات اخیر دولت هند در کشمیر انتقاد سازمان های بشر دوستانه و بین المللی را برانگیخته است. نخست وزیر هند ۵ اوت(۱۴ مرداد) از تصمیم خود برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد.

طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود. براساس بند ۳۵ قانون هند فروش هرگونه اموال غیر منقول به افرادی که بومی ایالت جامو و کشمیر نیستند، ممنوع است و ساکن دائمی جامو و کشمیر فردی است که پیش از سال ۱۹۵۴ مقیم این ایالت بوده باشد یا ۱۰ سال دائم و مستمر در آن زندگی کرده باشد.

دهلی نو پس از لغو اصل ۳۷۰ قانون اساسی و بند ۳۵ قانون هند که اختیارات ویژه ای برای ایالت جامو و کشمیر در نظر گرفته بود، برای جلوگیری از اعتراض مردم، مدارس و دانشگاه ها را تعطیل و تلفن و اینترنت این منطقه را قطع کرد. همچنین دولت هند به منظور جلوگیری از ناآرامی ها و اعتراضات بیش از ۹ هزار نیروی امنیتی و نظامی را به کشمیر منتقل کرد. از آن زمان تاکنون محدودیت های کشمیر مانند منع رفت و آمد، احیای بخشی از خدمات تلفن ثابت و تلفن های همراه به صورت مرحله ای کاهش یافته اند.

برچسب‌ها هند تروریسم قانون اساسی پروندهٔ خبری بحران قومی مذهبی در هند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند تروریسم قانون اساسی هند هند هند هند هند هند هند افغانستان پاکستان هند هند هند هند هند هند هند هند هند هند هند تروریسم قانون اساسی قانون شهروندی جامو و کشمیر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۴۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که «برخی نمایندگان مجلس ادعا کردند که رفع فیلترینگ با امضای رئیس جمهور است، شما این را تایید می‌کنید؟»، اظهار داشت: قانون وجود دارد، سازوکار پیش بینی شده، توصیه میکنم دوستان قانون جرایم رایانه‌ای را مطالعه کنند و ببینند که چیست.

به گزارش ایلنا، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری در جمع خبرنگاران حاضر در حیات دولت گفت: روز معلم را به همه معلمان عزیز کشور و اساتید دانشگاهی کشور تبریک عرض میکنم، همچنین روز کارگر را به همه زحمتکشان تبریک و تهنیت عرض میکنم و آروزی تندرستی و سلامتی داریم.

به مناسبت روز معلم به همه معلمانی که از طریق نرم‌افزار شاد با دانش آموزان خود در ارتباط هستند، یک بسته رایگان استفاده از شاد را در تعامل با اپراتور‌های ارتباطی طراحی کردیم و معلمان عزیزی که از شاد استفاده می‌کنند می‌توانند بدون محدودیت زمانی یک بسته ۳۰ گیگابایتی که در اختیار آن‌ها قرار می‌گرد استفاده کند تا هروقت که تمام شود، برای کسانی که در شاد فعال می‌شوند به صورت اتوماتیک فعال می‌شوند.

وی درخصوص زمان تاسیس پایگاه پایگاه چابهار، عنوان کرد: پایگاه فضایی جدیدی که در جنوب کشور در دست ساخت داریم در همین دولت احداث آن آغاز شد، الحمدلله کار دارد انجام می‌شود. امیدواریم که امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و بتوانیم اولین پرتاب را داشته باشیم که پایگاه راهبردی مهمی برای صنعت فضای کشور خواهد بود.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که «برخی نمایندگان مجلس ادعا کردند که رفع فیلترینگ با امضای رییس جمهور است، شما این را تایید می‌کنید؟»، اظهار داشت: قانون وجود دارد، سازوکار پیش بینی شده، توصیه میکنم دوستان قانون جرایم رایانه‌ای را مطالعه کنند و ببینند که چیست.

وی در رابطه با فروش خطوط رند به قیمت‌هایی گران‌تر از نرخ مصوب، ابراز داشت: مصوباتی درخصوص واگذاری خطوط رند وجود دارد که اگر در چارچوب آن مصوبات انجام دهند به هر حال منعی وجود ندارد اما برای واگذاری خط به قیمت مصوب، مقرراتی وجود دارد که معمولا براساس همان مصوبات انجام می‌شود.

زارع در رابطه با امکان و احتمال ارایه خدمات پرتاب ماهواره به سایر کشورها بعد از تاسیس ایستگاه پراب جنوب، گفت: بله ما همین الان هم این امکان را داریم اما در پایگاه جدیدی که می‌سازیم امکان قرار دادن ماهواره در لایه‌های مختلف و مدارهای مختلف فراهم می‌شود، در حال رایزنی هستیم و تلاش ما این است که تا پایان دولت این مساله محقق شود.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • وحیدی: قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • وزیر کار : طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • وزیر کار: طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد