Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@11:27:50 GMT

انتشار کتاب روایان نور در بخش مشهد مرغاب

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۵۳۲۵

انتشار کتاب روایان نور در بخش مشهد مرغاب

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کتاب راویان نور نوشته بهادر خسروانیان که به زندگی‌نامه و مجاهدت شهدای حماسه آفرین شهر قادرآباد و بخش مشهد مرغاب استان فارس می‌پردازد، چاپ و روانه بازار شد.

نویسنده این کتاب در ۲ جلد با ۵۳۶ صفحه زندگی‌نامه شهدای قهرمان بخش مشهد مرغاب و شهر قادرآباد را روایت می‌کند که جلد نخست آن مربوط به شهدایی است که در سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ آسمانی شدند و جلد دوم نیز شهدای سال‌های ۱۳۶۵ تا پایان دفاع مقدس و سال‌های بعد از آن را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده در کتاب روایان نور علاوه بر پرداختن به زندگی‌نامه شهدا، نیم‌نگاهی تحلیلی نیز به رویداد‌های سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس داشته است.

بخش مشهد مرغاب به مرکزیت شهر قادرآباد یکی از بخش‌های شهرستان خرمبید در شمال استان فارس است، این بخش در دوران دفاع مقدس ۱۲۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که ۷۲ شهید آن مربوط به شهر قادرآباد است.

دهستان شهیدآباد یکی از دهستان‌های این بخش است که ۴۵ شهید و۴۰ جانباز سرافراز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و رهبر معظم انقلاب نیز بار‌ها از خانواده‌های این شهدا و مجاهدت‌ها و رشادت‌های آنان تجلیل کرده است.

نویسنده در مقدمه کتاب روایان نور نوشته است، بی‌شک در همه جوامع با ادیان و آیین‌های مختلف همواره جوانانی در مسیر استقلال و تمامیت ارضی سرزمین و دفاع از مکتب و آیین خود، حماسه‌های سترگی خلق نموده و قهرمانان ملی آن جوامع محسوب شده‌اند.

بهادر خسروانیان گفت: تمدن کهن ایران زمین نیز در بستر تاریخ به ویژه دوران اسلامی از نعمت وجود غیورمردانی برخوردار بوده که با رزمشان همچون پیام‌آوران بهار، پاییز کسالت‌آور زندگی انسان‌ها را رنگ معنی زدند و در کویر قلبشان اقاقی‌های انسانیت کاشتند.

او، بیان کرد: حکایت حماسه‌های فرزندان ایران اسلامی، سرزمین بزرگی که با اسلام هویت واقعی خود را بازیافت و خالق حماسه‌های سترگ گشت، سرزمینی که همواره پناهگاه تشیع و دوستدار اهل بیت و مهد خروش علیه ظالمان و حاکمان بد سرشت بوده و نقش عالمان دینی در مسیر مبارزات ملت‌ها برجسته است.

نویسنده کتاب راویان نور تصریح کرد: در دورانی که در سرزمین‌های اسلامی جز صدای سم اسبان بنی‌امیه و بنی‌عباس صدای دیگری به گوش نمی‌رسید، فرزانگان و بیداردلان و پرچمداران فقاهت و دیانت در این سرزمین مشعل هدایت و مبارزه را روشن نگه داشتند.

خسروانیان ادامه داد: در این گذرگاه سخت تاریخی، شیعه چه مرارت‌ها و سختی‌هایی کشید تا سرانجام آن عبد صالح خداوند این بار گران را به سر منزل مقصود رساند و آمال و آرزوی همه انبیا و اولیای الهی و فق‌های اسلام را محقق کرد و حاکمیت ارزش‌های الهی را بر محوریت ولایت فقیه در سرزمین اهل بیت بنیان نهاد و در این مسیر از طلیعه بهشت در نیمه خرداد ۱۳۴۲ تا بهمن خونین ۱۳۵۷ و سال‌های حماسی هشت سال دفاع مقدس، سترگ حماسه‌های فرزندان معنوی روح‌الله در تاریخ جاودانه شد.

او، افزود: در استان فارس ۱۵ هزار شهید سرافراز با انفاس قدسی‌شان جای‌جای این استان پهناور را عطرآگین نموده‌اند که ۲۲۲ شهید شهرستان خرمبید و ۱۲۰ شهید بخش مشهد مرغاب و ۷۲ شهید شهر قادرآباد و دشت مرغاب از قاطبه همان رادمردان آسمانی‌اند که عارفانه سر به سودای شهادت نهادند.

نویسنده کتاب راویان نور اضافه کرد: واقعیت این است که شهدای این منطقه از چهره‌های شاخص و اثرگذار و در عین حال ناشناخته‌اند، همین‌طور که رزمندگان و ایثارگرانی که از این خطه عازم عرصه‌های نبرد حق علیه باطل شدند و حماسه‌های بی‌بدیلی را خلق کردند.

شهر قادر آباد در فاصله ۱۴۴ کیلومتری شمال شیراز دراستان فارس واقع شده است.

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتشار کتاب شهدا و ایثارگران مشهد مرغاب بخش مشهد مرغاب استان فارس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۵۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون با بیان اینکه مجموعه نمونه گردشگری چشمه مرغاب در ۸۰ کیلومتری غرب اصفهان در شهر عسگران از توابع بخش کرون شهرستان تیران و کرون واقع شده گفت: این مجموعه یکی از مناطق چهارگانه نمونه گردشگری مصوب هیات دولت در شهرستان تیران و کرون است که بیشترین میزان جذب گردشگر شهرستان را به خود اختصاص داده است.
محسن مظاهری افزود: به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر عسگران مرحله اول طرح ساماندهی منطقه نمونه گردشگری چشمه مرغاب با ۳۰ میلیارد ریال هزینه اجرا و مرحله دوم ساماندهی نیز مصوب شده و در صورت تخصیص اعتبار لازم اجرایی خواهدشد.
وی با اشاره به اینکه بیش از دویست و ده آلاچیق و سکوی استراحت در این مجموعه در اختیار گردشگران است گفت: با اجرا و بهره برداری از مرحله دوم طرح ساماندهی مجموعه گردشگری چشمه مرغاب شرایط اقامت گردشگران نیز مهیا و ظرفیت پذیرش گردشگر این مجموعه تا ۲ برابر افزایش می‌یابد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • حماسه باشکوهی که شهید شیرودی رقم زد/در حد امکان وامدار تاریخ بودم
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • جذب ۵۰۰ هزار گردشگر به چشمه مرغاب
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند
  • یادی از شهید دفاع و حماسه مجتبی آگلی