Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه از این نشست اعلام کرد، « آندرس مانوئل لوپز اوبرادور » رئیس جمهوری مکزیک تلاش می‌کند دولتش نقش مهمتری در این بخش ایفا کند.

به نوشته این رسانه انگلیسی، رویکرد دیپلماتیک گسترده و غیرمتعارف این کشورها نشان می‌دهد که فاصله گرفتن دولت اوبرادور از سیاست‌های دولت‌های پیشین در بخش انرژی تا چه اندازه کشورهای اقتصادی را که به طور سنتی بزرگترین سرمایه‌گذاران بخش انرژی مکزیک بوده‌اند، نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام‌های آمریکا، کانادا و اروپایی، پیش از این درباره سیاست انرژی مکزیک ابراز نگرانی کرده بودند. به زعم آنها، شالوده‌های قانونی این سیاست‌ها قراردادهایی به ارزش میلیاردها دلار را که با دولت‌های گذشته مکزیک منعقد شده بود، نابود کرده است. آنها نگرانند که چنین سیاست‌هایی منافع آنها را تحت فشار قرار داده است.

دولت مکزیک تلاش برای تضعیف چنین قراردادهایی را تکذیب کرده اما می‌گوید قراردادهای پیشین، اغلب به کشور آسیب رسانده  به دنبال مذاکره درباره تغییر در مفاد برخی از این قراردادهاست.

رویترز به نقل از پنچ فرد آگاه از نشست کشورهای کانادا، اتحادیه اروپا و آمریکا نوشت: در نشست روز جمعه(۱۶ اسفند) به میزبانی سفارت آمریکا، دیپلمات‌هایی از بریتانیا، کانادا، اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا درباره نگرانی‌های خود و چگونگی انتقال آن به رئیس جمهوری مکزیک مذاکره کردند.

سفارت آمریکا در پاسخ به درخواست رویترز برای اظهارنظر در این زمینه گفت، درباره مذاکرات دیپلماتیک در این سفارت اظهارنظری نمی‌کند. دیگر سفارتخانه‌های خارجی و دفتر لوپز ابرادور نیز از پاسخگویی خودداری کرده‌اند.

رویترز به نقل از یک فرد آگاه از این نشست نوشت: بعد از برگزار این نشست جزئیاتی درباره آن منتشر نشده، هر چند که مذاکراتی درباره علنی کردن آن مطرح بوده است. همه افرادی که درباره این نشست اظهارنظر کردند، گفتند به دلیل حساسیت موضوع نمی‌خواهند نامشان فاش شود.

رئیس جمهوری مکزیک متعهد به تقویت نقش دولت در بخش انرژی کشورش است و چنین استدلال کرده که آزادسازی بازارها و خصوصی‌سازی دیگر بخش‌های صنعتی، نابرابری مزمن در مکزیک را گسترش داده و عامل تشویق به فساد بوده است.
نگرانی‌های گسترده درباره سیاست‌های اقتصادی او، سرمایه‌گذاری در مکزیک را در سال گذشته کاهش داد و باعث رکود اقتصادی در این کشور شد.

شرکت‌های سراسر جهان با تغییرات قانونی برای گشودن بازارهای انرژی این کشور به ویژه در بخش نفت و گاز در دولت پیشین مکزیک متعهد شدند میلیاردها دلار در این کشور سرمایه‌گذاری کنند. اما اوبرادور با توقف روند آزادسازی می‌گوید این امر منفعتی برای کشورش نداشته است.

بخشی از پول حاصل از سرمایه‌گذاری در بخش انرژی مکزیک با صندوق‌های بازنشستگی در اروپا و آمریکای شمالی در ارتباط است و منتقدان سیاست‌های دولت مکزیک نگران آن هستند که کاهش درآمد ناشی از سرمایه‌گذاری در بخش انرژی مکزیک به مستمری بگیران آسیب برساند.

مکزیک با وجود وعده اوبرادور از زمان روی کار آمدنش در سال ۲۰۱۸ برای کنترل خشونت، همچنان صحنه رویارویی‌های خشونت‌آمیز بوده است که در تازه‌ترین مورد در اسفندماه امسال ۱۳ نفر در درگیری بین پلیس و باندهای تبهکار در این کشور آمریکای لاتین کشته شدند.
2023

برچسب‌ها قاره اروپا اتحادیه اروپا قرارداد نفتی ایالات متحده آمریکا آمریکای لاتین مکزیک کانادا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاره اروپا اتحادیه اروپا قرارداد نفتی ایالات متحده آمریکا آمریکای لاتین مکزیک کانادا مکزیک مکزیک آمریکا کانادا مکزیک مکزیک مکزیک کانادا آمریکا آمریکا بریتانیا کانادا فرانسه آلمان ایتالیا مکزیک آمریکا مکزیک مکزیک مکزیک مکزیک مکزیک مکزیک مکزیک مکزیک قاره اروپا اتحادیه اروپا قرارداد نفتی ایالات متحده آمریکا آمریکای لاتین مکزیک کانادا سرمایه گذاری بخش انرژی انرژی مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حربه زنگ زده یهودستیزی

پدیده‌ای که پیش از این کمتر شاهد موجی از احساسات نسبت به مردم مظلوم فلسطین و نفرت از اسرائیل و صهیونیسم بودیم.
پدیده‌ای که حتی گفته می‌شود با اعتراضات ضد جنگ مردم آمریکا در دهه ۱۹۷۰ و مخالفت با سیاست‌های ایالات متحده در ویتنام هم قابل مقایسه نیست. از این جهت که این تظاهرات و اعتراضات از دانشگاه‌های آمریکا شروع شده است.

این نشان می‌دهد که جامعه نخبگی کشور‌های غربی نه از زاویه دینی و تفکیک اسلام و مسیحیت بلکه از زاویه عدالت خواهی و انسانیت موجی از اعتراضات و نارضایتی از سیاست‌های دولت‌های غربی بخصوص آمریکا در پشتیبانی همه جانبه از رژیم صهیونیستی براه انداختند.

نکته قابل تامل اینکه بار دیگر هم مقامات آمریکایی و هم سیاستمداران اسرائیلی تلاش می‌کنند از ابزار یهودستیزی برای توجیه سرکوب این اعتراضات استفاده می‌کنند. ابزاری که به نظر می‌رسد کاربرد خود را از دست داده است.

پیش از این هر گونه اعتراضی که نسبت به سیاست رژیم صهیونیستی چه در اروپا و چه در آمریکا صورت می‌گرفت همواره با انگ یهودستیزی با آن برخورد می‌شد. 

در شروع حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در آبان ماه سال گذشته ما شاهد چنین موجی از اعتراضات در سطح کمتری بودیم، اما دولت‌های غربی سعی کردند با توجیه یهودستیزی، اعتراضات را سرکوب و عملا با عنوان یک اقدام مجرمانه با آن برخورد کنند. حتی در آمریکا، روسای چند دانشگاه را بخاطر ابراز همدردی با مردم فلسطین مجبور به استعفا و کناره گیری کردند.

اما در حال حاضر این سطح گسترده از اعتراضات و ابزار تنفر نسبت به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جایی رسیده که دیگر این ابزار مظلوم نمایی اسرائیلی‌ها کاربرد خود را از دست داده و سیاست‌های دولت‌های اروپایی به اسم مقابله به یهود ستیزی در توجیه حمایت هایشان از رژیم صهیونیستی دیگر اثری ندارد و بعید به نظر می‌رسد که کنگره آمریکا و حامیان اسرائیل در ایالات متحده بتوانند با احضار روسای دانشگاه‌ها آن‌ها را نسبت به جنبش دانشجویی که در حمایت از مردم غزه براه افتاده است مورد توبیخ و سرزنش قرار بدهند.

چرا که در شرایط کنونی ما شاهد سطح گسترده‌ای از اعتراضات هستیم که از علاوه بر آمریکا به کشور‌های اروپایی هم رسیده است و تداوم این اعتراضات و نارضایتی‌ها قطعا می‌تواند بخش‌های دیگری از جوامع اروپا و آمریکا را در بگیرد.

دیگر خبرها

  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد