Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: در دو موج اول و دوم تبلیغات در حوزه آگاه سازی شهروندان در رابطه با ویروس کرونا بیش از 30 هزار متر اکران تبلیغاتی داشته ایم.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس برزین ضرغامی رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران  در نشست خبری مجازی خود گفت: اولین اقدام سازمان زیباسازی موج اول تبلیغات شهری بود که با هدف افزایش آگاهی مردمی در خصوص بیماری کرونا آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از طرف مدیر کل سلامت شهرداری تهران گذاره های بهداشتی به سازمان ارائه شد و دما هم در سازه های تبلیغاتی آن را اکران کردیم و همزمان با آن کلیپ هایی از همان گذاره ها تولید شد و از تلویزیون های شهری پخش شد.

ضرغامی افزود: تلاش شد هم متراژ قابل قبلوی از این تبلیغات اکران شود و هم تلاش شد تا در بخش های مختلف شهر قرار گیرد تا در مقابل دید همه شهروندان باشد.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: همچنین در جلسه با سمن های فعال در حوزه بهداشتی هم گذاره های جدید آموزشی استخراج شد و دور جدید کارهای گرافیکی با محوریت آموزش تولید شد.

وی خاطرنشان کرد: این کار که موج دوم تبلیغات بود با همکاری وزارت بهداشت انجام گرفت و حتی با آرم و لوگوی وزارت بهداشت منتشر شد.

ضرغامی ادامه داد: در همه این اکران ها به موضوع شکست کرونا اشاره شده و دو رحله تبلیغات جدید شد تا گذاره های جدیدتری را به سمع و نظر مردم و شهروندان برسانیم.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران افزود: تقریبا امروز در شهر تهران بیش از 30 هزار متر تبلیغات محیطی در سازه های تبلیغاتی شهر تهران اکران شده است.

وی گفت: یکی از نکات مهم این بود که تلاش شد تا جملات و نکات کاربردی تر و قابل فهم تر باشد تا همه شهروندان از آن بهره مند بشوند.

ضرغامی تصریح کرد: تنها جایی که هنوز تبلیغات محیطی انجام نگرفته است بدنه اتوبوس ها است و دلیل آن هم بحث های سلامت محوری است زیرا خود رنگ کاری بر بدنه اتوبوس ها چالش های بهداشتی در این ایام دارد.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران درخصوص اینکه برخی معتقدند شهرداری همه توان خود را در حوزه تبلیغات به کار نگرفته است گفت: اینگونه نیست و تلاش شده است همه امکانات به خدمت گرفته شود. 

وی درخصوص استقبال از نوروز هم گفت: ما بحث نقاشی های شهری همچون سال گذشته به گستردگی در حال اجراست و همین امروز 150 گروه نقاشی دیواری مشغول به کار هستند.

ضرغامی گفت: همچنین مثل سال گذشته در 22 منطقه شهر تهران اقدام به نصب تخم مرغ های رنگی خواهیم کرد و از یکی دو روز آینده قابل رویت خواهد بود.

رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران ادامه داد: امسال یک کار ویژه هم در حوزه نورپردازی در میادین خواهیم داشت که نظیر آن تا کنون در شهر تهران دیده نشده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهر تهران ضرغامی نشست خبری سازمان زیباسازی رئیس سازمان زیباسازی شهر تهران تلاش شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۶۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت

مورد تاسف‌بار مرد هلندی که بیش از یک سال‌ونیم به کووید-۱۹ مبتلا بود، در گزارش جدیدی مستند شده است. این مورد با ۶۱۳ روز ابتلا، طولانی‌ترین عفونت کووید است که از آن اطلاع داریم. درواقع این عفونت به‌قدری طولانی بود که ویروس فرصت داشت تا در بدن این مرد به واریانت جدیدی تبدیل شود.

به گزارش خبرآنلاین، مرد ۷۲ ساله‌ی هلندی سابقه‌ی سلامتی پیچیده‌ای داشت. او قبلا برای درمان نوعی سرطان خون، پیوند سلول‌های بنیادی انجام داده بود؛ اما بعد‌ها سرطان دیگری به‌نام لنفوم بزرگ سلول بی منتشر (DLBL) در او تشخیص داده شد. این مرد در نتیجه‌ی دارو‌هایی که برای درمان بیماری خود مصرف می‌کرد به‌شدت دچار نقص سیستم ایمنی شد؛ به این معنی که مورد جدی ابتلا به کووید-۱۹ همیشه برای او به عنوان خطری بالقوه به‌شمار می‌رفت.

مرد هلندی در فوریه‌ی ۲۰۲۲ به کووید مبتلا شد و با ترکیبی از آنتی‌بادی‌های مونوکلونال و استروئید‌ها تحت درمان قرار گرفت؛ اما متاسفانه دارو‌ها اثر نکردند و عفونت او ماندگار شد. اگرچه این مرد پیش از ابتلا به بیماری چندین دوز واکسن کووید دریافت کرده بود، هیچ شواهدی مبنی‌بر پاسخ آنتی‌بادی در بدن او مشاهده نشد.

بیمار برای بیش‌از ۶۰۰ روز آلوده به ویروس باقی ماند و مجبور شد چندین‌بار در بیمارستان بستری شود؛ اما خیلی زود و تنها ۲۱ روز پس از نخستین درمان، علائم جهش ویروس در او مشاهده شد. در ابتدا تعیین توالی نشان داد که ویروس در بدن مرد جهشی پیدا کرده که با سوتروویماب (یکی از دارو‌هایی که بیمار با آن تحت درمان قرار گرفته بود) مرتبط است.

ویروس در بدن بیمار بیش از ۵۰ بار جهش داشت

تجزیه‌وتحلیل‌های بیشتر ۲۷ سواب بینی جمع‌آوری‌شده بین فوریه‌ی ۲۰۲۲ تا سپتامبر ۲۰۲۳ حکایت از این داشت که ویروس در بدن این مرد بیش از ۵۰ بار جهش داشته است. برخی از این جهش‌ها در پروتئین اسپایک رخ داده بود؛ اتفاقی که نشان می‌دهد ویروس درحال سازگاری برای فرار از سیستم ایمنی بدن انسان است.

مشکلات سلامتی اساسی در مورد مرد هلندی به این معنی بود که سیستم ایمنی بدن او درواقع هرگز فرصتی برای پاکسازی ویروس نداشت. بستری‌شدن طولانی مدت در بیمارستان، همراه با نیاز به انجام اقدامات احتیاطی بیشتر برای جلوگیری از آلوده‌شدن دیگران، کیفیت زندگی مرد را تحت‌تاثیر قرار داده بود. به‌گفته‌ی تیم پزشکی، هیچ مدرکی وجود ندارد که واریانت جهش‌یافته در بدن این مرد، افراد دیگری را در جامعه آلوده کرده باشد.

بیمار در ماه اکتبر ۲۰۲۳ و در نتیجه‌ی عود بیماری زمینه‌ای خود از دنیا رفت. تاکنون هیچ موردی مشاهده نشده که تا این حد طولانی‌مدت دوام آورده باشد و از طرفی عفونت‌های پایدار پدیده‌ی شناخته‌شده‌ای هستند که با ویروس کرونای عامل کووید ۱۹ ارتباط دارند. برخی از تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ عفونت، تنها سه مورد ممکن است بیش از یک ماه باقی بماند.

مشکل این است که هرچه ویروس به‌مدت طولانی‌تری در بدن انسان تکثیر شود و تکامل یابد، شانس بیشتری برای ایجاد جهش‌های فرار ایمنی وجود دارد. این یکی از تئوری‌های مطرح‌شده در مورد چگونگی پیدایش اومیکرون است. باید توجه داشت که هر گونه‌ی جهش‌یافته به واریانتی نگران‌کننده تبدیل نمی‌شود؛ اما همچنان مهم است که عفونت‌های مداوم تحت نظر قرار گیرند و بیمارانی که از قبل با سایر مسایل پزشکی درگیر بوده‌اند، بهترین مراقبت‌های ممکن را دریافت کنند.

نویسندگان مقاله در بیانیه‌ای می‌گویند: «مدت زمان عفونت کووید در مورد مرد هلندی بسیار زیاد بود؛ اما عفونت‌های طولانی‌مدت در بیماران دارای نقص ایمنی در مقایسه با عموم افراد جامعه شایع‌تر است. کار بیشتر تیم ما شامل توصیف گروهی از عفونت‌های طولانی‌مدت بین یک ماه تا دوسال در بیماران نقص ایمنی بستری در بیمارستان بود. بااین‌حال به‌طور کلی عفونت‌های طولانی‌مدت اتفاق نادری است؛ چراکه افراد دارای نقص ایمنی تنها درصد بسیار کمی از کل جمعیت را تشکیل می‌دهند.»

مورد مرد هلندی در کنفرانس جهانی ESCMID ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • سه پیشنهاد جنجالی برای هدایای تبلیغاتی
  • چراغ سبز تغییر نام باشگاه استقلال تهران
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۱۱ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران است
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • جزئیات برگزاری دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۲۱ اردیبهشت
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۹ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت