Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@12:23:03 GMT

طالبان خواهان مذاکره با دولت کابل است

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۸۲۳۴

طالبان خواهان مذاکره با دولت کابل است

«سهیل شاهین» می گوید اگر مذاکرات بین الافغانی شروع شود، در آن درمورد حکومت اسلامی آینده و توقف کامل جنگ بحث خواهد شد؛ اما اولا باید مذاکرات شروع شود.

 به گزارش مشرق، «سهیل شاهین» سخنگوی طالبان در دفتر سیاسی قطر در مورد نقش ایران در روند صلح افغانستان گفت: طالبان در رابطه به تحکیم روند صلح با کشورهای همسایه تبادل نظر می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سهیل شاهین توقف جنگ با حکومت افغانستان را در گروی مذاکرات بین الافغانی دانسته و تصریح نمود: اگر مذاکرات بین الافغانی شروع شود، در آن درمورد حکومت اسلامی آینده و توقف کامل جنگ بحث خواهد شد. اما اولا باید مذاکرات شروع شود.

بیشتر بخوانید: واکنش طالبان به برگزاری مراسم تحلیف اشرف غنی و عبدالله

شاهین همچنین در مورد نقش ایران در چگونگی شکل گیری صلح دائمی در افغانستان گفت: این یک حقیقت است که ما به کشورهای جهان و کشورهای همسایه روابط سیاسی داریم و در مورد صلح با آنان تبادل نظر می کنیم و این یک نیاز است و به سود کشورماست.

وی گفت: اما در حال حاضر توافقنامه صلح با آمریکا امضاء شده و ما متعهد به تطبیق و تنفیذ این توافقنامه هستیم.

پیش از این نیز «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان افغانستان اعلام کرده بود که بر اساس توافقنامه صلحی که میان نمایندگان طالبان و آمریکایی‌ها به امضاء رسیده است، نیروهای آمریکایی ۱۴ ماه فرصت دارند تا خاک افغانستان را ترک کنند؛ اما طالبان جهاد با دست نشانده‌های آمریکایی را همچنان ادامه خواهند داد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در پاسخ به این سوال که چرا طالبان حملات خود علیه نیروهای آمریکایی را متوقف کرده اما به نیروهای افغان حمله می‌کنند گفته بود که جهاد در افغانستان نیاز به دقت زیاد دارد؛ ما به امریکایی‌ها مصونیت می‌دهیم تا از افغانستان خارج شوند؛ اما از بعد داخلی باید بگوییم که حکومت دست نشانده و دست‌پروده آمریکا که به خاطر اهداف امریکایی بر سر قدرت آمده است را قبول نداریم و تا برقراری حکومت اسلامی در افغانستان مبارزه می‌کنیم.

وی تأکید کرد: تا آن زمان به فشار و جنگ ضرورت است و این ضرورت را باید ما درک کنیم، نباید احساساتی و بسیار عاطفی فکر کنیم. مسائل جهادی نیاز به تحقیق و علمیت دارد، همه افغان‌ها باید متوجه باشند، ما نمی‌توانیم تمام آرمان‌های جهادی خود را زیرپای اشرف غنی بگذاریم و بگوییم از جنگ بیزار شده‌ایم.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا لیگ قهرمانان آسیا حسین شیخ الاسلام طالبان افغانستان سهیل شاهین طالبان افغانستان آمریکا ایران شروع شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۸۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ضمیر کابلوف نماینده ویژه ‌روسیه در امور افغانستان با تاکید بر گسترش روابط و همکاری‌ها میان بین 2 کشور اظهار داشت: روابط مثبت روسیه با حکومت سرپرست طالبان ادامه خواهد داشت و سرمایه‌گذاران روس نیز به سرمایه‌گذاری در ‌افغانستان علاقه‌مند هستند.

از طرف دیگر، مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان در این دیدار با قدردانی از موضع مسکو در قبال حکومت سرپرست طالبان گفت که تلاش‌های مشترک ‌کابل و مسکو می‌تواند از تهدیدها در منطقه جلوگیری کند.

در این دیدار، معاون سیاسی رییس‌الوزرای حکومت سرپرست طالبان نسبت به عضویت رسمی افغانستان در نشست فرمت مسکو ابراز امیدواری کرد.

در عین حال، حافظ ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان از دیدار سرپرست این وزارتخانه با نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان خبر داد و افزود که نماینده ویژه روسیه در افغانستان در دیدار با امیرخان متقی وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان ضمن تاکید بر حضور این حکومت در نشست‌های مرتبط با افغانستان گفت: نشست آتی دوحه بدون توافق طالبان نتیجه‌بخش نخواهد بود.

به نوشته وی، متقی در این دیدار تاکید کرد که تعیین نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان ضروری نیست.

در این دیدار، وزیر امور خارجه حکومت سرپرست طالبان روابط کابل و مسکو را بسیار مهم خواند و اظهار کرد: افغانستان درحال حاضر در تمام کشورهای منطقه سفارتخانه‌های فعال دارد.

متقی افزود: درحال گفت‌وگو با سازمان ملل هستیم تا پس از شفاف‌ شدن دستورکار و نحوه برگزاری نشست آتی دوحه، موضع خود را اعلام کنیم.

نماینده ویژه روسیه ضمن درخواست آزادی دارایی‌های بلوکه شده افغانستان، از متقی دعوت کرد تا به روسیه سفر کند.

ضمیر کابلوف موافقت حکومت سرپرست طالبان را برای برگزاری هرگونه نشست درباره افغانستان حائز اهمیت خواند و بر رفع تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه افغانستان تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • طالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابد
  • کابل: از مبارزه حق طلبانه مردم فلسطین حمایت می‌کنیم
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم
  • سفر هیئت بلندپایه تجاری ترکمنستان به کابل
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است