Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@23:20:42 GMT

داستان ساختن مسجد جمکران برای نوجوانان چاپ شد

تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۱۹۸۹۹۴

داستان ساختن مسجد جمکران برای نوجوانان چاپ شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «دیدار با مسجد مقدس جمکران» نوشته مجید ملامحمدی به‌تازگی با تصویرگری مهدیه قاسمی توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب داستانی، درباره قصه دستور امام زمان (عج) برای ساخت مسجد جمکران است که برای نوجوانان نوشته شده است. مخاطب، در این‌قصه با نوجوانی همراه می‌شود که برای زیارت حرم حضور معصومه (س) به قم و سپس مسجد جمکران رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌سفر کوتاه، تاریخ ساخت این‌مسجد و اتفاقاتی که برای شخصیت‌های مرتبط با آن رخ داده، از زبان شخصیت‌های اصلی وقایع نقل می‌شوند؛ افرادی مانند حسن مثله جمکرانی، علی منذر، سید ابوالحسن الرضا و حسن بن مسلم.

مسجد جمکران، روز ۱۷ رمضان ۳۷۳ هجری با فرمان حضرت حجت (عج) کنار روستای جمکران ساخته شد. تاریخ ساخت این‌مسجد توسط شیخ صدوق در کتاب «مونس‌الحزین» ثبت شده و نماز تحیت و نماز استغاثه حضرت بقیه‌الله هم در این تاریخ روایت شده است.

این‌کتاب با ۳۲ صفحه و قیمت ۲۳ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 4873923 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: انتشارات کتاب جمکران امام زمان حضرت مهدی عج مجید ملامحمدی ادبیات کودک و نوجوان گردشگری کتاب و کتابخوانی بازار نشر رایزنی فرهنگی ادبیات ترجمه ادبیات جهان ادبیات کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انتشارات سروش سیدهادی خسروشاهی نهاد کتابخانه های عمومی کشور نشر مرکز درگذشت چهره ها مسجد جمکران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۱۹۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب

محمد برخوردار در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: جشنواره ملی شعر و داستان دوست من کتاب در دو مرحله برگزار شده است که در مرحله اول ۱۹ استان و در مرحله دوم ۳۱ استان مشارکت داشتند که آثار آنان مورد داوری قرار گرفت و از ۸۵۰ اثر ارسالی، ۴۲ نفر به عنوان برگزیده معرفی شدند.

وی با بیان اینکه رتبه برتر را در بخش داستان بزرگسالان رشته داستان کودک، کسب کرده است افزود: هنر قادر است در هم افزایی میان نسل‌ها نقش داشته باشد و این درست است که شعر و قصه محصول چهار عنصر تفکر، خیال، احساس و تا حدودی تجربه خالق اثر است اما همه ی آثار خلق شده را می‌شود آتش زیر خاکستری دانست که نسیمی می‌تواند آن‌را شعله ور کند.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان ادامه داد: قصه، بازگویی حوادث ممکن الوقوع زندگی است که خیال نویسنده به آن شاخ و برگ می‌دهد و آن را برای شنیدن جذاب‌تر می‌کند و نوشته باید آیینه‌ای باشد که بتواند سیمای جامعه را در خود منعکس کند.

برخوردار با اشاره به اینکه جشنواره ادبی دوست من کتاب، جشنواره ادبی است خاطرنشان کرد: در این جشنواره اهمیتی خوبی برای آثار ادبی قائل شده است و توانسته اعتبار کسب کند و همانگونه که میدانیم داستان نویسی برای کودکان کمک به پرورش عواطف و افکار کودکان خواهد کرد.

کد خبر 6096926

دیگر خبرها

  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • نظربازی با اصفهانِ اردیبهشتی
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم
  • فیلم/ لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد جمکران