Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها ازجمله ایران را هم گرفته است. ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم‌، این روزها همه جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است و از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.

 09:06|فعالیت برخی صنوف از ساعت 15 به بعد در کاشان ممنوع  شد

فرماندار کاشان با بیان اینکه 88 نفر در این شهرستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا فوت کردند، گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد پیشگیری و مدیریت بیماری کرونا در منطقه کاشان فعالیت تمامی صنوف به جز برخی موارد استثنا تا ساعت 15 محدود شد.علی اکبر مرتضایی با بیان اینکه صنوف نانوایان، میوه فروشی، قصابان و مرغ فروشان، لبنیات و خوار و بار از این محدودیت زمانی مستثنی هستند، گفت: صنوف رستوران و اغذیه‌فروشان نیز با رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی می‌توانند به صورت بیرون بر فعالیت نمایند.وی افزود:این محدودیت‌ها شامل مراکز ارائه خدمات پزشکی و پرستاری و داروخانه‌ها نمی‌شود.

09:04|مراکز درمانی استان البرز پاسخگوی نیازهای بیماران کرونایی است

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: مراکز درمانی استان البرز اکنون پاسخگوی نیازهای بیماران کرونایی است و ظرفیت خدمات‌دهی بیش از این را نیز دارد‌.سید حسن اینانلو  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: موضوعی در فضای مجازی در حال انتشار است که ورزشگاه‌ها و سوله‌های استان توسط معاونت درمان  برای بستری کردن بیماران کرونایی در حال تجهیز است.وی افزود: همان گونه که در گذشته گفته شد ما اکنون حدود 460 بیمار بستری شده کرونایی در استان داریم در حالی که ظرفیت استان 2 هزار و 500 تخت بیمارستانی است. 

08:48|ممنوعیت مرخصی و مأموریت مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: در حال حاضر مرخصی و مأموریت مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان ممنوع است.حبیب‌الله خجسته پور با اشاره به اینکه در چهار شهرستان سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان بیمارستان اختصاصی کرونا راه‌اندازی شده است بیان کرد: در شهرستان‌های سمنان و شاهرود بیمارستان‌های ویژه بیماران غیرکرونایی نیز راه‌اندازی شده است و قرار است در 2 شهرستان گرمسار و دامغان نیز بیمارستان‌های جانبی راه‌اندازی شوند.

08:45|مردم سیستان و بلوچستان هشدارها را جدی بگیرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با وجود درخواست‌های مکرری که از مردم صورت می‌گیرد همچنان شاهد برخی مسافرت‌ها در داخل استان و یا به مقصد خارج استان هستیم و لازم است تا به هر ترتیب ممکن مانع این حرکت‌های جمعیتی شویم.

08:41|لزوم اعمال فوری قرنطینه یا اجرای محدودیت تردد در گیلان

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: قرنطینه یا اعمال محدودیت تردد به گیلان ضروری است وگرنه با توجه به کمبود امکانات پزشکی، در پیش بودن پیک رشد بیماری کرونا و خستگی کادر درمان فاجعه‌ای بزرگ در انتظار استان است.

منوچهر جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه دولت باید هر چه سریع‌تر امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی را در اختیار استان بحران‌زده گیلان قرار دهد اظهارداشت: ورود مسافر به گیلان با توجه به شرایط فعلی استان خطرناک است و در صورت اعمال نشدن محدودیت‌های تردد و یا قرنطینه گیلان، شاهد انتشار بیشتر ویروس کرونا خواهیم بود و اگر بیمارستان‌های گیلان تجهیز نشوند خود همین مراکز درمانی به محلی برای گسترش ویروس کرونا تبدیل می‌شود.

08:37| ضدعفونی تمامی معابر و اماکن عمومی شهرستان پارس‌آباد به همت بسیج سازندگی

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان پارس‌آباد گفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا تمامی معابر و اماکن عمومی سطح شهرستان پارس‌آباد مغان به همت جهادگران بسیج سازندگی ضدعفونی و گندزدایی شد.

08:35| مسئولان استان سمنان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تلاش کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان بر تلاش گسترده مسئولان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در استان سمنان تأکید کرد و گفت: افزایش هماهنگی‌ها و‌ همدلی‌ها بین مردم و مسئولان بهترین راهکار مبارزه با این ویروس خطرناک است.

08:33| نخستین آزمایشگاه ویروس‌شناسی در استان اردبیل راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان اردبیل گفت: آزمایشگاه تشخیصی کرونا ویروس به همت دانشگاه علوم ‌پزشکی استان اردبیل از شامگاه دوشنبه کار خودش را در اردبیل آغاز کرد.

انتهای پیام/ ع

R1494/P/S6,47,48,49,50,51,52,53,54,55,56,57,58,59,60,61,62,63,64,65,66,67,68,69,70,71,72,73,74,75,76,1188,1369,1433/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم استان سمنان ویروس کرونا راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۵۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان

ایسنا/اصفهان مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشف و ضبط بیش از ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق از یک واحد صنفی عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

الهام تاجر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ارزش این میزان کالای غیرمجاز بیش از یک میلیارد ریال بود که واحد صنفی متخلف به دستور مقام قضایی تعطیل شده و پس از تکمیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد.

وی ضمن هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، تصریح کرد: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: شهروندان هنگام خرید کالاهای سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.

تاجر با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالاهای سلامت‌محور مصرفی، افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اطلاع رسانی به موقع، به سمتی برویم که آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق و غیرمجاز افزایش پیدا کند و از آثار سوء آن مطلع شوند.

وی گفت: شهروندان توجه داشته باشند که اصالت کد بهداشتی درج شده روی محصولات را با مراجعه به نشانی fdacrm.ir راستی آزمایی کنند تا برای سلامتی آنها مشکل ایجاد نشود.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • ساماندهی ۵۲۰۰ گروه جهادی در فارس
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • مشکلات کاشان شهر به شهر و روستا به روستا احصاء می‌شود
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • زنگ خطر جمعیت در کاشان به صدا درآمد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ باند سرقت معدن منهدم شد