Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@10:52:26 GMT

خبرخوب ضد تحریم از اروپا وخبربد تحریم از آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۵۲۲۲

خبرخوب ضد تحریم از اروپا وخبربد تحریم از آمریکا

ساعت 24 -تحریم اقتصادیایران از سوی آمریکا به مثابه ابزار جنگی ادامه دارد و ایران راهی برای مبارزه با تحریم درمسیر حذف یا کاهش آن پیدا نمی کند. دویچه ول آلمان امروز برروی سایت فارسی خود یک خبر خوب ضدتحریم گذاشته است و یک خبرتشدیدتحریم. خبرخوب ضدتحریم از اروپا می آید و خبربدتحریمی از آمریکا.

خبرخوب این است که شاید راهی پیدا شود که شرکتهای اروپاییرا از جریمه شدنتوسط آمریکایی ها رها کند و خبربد این است که آمریکا شرکتهای کشتیرانی را که نفت ایران را ذخیره می کنند تهدید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرخوب

 بسیاری از شرکت‌های اروپایی از بیم تحریم‌های آمریکا، از فعالیت‌های اقتصادی در ایران دست کشیده‌اند. با رأی دیوان دادگستری اروپا ممکن است وضعیت تغییر کند. یک وکیل آلمانی از "پدیده نوظهوری" در دنیای حقوق سخن می‌گوید.     

بر پایه‌ تهدید آمریکا ، در صورتی که شرکت‌ها ی اروپایی با ایران تجارت کنند، جریمه‌های سنگین یا اخراج از بازار آمریکا در انتظارشان خواهد بود.فشارهای آمریکا باعث شد ه کنسرن‌های اروپایی زیادی چون زیمنس یا فولکس‌واگن، توتال یا ایرباس از بازار ایران خارج شوند. این وضعیت در مورد نقل و انتقالات مالی هم به آنجا انجامید که بانک‌های اروپایی دیگر به ندرت با ایران مبادلات بانکی انجام می‌دهند.مشکلات پیش آمده برای شعبه‌ بانک ملی در هامبورگ یکی از نمونه‌های دشواری‌های اروپایی‌ها در تجارت و داد و ستدهای مالی با ایران است.شرکت مخابرات "دویچه تله‌کوم" آلمان خط تلفن و اینترنت این شعبه را قطع کرد و شرکتی آلمانی که مسئول سرویس کردن آسانسورهای ساختمان بود از ادامه ارائه‌ خدمات دست کشید. بانک ملی موضوع رابه عنوان نقض مفاد قرارداد به دادگاه عالی ایالتی هامبورگ کشاند.طبق حکم صادره از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا در ژوئن سال ۲۰۱۸ "قانون مسدودسازی یا مسدودکننده" دوباره فعال شد و شرکت‌های اروپایی صریحا از پیوستن به تحریم‌های یکجانبه‌ی آمریکا منع شدند.قانون موسوم به "قانون مسدودکننده" یا "مقررات مقابله‌ای" به اتحادیه اروپا این امکان را می‌دهد تا با نادیده گرفتن احکام صادرشده در دادگاه‌های ایالات متحده، در برابر تحریم‌های فرامرزی آمریکا پس از خروج یکجانبه این کشور از برجام بایستد.تله‌کوم آلمان در این دعوای حقوقی با بانک ملی به این واقعیت که نیمی از درآمد این کنسرن از بازار آمریکا به دست می‌آید استناد و تجارت خود را با آمریکا در معرض تهدید دانسته بود.در گزارشی که روزنامه‌ "هندلزبلات" منتشر کرده، آمده است، دادگاه عالی ایالتی هامبورگ ظاهرا از نقض آشکار قانون مسدودکننده سخن گفته است.به گفته‌ این دادگاه، شرکت‌های آلمانی و اروپایی نمی‌توانند به دلیل وجود تحریم‌های ثانویه آمریکا به سادگی از انجام تجارت با ایران یا هر معامله‌ای که به ایران ربطی دارد، خودداری کنند.با استناد به قانون تجارت خارجی آلمان، شرکت‌هایی که این قانون را نقض می‌کنند، جریمه‌ای تا ۵۰۰ هزوار یورو تهدید می‌کند.اکنون نوبت دیوان دادگستری اروپاست که در این باره تصمیم بگیرد؛ تصمیمی که می‌تواند به رفتارکنونی شرکت‌های اروپایی در تجارت با ایران پایان دهد.

دیوان دادگستری اروپا از کمیسیون اتحادیه اروپا، دولت آلمان و دیگر دولت‌های اروپایی می‌خواهد که نظر حقوقی خود را در این باره بیان کنند.در رأی قاضی دادگاه هامبورگ آمده است: «ممنوعیت پیروی از تحریم‌های ثانویه به مخمصه‌ای برای شرکای تجاری جاری اتحادیه اروپا به وجود آورده است.» چرا که به اعتقاد او، در صورت پیروی از قانون اتحادیه اروپا توسط این شرکت‌ها، خطر اخراج از بازار آمریکا آنها را تهدید می‌کند و همراهی آنها با تحریم‌ها، به معنای نقض قوانین اتحادیه اروپاست.قاضی دادگاه می‌گوید: «با توجه به  قدرت واقعی تحریم‌های آمریکا، ممکن است شرکای اقتصادی اتحادیه اروپا در صورت رعایت قوانین اتحادیه، با خسارت‌های اقتصادی قابل توجهی روبرو شوند.»به این ترتیب از این پس شرکت‌هایی که از تجارت با ایران سربازمی‌زنند، باید دلایل امتناع خود را ارائه کنند.به گفته‌ دادگاه عالی ایالتی هامبورگ، تله‌کوم باید "ثابت کند" که تصمیم فسخ قرارداد با بانک ملی، به دلیل نگرانی از مضراتی که تجارت با ایران می‌تواند در بازار آمریکا برای این کنسرن در پی داشته باشد، نیست.وکیل بانک ملی در پرونده‌ شکایت این مؤسسه علیه تله‌کوم، در گفت‌وگو با هندلزبلت، رأی دادگاه عالی ایالتی هامبورگ و تجدیدنظر در دیوان دادگستری اروپا را از جمله به دلیل موظف کردن ارائه‌ ادله از سوی هر دو طرف، یک "رویه‌ قضایی بسیار با اهمیت" می‌داند. او این رأی را پدیده‌ای نوظهور قضایی (حقوقی) می‌داند.

خبربد

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه گفت که دولت آمریکا به زودی هشدارهایی را درباره همکاری شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی و بیمه‌ای با ایران اعلام می‌کند. به کشتی‌ها توصیه می‌شود دستگاه‌های ردیاب خود را خاموش نکنند.به گفته یک مقام ارشد در دولت آمریکا، برخی شرکت‌های فعال در حوزه بیمه و حمل و نقل دریایی، با وجود تحریم ایران توسط کاخ سفید، همچنان مشغول همکاری با تهران هستند و محموله‌های نفتی آن را منتقل می‌کنند.به گزارش رویترز از واشینگتن، دیوید پیمان، مدیرکل امور مالی و تحریم‌ها در وزارت خارجه آمریکا، دوشنبه ۱۹ اسفند (۹ مارس) گفت که ایالات متحده اشخاص و شرکت‌هایی که با هر ملیتی، به نوعی در ذخیره‌سازی و حمل و فروش نفت و محصولات پتروشیمی یا فرآورده‌های نفتی به ایران کمک کنند و مرتکب تخلف و نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران شوند را شناسایی و با آنها برخورد می‌کند.

پیمان همچنین گفت که ایالات متحده کاپیتان‌های کشتی‌های مختلف را تشویق می‌کند تا از هر گونه نقل و انتقال از راه کشتی به کشتی که محموله آن مشمول قوانین تحریم است،  عکسبرداری کرده و تصاویر را برای مقامات دولت ارسال کنند.او همچنین گفت که ایالات متحده در فهرست هشدارهای خود که به منظور جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه تهران صورت می‌گیرد، به نفتکش‌ها توصیه کرده است تا دستگاه‌های ردیاب خود را هرگز خاموش نکنند تا موقعیت آنها در هر نقطه‌ای روی آب قابل شناسایی باشد.پیمان در این باره به "بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها"،که از تحریم‌ها علیه ایران حمایت می‌کند، گفت که در صورت رعایت نکردن این موضوع مهم توسط کشتی‌ها، خود آنها در معرض خطر جدی قرار می‌گیرند.در همین راستا، سازمان بین‌المللی دریانوردی همه کشتی‌ها را ملزم کرد برای ایمنی بیشتر و عملکرد شفاف، همواره از ردیاب‌ها استفاده کنند تا در هر زمانی قابل شناسایی و تعیین موقعیت باشند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دیوان دادگستری اروپا تجارت با ایران اتحادیه اروپا ایالات متحده بازار آمریکا بانک ملی تحریم ها کشتی ها شرکت ها تله کوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم تحریم های واشنگتن علیه تهران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادعاهای ضد ایرانی اعلام کرد: دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا  دو شرکت و چهار فرد را که در فعالیت های مخرب سایبری به نمایندگی از فرماندهی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دست داشتند، تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی مدعی شد: این بازیگران بیش از ده ها شرکت آمریکایی و نهادهای دولتی را از طریق عملیات سایبری، از جمله حملات فیشینگ و بدافزارها، هدف قرار دادند.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، در ارتباط با اقدام امروز، وزارت دادگستری آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال یک کیفرخواست علیه این چهار نفر به دلیل نقش آنها در فعالیت های سایبری علیه نهادهای آمریکایی را منتشر می کند.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: بازیگران سایبری مخرب ایرانی در یک کارزار هماهنگ و چند جانبه به هدف قرار دادن شرکت ها و نهادهای دولتی آمریکا با هدف بی ثبات کردن زیرساخت های حیاتی ما و آسیب رساندن به شهروندان ما ادامه داده اند.

او گفت: آمریکا به استفاده از تمام اختیارات دولت خود برای افشا و مختل کردن عملیات این شبکه ها ادامه خواهد داد.

شرکت مهرسام اندیشه ساز نیک، شرکت داده افزار آرمان، علیرضا شفیع نسب، رضا کاظمی فر رحمان، حسین محمد هارونی و کمیل برادران سلمانی از جمله شرکت ها و افرادی هستند که امروز تحریم شدند.

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم ادعاهایش افزود: «بازیگران سایبری ایرانی با استفاده از طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های مخرب سایبری، از حملات باج‌افزار علیه زیرساخت‌های حیاتی گرفته تا  فیشینگ و دیگر  اقدامات علیه افراد، شرکت‌ها و نهادهای دولتی، به هدف قرار دادن آمریکا  ادامه می‌دهند.»

این نهاد آمریکایی و اجرا کننده فشارهای اقتصادی واشنگتن علیه تهران مدعی شد: «شاخه سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، یکی از سازمان‌های دولتی ایران که پشت فعالیت‌های مخرب سایبری است، از طریق یک سری شرکت‌های سوری برای هدف قرار دادن  آمریکا و چندین کشور دیگر فعالیت می کند. اگرچه مدیریت شرکت و کارمندان آنها  می‌دانند که عملیات آنها از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشتیبانی می‌کند، اما بسیاری از مردم ایران نمی‌دانند که برخی از شرکت‌ها در ایران، مانند مهرسام اندیشه ساز نیک، به‌عنوان شرکت‌های سوری برای حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده می‌شوند. مردم ایران باید بدانند که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از شرکت های خصوصی و کارکنان آنها برای رسیدن به اهداف غیرقانونی استفاده می کند.»

دولت بایدن از نخستین روز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی به بهانه های مختلف جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرده است.

دولت دموکرات جو بایدن که مدعی رویکرد دیپلماسی در قبال ایران و تلاش برای بازگشت به برجام بوده، تاکنون نه تنها موفق به بازگشت به برجام نشده است بلکه با تحریم‌های پی در پی به بهانه های برنامه دفاعی بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران از جمله موشکی بالستیک، پهپادی، هسته ای و حقوق بشر، در راستای سیاست‌های شکست خورده فشار حداکثری دولت دونالد ترامپ حرکت کرده است.

tags # تحریم های آمریکا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • صف‌آرایی شکست‌خوردگان، علیه ایران | آمریکا و اروپا دوباره دست به تحریم شدند
  • تداوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه پهپادی
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • گفت و شنود/ به سه دلیل!
  • دست خالی غرب در برابر ایران | وقتی تیغ تحریم دیگر نمی‌بُرد!
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • آمریکا دو شرکت و چهار فرد ایرانی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد