Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت که «اشرف غنی» و «عبدالله» برای خاتمه بحران سیاسی این کشور آماده گفت‌وگو هستند. ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که روز گذشته در مراسم تحلیف «اشرف غنی» نیز حضور یافته بود، اظهارداشت که بیشتر هفته گذشته را تلاش کرده تا اشرف غنی و عبدالله درباره یک حکومت جامع و فراگیر توافق کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلیلزاد در توئیتی نوشت که واشنگتن به کمک‌هایش برای تحقق این موضوع ادامه خواهد داد.

وی درباره تمایل دو طرف برای حاتمه جنجال‌های سیاسی در افغانستان گفت: «هر دو رهبر در اظهاراتشان روشن کردند که برای پایان بخشیدن به بحران سیاسی برای گفت‌وگوها آماده‌اند، و صلح و آشتی اولویت دارد».

نماینده ویژه آمریکا درباره اظهارات اشرف غنی برای صدور فرمانی جهت آزادی زندانیان طالبان نیز اظهار داشت: «این اعلام رئیس جمهور غنی که فرمانی صادر خواهد کرد تا زمینه تبادل شمار قابل ملاحظه زندانیان مهیا شود و تشکیل یک تیم مذاکره کننده ملی با حمایت گسترده را رهبری خواهد کرد، سبب ایجاد تحرک بسوی مذاکرات بین‌الافغانی می‌گردد».

وزیر خارجه آمریکا: با ایجاد دولت موازی در افغانستان مخالف هستیم«نبیل»: امروز روز ناکامی آمریکا و متحدانش در افغانستان استلحظه به لحظه| یک کرسی و دو تحلیف؛ اشرف غنی و عبدالله سوگند خوردند/ خروج برخی از مهمانان خارجی پس از صدای انفجار‎

خلیلزاد در حالی از تمایل غنی و عبدالله برای خاتمه دادن به بحران سیاسی افغانستان می‌گوید که پادرمیانی نماینده ویژه آمریکا نتیجه نداد و روز گذشته دو نامزد پیشتار انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بطور همزمان مراسم تحلیف برگزار کردند.

انتهای پیام/.

R1447/P36446/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان نماینده ویژه آمریکا غنی و عبدالله اشرف غنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۵۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد

به گزارش "ورزش سه"، احمد شهریاری، عضو پیشین هیئت مدیره باشگاه استقلال و مدیرعامل اسبق باشگاه صباباطری، به‌عنوان نماینده ویژه هلدینگ خلیج فارس در جلسات هیئت مدیره استقلال حاضر می‌شود.

شهریاری نامی آشنا برای هواداران در فوتبال و البته استقلالی‌هاست که در سالیان گذشته به‌عنوان عضوی از هیئت مدیره در این باشگاه حضور داشته و همچنین در زمان ریاست عبدالعلی علی‌عسگری در صداوسیما، معاون مالی اداری این سازمان بود.

او یک چهره ورزشی و اقتصادی است و حضورش در هیئت مدیره باشگاه استقلال مُبین تحولاتی است که در مسیر فعالیت آبی‌ها با ترکیب جدید مدیریتی رخ خواهد داد.

هلدینگ خلیج فارس اخیرا سهامدار عمده باشگاه استقلال با دریافت 85 درصد از سهام شد و حالا شهریاری را به‌عنوان نماینده ویژه خود در جلسات هیئت مدیره این باشگاه معرفی کرده تا امورش را به شکل بهتری دنبال کند.

دیگر خبرها

  • نماینده مالک جدید در استقلال معرفی شد
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • روحیه عقیدتی میان نیروهای انقلابی تقویت شود
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • تمدید کارت ویژه مهاجرین افغانستانی
  • امام جمعه نجف اشرف: اوضاع جهان به نفع اسلام پیش می رود
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • نماینده ویژه رئیس جمهور چین: ایران در خاورمیانه شریک راهبردی است