Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ‌ مصرف داروهای تجویز شده به صورت منظم در زمان‌های مقرر الزامی است. حتی اگر احساس بهبودی می‌کنید مصرف داروها را تا پیش از به اتمام رسیدن دوره درمان متوقف نکنید. این داروها بر اساس شرایط جسمی و وضعیت بیماری شما برایتان تجویز شده است، پس نباید مصرف آن را به دیگران توصیه کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توجه کنید در صورتی که سرفه شما بیشتر شد یا مجددا تب کردید و یا تنگی نفس دوباره به سراغ‌تان آمد، باید بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنید.

وزیر بهداشت: پیک اصلی بیماری کرونا در راه است | شرح برنامه‌های اقدام

پس از ترخیص از بیمارستان باید در یک اتاق مجزا از سایر اعضای خانواده استراحت کنید. این اتاق باید یک پنجره داشته باشد تا تهویه در آن به درستی صورت گیرد. سعی کنید تعداد دفعات خروج از اتاق را به حداقل برسانید و فقط برای موارد ضروری از اتاق خارج شوید. اطمینان حاصل کنید که محل‌هایی که شما و سایر اعضای خانواده به طور مشترک از آنها استفاده می‌کنید مانند آشپزخانه و دستشویی دارای تهویه مناسب باشد.

سعی کنید تا حد امکان در اتاق مجزا باشید، اما در صورتی که منزل شما تنها یک اتاق خواب داشت سعی کنید از سایر اعضای خانواده یک متر فاصله بگیرید و محل خواب خود را با فاصله انتخاب کنید. ظرف غذا، ‌ قاشق و چنگال شما باید از سایرین مجزا باشد و پس از استفاده نیز جدا از ظروف سایر اعضای خانواده شسته شود.

تعداد کسانیکه از بیمار مراقبت می‌کنند باید محدود باشد و ترجیحا فقط یک نفر که در سلامت کامل است و بیماری زمینه‌ای ندارد، این کار را انجام دهد. به هیچ عنوان تا ۱۴ روز به کسی اجازه ندهید به عیادت شما آید.

شست‌وشوی مکرر دست‌ها، ضد عفونی کردن سطوحی که با آن در تماس هستید بویژه دستگیره‌ درب‌ها بسیار ضروری است. بهتر است پس از شست و شوی دست‌ها از دستمال کاغذی برای خشک کردن دست‌تان استفاده کنید و در صورتی که برایتان مقدور نبود از حوله شخصی استفاده کرده و به محض خیس شدن آن را جدا از سایر البسه بشویید.

لباس‌ها، ملحفه‌ها و حوله‌های حمام و دستشویی بیمار را به طور مجزا از سایر لباس‌ها با مایع یا پودر لباسشویی و با آب ۶۵-۹۵ درجه سانتیگراد بشویید و به طور کامل خشک کنید. لباس‌های کثیف فرد بیمار را داخل کیسه بگذارید و درب آنرا ببندید.

کد خبر 491109 برچسب‌ها كروناويروس

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس سایر اعضای خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۶۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، دکتر دهمرده افزود: این دستگاه از نوع ATF و کاملا ایرانی است که توانایی پاسخگویی کامل به بیماران دیالیزی شهرستان را داراست و بیماران دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرستان‌ها ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به رشد بیماران دیالیزی مبتلا به فشار خون بالا و دیابت که منجر به نارسایی سیستم کلیوی می‌شود لازم است تا افراد نسبت به درمان به موقع اقدام و با تغییر در سبک زندگی به ایجاد جامعه سالم کوشا باشند.
رئیس بیمارستان دارالشفاء میرجاوه با اشاره به فعال بودن چهار دستگاه دیالیز در این بیمارستان تصریح کرد: دسترسی افراد دیالیزی به خدمات بهینه و منجر به بهبود کیفیت زندگی بیماران شده است.
در حال حاضر ۱۶ بیمار دیالیزی در میرجاوه حضور دارند که سال گذشته دو هزارو ۵۰۰ جلسه دیالیز ویژه این افراد انجام شده است.

دیگر خبرها

  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • نیویورک‌تایمز: سیستم پزشکی غزه در آستانه فروپاشی است
  • تجهیز اتاق عمل بیمارستان زرقان به میکروسکوپ چشم پزشکی
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس