Web Analytics Made Easy - Statcounter

در فضای متاثر از «کرونا» انجام کار سیاسی و اظهار نظر پیرامون این موضوع متوقف نشده است به ویژه در خصوص مجلس یازدهم که انتخابات آن حدود سه هفته پیش برگزار شد و کمتر از سه ماه دیگر یعنی از خرداد ماه سال 99 نمایندگانی که بیش از 75 درصد آنها نسبت به مجلس دهم تغییر کرده اند، راهی پارلمان شده و ترکیب جدید قوه مقننه را تشکیل خواهند داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»، اکنون تنها با برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی تکلیف 11 نماینده ای که باقی مانده اند مشخص خواهد شد و البته در دو حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر و تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس به دلیل فقدان نمایندگان منتخب شان که به کرونا مبتلا شده و در گذشته اند، کار به انتخابات میان دوره ای در سال 1400 کشیده خواهد شد.

نکته قابل توجه در خصوص مجلس پیش رو، انتخاب رئیس جدید مجلس پس از صدارت 12 ساله «علی لاریجانی» که در انتخابات پیش رو تصمیم گرفت کاندیدا نشود، خواهد بود. البته گرایش سیاسی رئیس جدید خیلی تفاوتی با لاریجانی اصولگرا نخواهد داشت؛ چون ترکیب مجلس یازدهم هم بیش از 75 درصد مشتکل از اصولگرایان است و قطعا یک چهره با همین گرایش سیاسی به عنوان رئیس مجلس یازدهم معرفی خواهد شد.

این راهم باید در نظر داشت که با توجه به تشکیل دولت ائتلافی هشت ساله اعتدالیون و اصلاح طلبان در انتخابات 1400 احتمالا شاهد برگزیده شدن یک رئیس جمهور اصولگرا خواهیم بود که البته تشکیل مجلسی با همین گرایش، این نوید را تقریبا دو سال زودتر داده است، اما به هرحال باید منتظر عملکرد مجلس و انتخاب مردم هم برای تعیین سرنوشت ریاست جمهوری سیزدهم بود.

در همین خصوص، یک فعال سیاسی در گفت و گو‌ با خبرنگار «تابناک» عنوان کرد: برای اصولگرایان بهتر است که رویه اعتدال و همکاری با دولت را در دستور کار قرار دهند و گرنه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ را از دست می‌دهند.

«ناصر ایمانی» فعال سیاسی درباره پاسخ به این سوال که چه پیش‌بینی از مجلس یازدهم و رویکرد نمایندگان آن دارد اظهار کرد: تصور بنده این است که علی‌رغم برخی از اظهارنظرها مبنی بر اینکه مجلس آینده با دولت درگیر خواهد بود چنین مسئله‌ای مطرح نخواهد بود و حتی فکر می‌کنم درگیر‌های میان مجلس یازدهم با دولت روحانی به دلایلی کمتر از مجلس دهم خواهد بود.

وی افزود: معتقدم اصولگرایان مسیری را که در مجلس یازدهم انتخاب خواهند کرد مسیر درگیری با دولت نخواهد بود و حداقل دلیلی که برای این ادعا وجود دارد این است که اصولگرایان در مقطع فعلی به خوبی واقف هستند که نگاه مردم به دنبال آنها است تا با توجه به رایی که کسب کردند چه عملکردی خواهند داشت.

این فعال سیاسی تصریح کرد: اگر مردم ببینند عملکرد اصولگرایان یک رویکرد رادیکال و توام با درگیری و تنش برای جامعه خواهد بود مسلما در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اصولگرایان شانس بسیار کمی خواهند داشت.

ایمانی خاطرنشان کرد: اگر مردم ببینند که اصولگرایان یک مسیر توام با تلاش، همکاری و فعالیت با دولت به عنوان قوه مجریه‌ای که در حال حاضر وجود دارد برای رفع مشکلات مردم قدم بر‌می‌دارند در این صورت اصولگرایان می‌توانند برگ برنده‌ بزرگی را کسب کنند.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر مردم به لحاظ روحی و روانی در سال ۹۸ بسیار آسیب دیدند از این رو هرگونه حرکات تند و تنش آفرین بیشتر به آنها آسیب می‌زند از این تصور نمی‌کنم اصولگرایان در این مقطع مسیر تندی را در مجلس و در فضای سیاسی کشور در پیش بگیرند.

این فعال سیاسی گفت: اینکه بنده می‌گویم فضای مجلس یازدهم آرام خواهد بود به این معنا نیست که چند نفری از نمایندگان در مجلس سر و صدا نخواهند داشت این رویکرد قطعا وجود خواهد داشت ولی مسیر مجلس را تغییر نخواهد داد.

ایمانی اظهار کرد: برخی از نمایندگان حیات‌شان به این است که یک میکروفن جلوی آنها باشد و توجه‌ها به آنها جلب شود اما اکثریت نمایندگان چنین نیستند و فکر می‌کنم اگر رسانه‌ها جریانات اصلاح‌طلب این سر و صداها را برای از بین بردن رقیب بزرگ کنند بدون شک مجلس آرامی توام همکار با دولت خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سئوال که قالیباف بیشتر به صندلی مجلس نزدیک است یا گزینه هایی مثل میرسلیم و آقاتهرانی؟، افزود: قاطبه مجلس اعم از اصولگرا و غیراصولگرا از میان گزینه‌های مطرح به سمت قالیباف سوق دارند.

این چهره سیاسی با بیان اینکه من خلاف اظهارنظر برخی از دوستان بر این باورم که اکثریت نمایندگان مجلس یازدهم به جبهه پایداری تعلق ندارند و تعداد این دوستان بیشتر از مجلس دهم نیستند تصریح کرد: دوستان جبهه پایداری نمودهایی در مجلس دارند اما اینکه بخواهند در روند انتخاب رئیس مجلس یا رویکردهای قوه مقننه تاثیرگذار باشند بعید به نظر می‌رسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران قوه قهریه ملک سلمان فاطمه رهبر سیمین دانشور محمدرضا راه چمنی اشرف غنی اصولگرایان مجلس یازدهم اعتدال تندروی انتخابات 1400 حسن روحانی مجلس دهم کار راحت تر مردم تعداد نمایندگان جبهه پایداری قالیباف میرسلیم آقاتهرانی کروناویروس کرونا در ایران قوه قهریه ملک سلمان فاطمه رهبر سیمین دانشور محمدرضا راه چمنی اشرف غنی مجلس یازدهم فعال سیاسی مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند

ایسنا/خراسان رضوی رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان رضوی گفت: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در دور دوم حدودا ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای داریم.

محمدکمال سرویها صبح امروز ششم اردیبهشت در حاشیه ضبط مناظره دو نامزد انتخابات مرحله دوم مشهد در صداوسیما و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مناظرات تلویزیونی یک فرصت بسیار ارزشمند برای مردم است تا بهتر با برنامه‌های نامزدها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه همچنین این یک فرصت بسیار مغتنم برای نامزدهاست، افزود: اگر نامزدی بخواهد در کلانشهر مشهد تبلیغات شهری داشته باشد، باید بسیار هزینه کند. اما در مناظره تلویزیونی می‌تواند تجربیات و برنامه‌های خود را به راحتی با مردم در میان بگذارد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان رضوی تاکید کرد: بی‌شک اگر افرادی کارآمد به مجلس راه یابند، مشکلات مردم حل می‌شود. به همین منظور صداوسیما در انتخابات مجلس دوازدهم فرصت مناظره تلویزیونی را برای نخستین بار فراهم کرد و اکنون در مرحله دوم انتخابات چون تعداد نامزدها بسیار کمتر است و در مشهد تنها دو نامزد با یکدیگر رقابت می‌کنند، مناظرات تلویزیونی از کارآمدی بسیار بالایی برای شناساندن نامزدها به مردم برخوردار است.

سرویها در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص تعداد شعب اخذ رای مرحله دوم، گفت: در حوزه انتخابیه مشهد و کلات در این دور حدودا ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای داریم که تقریبا ۶۰۰ عدد کمتر از تعداد شعب مرحله اول انتخابات است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزش عوامل اجرایی برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در قائمشهر برگزار شد
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • نقوی حسینی: طیف پایداری، شریان و مصاف برای ریاست مجلس، روی ذوالنور به جمع‌بندی می‌رسند
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • روزهایِ آخر کریمی قدوسی در پارلمان؛ طلایه دار ادعاهای تکذیب شده /توئیت های عضو پایداری دردسر هسته ای ایجاد خواهد کرد؟
  • ماجرای عجیب رای به مصوبه جنجالی مجلس یازدهم
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد