Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-رییس جمهوری آمریکا برای مقابله با تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد این کشور و کاهش سهام بازارهای تجاری، از ارائه بسته‌های حمایتی به کارگران این کشور خبر داد.  
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه سی ان ان، دونالد ترامپ بامداد سه شنبه در سخنانی در کاخ سفید تصریح کرد به قانون گذاران فشار می‌آورد تا در صورت شیوع ویروس کرونا و افزایش نگرانی‌های اقتصادی و تاثیر آن بر بازار سهام، به کارگران روز مزد کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترامپ از ارائه سبد حمایتی به کارگران از طریق محرک‌های اقتصادی از جمله کاهش مالیات حقوق و دستمزد و دادن وام به کسب و کارهای کوچک سخن گفت.
وی افزود، روز سه‌شنبه در دیدار با سنا و قانونگذاران مجلس نمایندگان درباره اقدامات "تسکین اساسی" برای کاهش تأثیر ویروس کرونا گفت‌وگو خواهد کرد.
کاخ سفید همچنین از ترس گسترش ویروس کرونا مرخصی کارکنان را افزایش داده است.
سخنان ترامپ در مورد کاهش تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا در حالی بیان شد که افت 7 درصدی شاخص‌های بورس نیویورک در دقایق نخست داد و ستدهای امروز (سه شنبه) موجب توقف کوتاه مدت معاملات بازار سرمایه آمریکا شد، رخدادی که از اوج بحران مالی سال 2008 تاکنون بی‌سابقه بود.
همچنین شاخص اِس‌اَندپی‌500 (S&P500) که میانگین قیمت سهام 500 شرکت برتر بورس نیویورک را نشان می‌دهد، با گذشت حدود 34 دقیقه از شروع معاملات وال‌استریت 208 واحد معادل 7 درصد سقوط کرد، رخدادی که برای نخستین بار پس از دسامبر 2008، موجب توقف 15 دقیقه‌ای خرید و فروش‌ها شد.
همزمان قیمت جهانی نفت نیز تحت تاثیر افت رشد اقتصادی جهان و بی‌نتیجه بودن تلاش عربستان برای جلب توافق کشورهای اوپک پلاس به رهبری روسیه برای کاهش تولید نفت شدیدترین سقوط روزانه خود در 29 سال گذشته را تجربه کرد و با ثبت نرخ 32 دلاری به پایین‌ترین حد در چهار سال گذشته رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: وعده ترامپ کارگران آمریکایی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: همانطور که امروز در پی عملیات وعده صادق رژیم غاصب و کثیف متوجه شد که نمی‌تواند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کند، در حوزه اقتصاد نیز شرایط به همین صورت است و جنگ هراسی در اقتصاد ایران به یک عملیات روانی پوچ تبدیل شده است.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تاثیر جنگ هراسی بر اقتصاد ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ۴۵ سال است که در حال مبارزه با تحریم، جنگ و تهدیدات مختلف است و چنانچه قرار بر این بود که فضای جنگ هراسی بر آن تاثیر بگذارد، قطعاً اقتصاد ایران باید تا امروز متلاشی می‌شد و از بین می‌رفت.

وی افزود: شاید آنچه که به عنوان جنگ هراسی مطرح می‌شود، در مقاطعی در گذشته تاثیراتی به همراه داشته، اما امروز دیگر تاثیراتی که مورد انتظار دشمن است را مشاهده نمی‌کنیم چراکه ایران به کشوری پیشرفته با اقتصادی مقاوم تبدیل شده‌ است.

این نماینده مجلس با اشاره به عملیات «وعده صادق» که در پاسخ به جنایات تروریستی رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد، تاکید کرد: همانطور که امروز در پی عملیات وعده صادق رژیم غاصب و کثیف متوجه شدند که نمی‌توانند با جمهوری اسلامی ایران مقابله کنند، در حوزه اقتصاد نیز شرایط به همین صورت است و جنگ هراسی در اقتصاد ایران به یک عملیات روانی پوچ تبدیل شده است.

سنگدوینی با تاکید بر لزوم ایجاد اطمینان در فضای اقتصادی کشور درباره بی تاثیری جنگ هراسی بر اقتصاد گفت: ما مسئولان نظام باید به مردم اطمینان دهیم که نباید دیگر نسبت به فضای جنگ هراسی و تاثیرات آن بر تکانه‌های اقتصادی نگرانی داشته باشند؛ نتیجه این رفع نگرانی‌ها بی شک ثبات و آرامش اقتصادی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • خطر بزرگ برای حقوق کارگران/ کاهش حقوق در موج شدید تورمی اتفاق می‌افتد؟