Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@22:22:21 GMT

مهلت پرداخت عوارض شهرداری تهران ۲ ماه تمدید شد

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۰۹۲۹۰

مهلت پرداخت عوارض شهرداری تهران ۲ ماه تمدید شد

معاون برنامه‌ریزی و امور شوراهای شهرداری تهران روز سه شنبه در دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح این لایحه گفت: براساس مصوبه شورا تا پایان اسفند سال جاری شهروندان فرصت داشتند که نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند.

حامدمظاهریان ادامه داد: بسیاری از شهروندان نسبت به این امر اقدام کردند و از سوی دیگر با همدلی اعضای شورای شهر لایحه‌ای را آماده کردیم که مهلت پرداخت عوارض و تسهیلات تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: اعضای شورای شهر می خواستند این موضوع را در قالب یک طرح مطرح کنند که نهایتا ما در شهرداری با اصلاح مواردی این پیشنهاد را در قالب یک لایحه به شورای شهر ارائه کردیم.

به گفته مظاهریان، این استمهال به پرداخت بهای خدمات پسماند، عوارض کسب و پیشه، استمهال اسناد دریافتی اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین تسهیلات تشویقی نکول شده را شامل می‌شود.

پس از استماع سخنان معاون شهردار، ۲ فوریت این لایحه به رای مثبت اعضای شورای شهر تهران تصویب شد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا که رسما کووید- ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز گذشته(دوشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۷ هزار و ۱۶۱ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۳۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به دو هزار و ۳۹۴ نفر رسیده است.

تمدید مهلت پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان

همچنین علی اعطا، رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران در دویست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه دو فوریتی «مساعدت و حمایت از مودیان و شهروندان به دلیل شیوع ویروس کرونا» به ارایه پیشنهادی پرداخت و گفت: مواردی که در لایحه شهرداری آمده مربوط به عوارض کسب و پیشه، پسماند و ...است، اما این موارد شامل عوارض نوسازی نمی شود چون بر اساس قانون مصوب مجلس عوارض نوسازی در هر سال باید تا پایان اسفند ماه پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در خصوص عوارض شهرسازی در این لایحه پیشنهادی ارائه نشده است، گفت: البته در این خصوص در شهرداری هم بحث های مختلفی صورت گرفته تا مشخص شود در رابطه با عوارض شهرسازی باید به چه ترتیبی عمل شود.

رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای شهر تهران ادامه داد: عوارض صدور پروانه تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان حدود ۵ و نیم درصد از کل عوارض صدور پروانه را در بر می گیرد. اگر بخواهیم هم صدور پروانه و نظارت فنی را در نظر بگیریم حدود ٢ درصد از کل است.

اعطا با بیان اینکه این ٢ درصد مربوط به املاک ریزدانه در مناطق جنوبی شهر است، عنوان کرد:  اگر در این خصوص مهلت بیشتری و تا پایان اردیبهشت ماه در نظر بگیریم شهرداری از این ٢ درصد کاهش درآمد متضرر نخواهد شد.

وی توضیح داد: به شهرداری تهران اجازه داده می شود در خصوص نحوه محاسبه عوارض صدور پروانه ساختمانی برای املاکی که دارای فرم اعلام عوارض تا سقف ٢٠٠ میلیون تومان است تا پایان اردیبهشت ماه سال ٩٩ طبق مصوبه «ضرایب تعدیل ارزش معاملاتی هر یک از بلوک های شهر تهران و براساس آخرین دفترچه معاملاتی املاک موضوع ماده ۶۴ قانون مالیات های مستقیم و تبصره سوم ذیل ماده یکم مصوبه ابلاغی به شماره ۶٠/٢۵٣٠/٣٣٧٣٧ مورخ ١٣٩٧/١١/١۵ و اصلاح ماده چهارم آن» و دفترچه ارزش معاملاتی سال ٩٧ با لحاظ ضرایب تعدیل هیات وزیران محاسبه و عمل شود.

اعطا تصریح کرد: در این راستا به کسب و کاری که در جنوب شهر به واسطه ساختمان سازی در املاک ریز دانه در جریان است، لطمه وارد نمی شود.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد صرفا مربوط به عوارض صدور پروانه است، گفت: این موضوع به عوارص نظارت فنی بر نمی گردد، در واقع کسانی که دچار تخلف شده‌اند این امتیاز شامل آنها نخواهد شد.

در نهایت پیشنهاد اعطا با رای اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی شورای شهر تهران شهرداری شهرداری تهران قانون بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی عوارض صدور پروانه اعضای شورای شهر شورای شهر تهران پرداخت عوارض تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۹۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز

لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش برای کارگران شهرداری تبریز به مناسبت روز جهانی کارگر تصویب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، به مناسبت روز جهانی کارگر، شورای شهر تبریز ظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در یکصد و نود و دومین صحن علنی شورای شهر تبریز، لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اعمال پاداش تلاش و پاداش برای کارگران را تصویب کرد.

یعقوب هوشیار، شهردار تبریز با تاکید بر اینکه تمام کارگران دارای بیش از سه ماه سابقه کار مشمول این لایحه هستند اظهار کرد: بر اساس این لایحه ۳ میلیون تومان به عنوان پاداش برای کارگران تخصیص می‌یابد.

وی از افزایش چشمگیر حقوق و دستمزد رانندگان استیجاری شهرداری تبریز علاوه بر میزان افزایش سالانه خبر داد.

همچنین شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز ضمن تبریک روز جهانی کار و کارگر تاکید کرد: کارگران شهرداری تبریز همیشه با حداقل دستمزد، بیشترین تلاش و بیشترین بهره‌وری را دارند.

وی ادامه داد: ضرورت دارد در مجموعه شهرداری قدردان زحمات سبزبان‌ها، پاکبان‌ها و دیگر کارگران باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: تبریز تمیز در سایه تلاش این کارگران است که نه تنها تلاش می‌کنند بلکه جان خود را در این راه از دست می‌دهند.

کد خبر 748771

دیگر خبرها

  • با من مشکل دارید، چرا بودجه شهر را نگه می‌دارید
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه در پیچ و خم شورای شهر
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • طحان‌نظیف: لایحه دوفوریتی تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تائید شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد