Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا نوربخش گفت: بسیاری از فعالیت های موسیقی پس از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده اند؛ دغدغه جدی خانه موسیقی معیشت هنرمندان ست و دولت باید برای آن چاره ای بیاندیشد

وی تصریح کرد: در حال حاضر اتفاق ناگواری همه کشور را تحت تاثیر قرار داده است و به مثابه یک شوک برای کشور بوده است. همه می‌دانیم که ماه‌های پایانی سال فعالیت همه صنوف به خصوص فعالیت‌های موسیقی اوج می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوربخش خاطرنشان کرد: متاسفانه با این اتفاقی که افتاد همه چیز مختل شد، همه دچار مشکل شدند و جامعه هنری و موسیقی کشور هم از این موضوع مستثنی نبود. فعالیت‌های موسیقی هم به این دلیل که با مخاطب و اجتماع سروکار دارد بیشتر آسیب دیده و فعالیت‌های اهالی موسیقی و به خصوص کنسرت‌های موسیقی عملاً میسر نیست.

وی با اشاره به مختل شدن حوزه آموزش موسیقی نیز گفت: بسیاری از آموزشگاه‌ها و کلاس‌های موسیقی عملا تعطیل شده اند که این مسئله بسیار جدی و مهمی است. از طرفی هم معلوم نیست این مسئله تا چه زمانی ادامه دارد. در این مدت تماس‌هایی از سوی هنرمندان داشتیم نگرانی‌هایشان را ابراز کرده و می‌کنند.

مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به گردش اقتصادی ناچیز آموزشگاه های موسیقی گفت: آموزش موسیقی به آن معنا کار اقتصادی نبوده و نیست و آموزشگاه‌ها به زحمت خودشان را سرپا نگه داشته‌اند و بحران مخاطب همیشه وجود داشته است. ممکن است یک یا دو آموزشگاه توانسته باشند خوب کار کنند اما در کل وضعیت خوبی ندارد.

دامنه این تعطیلی ها و فعالیت های موسیقی تمام شهرها را گرفته و فقط مختص تهران نیست. شهرستان ها که به زحمت سرپا بودند و با مضیقه‌های بسیاری روبرو هستند.

وی با اشاره به مشکلات بوجود آمده برای آموزشگاه های موسیقی گفت: بسیاری از آموزشگاه ها برای پرداخت اجاره ی ملکشان مشکل دارند، بسیاری ثبت نام ترم های جدید ندارند و مدرسان موسیقی که معیشت‌شان از این طریق بوده و راه دیگری ندارند با مشکل روبرو هستند.

نوربخش گفت: در بخش‌های پاپ کنسرت‌هایی بود که درآمد زایی داشت اما در بخش کلاسیک و نواحی به آن معنا رونق اقتصادی وجود نداشت بنابراین آموزش بخشی بود که این‌ها می توانستند فعالیت کنند که الان با تهدید جدی روبرو شده‌اند. در واقع الان کل جامعه موسیقی درآمدزایی ندارند.

مدیرعامل خانه موسیقی گفت: باید به این مساله به طور جدی اندیشید و از مجموعه دولت و شخص وزیر محترم فرهنگ و ارشاد خواهش جدی داریم فکری برای بخش موسیقی بکنند. باید برای برای جبران این خسارت ها و تامین معشیت هنرمندان موسیقی با تاکید بر بربخش‌های آسیب‌پذیر فکری اساسی کنند و چاره ای بیاندیشند.

نوربخش تصریح کرد: این دغدغه جدی خانه موسیقی است. امیدواریم از این ورطه عبور کنیم و هرچه زود تر این مساله تمام شود. چرا که اگر ادامه یابد تبعات بعدی هم دارد. تا همه چیز به روال عادی برگردد بسیار طول می‌کشد. الان اولویت‌های مردم چیز دیگری است اول سلامت و بعد معشیت است و همه این موضوعات را کنار می‌گذاریم می‌بنیم که بخش موسیقی نیاز به یک تمهید جدی دارد.

برچسب‌ها حمید رضا نوربخش ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا فعالیت های موسیقی خانه موسیقی آموزشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۰۹۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در این نشست تعدادی از فعالان اجتماعی و فرهنگی به بیان مهم‌ترین مطالبات و دغدغه‌های خود پرداختند.  

دیگر خبرها

  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • راه‌حل نشدنی نظریه‌پرداز توسعه دانشگاه جان هاپکینز
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • نشست ماهانه هنرمندان موسیقی با اجرای ۵ کنسرت
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • برگزاری نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنردرآذربایجان غربی