Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@18:48:07 GMT

شکوفایی نوعدوستی در عصر کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۰۵۳۰

شکوفایی نوعدوستی در عصر کرونا

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل و صنوف کشور را تحت تاثیر قرار داده و با رکود محسوسی در زمینه عرضه و تقاضا کالاها مواجه ساخته، می طلبد که همگی با شعور بالای ایرانی و تاریخی خود ضمن درک شرایط به یاری دیگر هموطنانمان بشتابیم. 

اگر چه توقع می رود که مسوولان نیز با تدابیر لازم و برنامه ریزی با شیوه های مختلف درباره هزینه کالاهایی مثل آب ، برق، گاز و عوارض و مالیات تلاش کنند تا بار اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا کمتر مردم و صنوف اقتصادی و بازاری را رنج دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین بسیاری از افراد نیک سرشت و خیر اندیش جامعه همچون مالکان بازارهای بزرگ تجاری قدم پیش نهاده و با گذشتن از حق خود سعی می کنند بخشی از آلام روحی و روانی ناشی از این بیماری بر پیکره جامعه را کاهش دهند و از دریافت اجاره محل و دیگر هزینه های مربوطه در این مقطع زمانی صرف نظر کنند. 

مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی اکومال کرج یکی از این مراکز است که مدیر آن می گوید با توجه به پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا و به منظور حمایت از کسبه و تولیدکنندگان کالاهای ایرانی فعال در این مجتمع، از ماه جاری (اسفند) همه هزینه‌های فعالان این مجمتع بخشیده شد.

رضا حافظ نظامی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تصمیم به دنبال رصد فعالیت فروشگاه‌ها و مغازه‌های مجتمع اکومال اتخاذ شد و تا زمان عادی شدن وضعیت ویروس کرونا، اجاره، شارژ ماهیانه و سایر هزینه‌های واحدها از مستاجران اخذ نمی‌شود.

وی با یادآوری فعالیت حدود یکهزار و ۵۰۰ نفر در مجتمع اکومال کرج خاطر نشان کرد: حقوق کارکنان مجتمع تا عید نوروز نیز تامین شده و به همگی آنان پرداخت خواهد شد.

این فعال اقتصادی ادامه داد: هزینه‌ ماهیانه مجتمع اکومال از جمله حقوق و بیمه کارکنان، قبوض مختلف و مالیات در مجموع هشت میلیارد ریال است که از طریق شارژ ماهیانه واحدهای تجاری تامین می‌شد.

وی اضافه کرد: از مجموع ۱۰۰ هزار متر مربع مساحت مجتمع، حدود ۲۵ هزار متر مربع (یک چهارم مجتمع) با کاربری تجاری با حدود ۵۰ واحد احداث شده است.

مدیر بهره‌برداری مجتمع اکومال کرج اظهار داشت: در حالی که تولیدکنندگان، خرده‌فروشان و کسبه کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا و از دست دادن بازار شب عید با پیامد شدید اقتصادی مواجه شدند، در روزهای گذشته زمینه فعالیت پنج واحد تجاری با نشان (برند) ایرانی در مجتمع اکومال کرج فراهم شد.

حافظ نظامی با یادآوری ارائه درخواستی به استانداری البرز، تسهیل پرداخت قبوض و مالیات مجتمع اکومال کرج را خواستار شد.

وی با تبیین فعالیت‌های پیشگیرانه شیوع ویروس کرونا در مجتمع اکومال کرج گفت: پردیس سینمایی مجتمع پس از ابلاغ دستگاه مرتبط تعطیل شد و شهربازی و مجموعه غذایی را نیز با وجود اعلام ضدعفونی کردن آنها با تصمیم خودمان تعطیل کردیم.

وی با تاکید بر تداوم فعالیت واحدهای تجاری و فروشگاه‌های مجتمع اکومال ادامه داد: همه شرایط ایمن‌سازی این واحدها از جمله ضدعفونی کردن سطوح، معاینه و تهیه ماسک و دستکش برای کارکنان، اهدای دستکش یکبار مصرف و تب‌سنجی مراجعان فراهم شده و از این بابت هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

مجتمع تجاری، تفریحی و فرهنگی اکومال کرج با سرمایه‌گذاری افزون بر پنج هزار میلیارد ریال ساخته شده و دارای  بزرگترین پردیس سینمایی استان، شهربازی پیشرفته و مدرن و مجموعه غذایی وسیع است.

برچسب‌ها ویروس کرونا نرخ اجاره بها البرز استانداری البرز پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نرخ اجاره بها البرز استانداری البرز ویروس کرونا نرخ اجاره بها البرز استانداری البرز شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، تفاهم‌نامه توسعه همکاری بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفائی در نشستی با حضور محسن سیفی مدیرعامل بانک صادرات ایران و مدیران ارشد این بانک و همچنین محمدصادق خیاطیان مدیرعامل و رئیس هیئت‌‌عامل این صندوق به امضا رسید و پیشنهادات و راهکارهای بهینه تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم» مورد بررسی قرار گرفت.

محسن سیفی در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های صندوق نوآوری و شکوفایی در حمایت از دانش‌بنیان‌های کشور گفت: همکاری و تعاملات بسیار خوبی بین دو مجموعه بانک صادرات ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد. هدف از برگزاری این نشست، تدوین نقشه ‌راهی برای توسعه همکاری‌های مشترک در جهت حمایت حداکثری از دانش‌بنیان‌های کشور است. تلاش می‌کنیم با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، در راستای کمک به تحقق شعار سال، ابزارهای مشترکی را تعریف کنیم که همه از منافع آن بهره‌مند شوند.

او با اشاره به پیشرو بودن بانک صادرات ایران در عملیاتی شدن برات، چک، سفته و سامانه توثیق الکترونیک، عزم جدی این بانک برای تبدیل شدن به بانک اصلی حامی دانش‌بنیان‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: بانک صادرات ایران به عنوان تنها و نخستین بانک، بسته کامل اسناد تجاری الکترونیکی در اختیار دارد و می‌توانیم در همکاری مشترک با صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از این ابزارها، مدل‌هایی ویژه دانش‌بنیان‌ها، طراحی کنیم.

مدیرعامل بانک صادرات ایران با بیان اینکه زیست‌بوم نوآوری کشور رونق مناسبی پیدا کرده است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات کشور جز با اعتماد به دانش‌بنیان‌ها حل نمی‌شوند لذا تلاش می‌کنیم بانک صادرات ایران در کنار دانش‌بنیان‌ها بتواند در حل مشکلات کشور سهیم باشد.

او با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد شعب خارجی بانک صادرات ایران،  برای حل نیازهای ارزی این شرکت‌ها نیز اعلام آمادگی کرد و افزود: در حوزه تأمین مالی ارزی دانش‌بنیان‌ها در خارج از کشور نیز بانک صادرات ایران می‌تواند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد.

در این نشست همچنین رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به فروش 70 هزار میلیارد تومانی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال گذشته، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان با رقم‌های کوچک، ارزش‌افزوده‌های بسیار بالایی خلق کرده‌اند.

محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در این نشست با بیان اینکه همکاری خوبی با شبکه بانکی کشور برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان شکل گرفته است، گفت: نقش‌‎آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان در اقتصاد کشور بسیار جدی است. سهم دانش‌بنیان‌ها از GDP درحال حاضر ٢.٧ درصد است و هدف‌گذاری تا پایان برنامه هفتم، رساندن این سهم به ٧ درصد است. یکی از ارکان مهم تحقق این هدف، بحث تأمین مالی دانش‌بنیان‌ها است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن اشاره به حمایت‌های جدی و همیشگی رهبر معظم انقلاب و همچنین دولت سیزدهم از دانش‌بنیان‌ها به بیان انتظارات از نظام بانکی در حمایت از دانش‌بنیان‌ها پرداخت و تصریح کرد: شبکه بانکی کشور هم پای کار دانش‌بنیان‌ها بوده است. شاید یک دهه قبل، بیشتر به رشد تعداد شرکت‌های دانش‌‌بنیان فکر می‌کردیم، اما اکنون این زیست‌بوم از بلوغ بسیار خوبی برخوردار است و نزدیک به یک هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند؛ بنابراین اکنون باید فعالیت‌ها به شکل هدفمندتر و با تعیین اولویت دنبال شود.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی همچنین گفت: در قالب همکاری مشترک می‌توانیم اتفاقات خوبی را در حوزه دانش‌بنیان کشور رقم بزنیم. امیدواریم بحث تعهدات تبصره ١٨ به زودی تکمیل شود. همچنین در راستای شعار سال و بسته‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی در این حوزه تدارک دیده شده است، امیدواریم همکاری خوبی با بانک صادرات ایران در زمینه اوراق صکوک شکل بگیرد.

مهدی اقبالی راد، عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران نیز در این نشست با اشاره به سبقه بیش از ٧٢ سال خدمات بانک به فعالان اقتصادی و مردم کشور، استفاده از ابزارهای اعتباری برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان را راهکار مناسبی در کنار پرداخت تسهیلات نقدی در سال جاری عنوان کرد و بر تداوم حمایت این بانک از صندوق نوآوری و شکوفائی و شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد.

معاونان امور شعب، طرح و برنامه، اعتبارات و دستیار مدیرعامل در امور بین‌الملل نیز در این جلسه نسبت به ارائه گزارش و نقطه‌نظرات خود اقدام کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • اجرای طرح‌های مهم برای شکوفایی صنعت پتروشیمی
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • اکران مردمی «تمساح خونی» در اکومال کرج
  • لحظه انفجار چاه فاضلاب یک مجتمع تجاری در تبریز