Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@22:54:35 GMT

سرشماری ۱۰۸ هزار قطعه پرنده در آذربایجان‌غربی

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۰۶۷۳

سرشماری ۱۰۸ هزار قطعه پرنده در آذربایجان‌غربی

حجت جباری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: این پرندگان در ۲۰ زیستگاه حساس آبی آذربایجان‌غربی زیست می‌کنند.

وی اضافه کرد: بیشترین آمار جوجه‌آوری پرندگان در آذربایجان‌غربی، مربوط به تالاب کانی‌برازان در شهرستان مهاباد و سد ارس در شهرستان پلدشت است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد پرندگان در آذربایجان‌غربی مربوط به آنقوت، فلامینگو و چنگر بوده‌است، اظهار داشت: از گونه‌های در معرض خطر شمارش‌شده می‌توان به اردک سر سفید، غاز پیشانی سفید کوچک، عروس غاز، کرکس مصری، هما و بالابان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درخصوص اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از منقرض شدن پرندگان درحال انقراض گفت: همکاران محیط بان و کارشناسان استان به‌طور مستمر زیستگاه‌های آبی استان را بازدید و حفاظت کرده و به‌طور جدی با هرگونه تخلف احتمالی شکار و تخریب تالاب‌ها برخورد می‌کنند.

به گزارش ایرنا، موقعیت جغرافیایی و وجود دریاچه ارومیه سبب شده تا این منطقه به یکی از زیستگاه‌های مهم پرندگان تبدیل شود.

برچسب‌ها سد ارس دریاچه ارومیه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سد ارس دریاچه ارومیه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی سد ارس دریاچه ارومیه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۰۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،دادی، رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف گفت: یک قطعه بوتیمار که در اثر شکستگی بال از نظر جسمانی ضعیف شده بود از سوی یکی از دوستداران طبیعت و نیروهای اداره گاز شهرستان خوسف تحویل نمایندگی حفاظت محیط زیست خوسف شد.

بوتیمار یا غم‌خورک گونه‌ای از راسته پلیکان‌ سانان و خانوادهٔ حواصیلان است، ویژگی اصل این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره حواصیلان متمایز می‌کند، گردن کوتاه‌تر آن است.

بوتیمار رابطه‌ای کاملا نامانوس و غریبانه با انسان‌ها دارد؛ غالبا از آنها دوری می‌کند و بیشتر اوقات در مخفی گاه خود به سر می‌برد.

دیگر خبرها

  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • تحویل یک قطعه بوتیمار به محیط زیست
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد