Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@04:43:54 GMT

سرعت رقم تورم نسبت به افزایش حقوق بر پایه نور است

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۱۵۸۲

سرعت رقم تورم نسبت به افزایش حقوق بر پایه نور است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه افرادی که در مسند تعیین حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران تصمیم سازی می کنند متاسفانه از وضعیت معیشتی آنها هیچ اطلاع عمقی ندارند.

 

عبدالرضا عزیزی اله آباد عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در انتقاد به عدم افزایش 15 درصدی حقوق کارگران مطابق با رقم تورم فعلی کشور در گفت وگو باخبرنگار پارلمانی پول نیوز گفت: عدم انطباق افزایش کارمندان با نرخ تورم در سال آتی موجب افزایش شکاف عمیق طبقاتی در بین طبقات جامعه به خصوص قشر کارمندان و کارگران کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اعلام اینکه اگررقم افزایش حقوق کارگران ۵۰ درصد اعمال شود، شاید با تورم سال آینده برای گذران زندگی یک تناسب نسبی برقرار می‌شد تصیح کرد: همه ما می‌دانیم که همیشه رقم تورم نسبت به افزایش حقوق سرعت نور است از این رو دولت باید یا نرخ تورم خود را کنترل کند یا اینکه رقم افزایش سالانه حقوق‌ها را متناسب با تورم تعیین کند.

نماینده مردم شیروان در مجلس افزود: تناسب افزایش ۵۰ درصدی نه تنها برای کارگران و کارمندان جاری بلکه برای بازنشستگان هم باید اعمال شود چرا که این قشر نیز جزیی از جامعه هستند و نباید تفاوتی میان اقشار حادث شود.

عزیزی با تاکید بر اینکه متاسفانه گذران زندگی با اقتصاد فعلی کشور برای بسیاری از طبقه‌های جامعه شکننده است خاطر نشان کرد: من معتقدم با این افزایش حقوق و بازنشستگان آسیب خواهد شد ضمن آنکه واقعا مردم در مرحله آسیب هستند و ما هیچ گاه نفهمیدیم بر چه اساسی و با چه دیدگاهی بنا را بر این رقم جزیی قرار میدهند؛ که در نهایت دو حالت بر ذهن متبلور می‌شود که نه اینکه خود آن‌ها در این جامعه و با این اقتصاد زندگی نمی‌کنند یا خود، چون زندگی لاکچری دارند اهمیتی برای قشر طبقه ضعیف جامعه قائل نمی‌شوند؟ است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه در پرسشی مبنی طرح همسان سازی حقوق اعلام کرد: ما همچنان در حال پیگیری این طرح هستیم که قرار شده رقمی معادل ۶ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص یابد، اما صرف این اختصاص اسمی است و در نهایت هزینه در کانال‌های دیگری هزینه می‌شود و در نهایت به اسم همسان سازی حقوق تمام می‌شود.

* سهم صفر درصدی

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ باید ۱۵ هزار میلیارد تومان برای قشر بازنشسگان لشگری و کشوری در قالب این طرح بودجه تعریف می‌شد اعلام کرد: مقرر شده بود تا در بودجه امسال برای طبقه بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه اختصاص پیدا کند، اما در نهایت برای قشر بازنشستگان لشگری و کشوری ۵ هزار میلیارد تومان و برای بازنشستگان تامین اجتماعی صفر ریال مصوب شد.

عزیزی در پایان اظهار داشت: ما تلاش داریم تا بتوانیم رقم‌های واقعی برای طرح همسان سازی بازنشستگان را در کمیسیون تلفیق بررسی و در بودجه بگنجانیم تا در نهایت این شکاف را کمتر کنیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بودجه کارگران کارمندان تامین اجتماعی تورم هزار میلیارد تومان افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی

سخنگوی دولت گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران ۳۵ درصد افزایش می‌یابد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: به پیشنهاد وزارت کار، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز در هیئت دولت تصویب شد و حقوق حداقل‌بگیران 35 درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: به عنوان مثال یک فرد بازنشسته دارای همسر که یک فرزند داشته باشد، بالای 10 میلیون تومان دریافتی خواهد داشت و البته سایر سطوح هم افزایش 22 درصد و یک مبلغ ثابت دارند.

خبر در حال تکمیل است...

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی / مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | مطالبه بازنشستگان اجرایی شد؟
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • حقوق بازنشستگان ۳۵ درصد افزایش یافت
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی