Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از بازاریان همدان به صورت خودجوش دست به دست هم دادند تا در شرایط بحرانی امروز به چک‌های به موعد رسیده مهلت دهند، آنها با رحم و مروت را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند تا با سعه صدر از این مشکلات گذر کنیم.

خبرگزاری فارس_ همدان؛ سخن از رحم و مروت و انسانیت است، سخن از معرفت است و عشق به خدا، مگر خداوند چگونه به بندگانش رحم می‌کند، همان جمله معروف را به یاد بیاورید «به تعداد انسان‌های روی زمین راه برای رسیدن به خدا هست» حالا همین انسان‌ها وسیله خدا می‌شوند برای خیر رساندن به بنده دیگر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم گره از کار بنده‌ای باز می‌شود و امتحان بنده دیگر به انجام می‌رسد مگر نمی‌فرماید «إِنَّا جَعَلْنا ما عَلَی الْأَرْضِ زِینَةً لَها لِنَبْلُوَهُمْ أَیهُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً»ما آنچه که در روی زمین است زیور آن قرار دادیم تا بیازمائیم که کدام یک نیکوکارتر است(سوره کهف).

به راستی کدام یک از ما نیکوکارتریم؟ امروز امتحان الهی است که کدام یک از ما رحم و مروت را می‌فهمیم و کدام یک به دنبال ثروت بیشتر به هر قیمتی هستیم حتی به قیمت جان انسان‌ها!

شیوع ویروس کرونا خبری ناخوش است که هرگز دوست نداریم مانند را آن ببینیم و بشنویم، اما در این شرایط صحنه‌های زیبای انسانیت رقم می‌خورد، برخی می‌شوند مظهر رحم خدا و افرادی هم دست بیعت با شیطان می‌دهند.

کرونا شاید عاملی است برای تحقق این آیه که می‌فرماید:«وَ لِیبْتَلِی اللَّهُ ما فِی صُدُورِکمْ وَ لِیمَحِّصَ ما فِی قُلُوبِکمْ وَ اللَّهُ عَلِیمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ» خداوند آنچه را که در سینه‌های شماست بیازماید و آنچه در روحیات شما قرار دارد مصفا سازد، خداوند از آنچه که در سینه‌هاست آگاه است(آل عمران).

این شرایط سخت است که رحم را از درون سینه‌ها بیرون می‌آورد یا شقاوت را در زمین پررنگ‌تر می‌سازد.

این مردان هم نمادی از رحم خداوند هستند، مظهری از شفقت او که در امتحان الهی خود را نشان دادند تا مشخص شود اهل یمین‌اند یا شمال.

می‌توان از زبان سعدی شیرازی قصه را روایت کرد، مگر نه اینکه شاعر شیرین سخن گفت:

بنی آدم اعضای یکدیگرند/که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار/ دگر عضوها را نماند قرار

تو کز محنت دیگران بی غمی/نشاید که نامت نهند آدمی

مردان قصه ما هم محنت دیگران را داشتند و فعل انسانیت را صرف کردند.

به سراغ مردان خدا می‌رویم تا صحنه زیبایی از این رادمردی را به تصویر بکشیم.

عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف همدان می‌گوید: متاسفانه با ورود ویروس کرونا اقتصاد کشور دچار بحران شد و مردم به دلیل رعایت موارد بهداشتی کمتر خرید می‌کنند.

احمد گازرانی ادامه می‌دهد: پایان سال و رونق بازار در اسفندماه همیشه زبانزد است در حالی که امروز از رونق همه ساله خبری نیست، تمام اصناف یک سال تمام منتظر فروش شب عید بودند اما با توجه به شرایط ایجاد شده متحمل ضرر و زیان زیادی شدند.

اگرچه تمام واحدهای صنفی موارد بهداشتی را رعایت و از اقلام ضدعفونی در مغازه استفاده می‌کنند اما بنا بر توصیه‌های بهداشتی مردم اقبالی به خرید و حضور در بازار ندارد.

او بیان می‌کند: شرایط فعلی بازار باعث شده تا واحدهای صنفی نتوانند اجاره پرداخت کنند، دستگاه‌های خدمات‌رسان هم باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند و مراعات حال کسبه را در دستور کار قرار دهند.

مراقب اعتبار کاسبان با سابقه بازار باشیم

در حال حاضر همه تولیدکنندگان و کارخانه‌داران و کسبه باید هوای یکدیگر را داشته باشند و شرایط موجود کسبه را درک کنند همچنین مراقب اعتبار کاسبان با سابقه بازار باشند.

بازاریان همدان به صورت خودجوش دست به دست دادند تا در شرایط فعلی به چک‌های به موعد رسیده یکدیگر مهلت دهند تا با سعه صدر از این مشکلات گذر کنیم.

این معتمد بازار همدان اضافه می‌کند: بازاریان در طول تاریخ در تمام برهه‌های بحرانی ورود کرده و در شرایط سخت کمک به حال مردم و مسوولان بوده‌اند، امروز هم با ورود این ویروس و تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد باز هم بازاریان در خط مقدم مبارزه قرار گرفتند.

آسیب‌های مالی قابل جبران است به شرطی که همه از مسؤول و مردم در کنار هم دست به دست هم دهیم، امروز مدیران، دستگاه‌های اجرایی، کسبه و مردم در کنار هم به مانند همیشه باید ورود کنند.

کسبه و بازاریان همیشه مدافعان اقتصاد کشور بوده‌اند امروز هم همچنان در کنار دیگر مدافعان کشور در این عرصه تلاش می‌کنند.

تولیدکننده پوشاک همدانی هم در این باره تأکید می‌کند: ما سالی به ۱۲ ماه کار می‌کنیم و چشم امیدمان اسفند است که امسال ویروس کرونا باعث شده کارگاه تقریبا تعطیل و کسبه دچار مشکل شوند.

کسبه نمی‌توانند چک‌های خود را پراخت کنند چون بازاری ندارند و مردم پای خرید نیستند بنابراین باید با همدلی و همکاری از این بحران گذر کنیم و در آینده مطالبات خود را وصول کنیم.

بازاریان حواسشان به هم باشد

ابراهیم شهبازی می‌گوید: امروز یک فقره چک به مبلغ ۳۰ میلیون تومان را برای ۶ ماه آینده تمدید کردم تا با گذشت زمان وضعیت مالی کاسبان هم بهبود یابد، این وظیفه انسانی ماست و با کمک به همنوع خود کرونا را شکست خواهیم داد.

در طول ۵۰ سال کار در بازار مثل اسفندماه امسال کسادی بازار سابقه نداشته امسال ۱۰ درصد فروش سال‌های قبل را هم نداریم اما این مشکلات را با همدلی یکدگیر حل خواهیم کرد.

به طور کلی قسمتی از فروش تولیداتمان که چک و وعده بوده حدود ۲۰۰ میلیون تومان است زمان پرداخت این چک‌ها را تمدید کردم، چون اغلب جنس‌ها  روی دستشان مانده و فروش نرفته است.

تمام سود و فروش تولیدات پوشاک مربوط به ماه اسفند است که امسال متاسفانه تمام تولیدات و کارهای برش خورده مانده روی دستمان و باید همه با همه بسیج شویم و با همکاری هم این مشکلات مالی را حل کنیم چراکه قطعاً با شکایت و دعوا کاری حل نخواهد شد.

قول می‌دهم در اختیار همکارانم اجناس قرار دهم

یکی از معتمدان بازار همدان با آرامش و سعه صدر ادامه می‌دهد: مهمان ناخوانده منحوسی وارد شهر و کشور شده و مردم را دچار مشکل کرده است امیدواریم مردم برای حل مشکلات به یکدیگر کمک کنند.

بازاریان همدان در دوران سختی‌ها نقش بزرگی داشتند و امروز جنب و جوش بازار در این وقت از سال کم شده اگر چه مردم هم حق دارند و به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری کمتر در بازار حضور دارند.

موسی ابراهیمی بیان می‌کند: در حال حاضر واحدهای صنفی شدیدا دچار مشکل شده‌اند اما خیرین بازار همدان همیشه در کار پیشقدم بوده و امروز صاحبان املاک زیادی اجاره یک تا دو ماه مغازه خود را بخشیدند تا وضعیت بازار رو به راه شود.

او با بیان اینکه مردم شریف همدان در زمینه کارهای خیر پیشگام هستند اضافه می‌کند: در زمینه کار خودرو سعی می‌کنم در بازار کاسبان و همکاران را که با ما کار می‌کنند در حد بضاعتم درک کنم و به وعده‌ها دو یا سه ماهه مهلت دهم.

در شرایط فعلی باید سود کمتری از مشتری بگیرم تا این دوران هم سپری و به زودی این ویروس ریشه کن شود.

بنده از افرادی مطالبه داشتم اما در این مقطع زمانی اصلا به دنبالش نمی‌روم خواهی و نخواهی این شرایط گذراست و آنچه خواهد ماند عمل و رفتار ماست در این برهه سخت.

او در پایان می‌افزاید: از کسبه خواهش می‌کنم قیمت‌ها را افزایش ندهند و گرانفروشی نکنند هر کدام از همکاران بنده نیاز به اجناس خودوریی داشته باشند قول می‌دهم در اختیارشان قرار دهم تا شب عید را بدون مشکل سپری کنیم.

____________

سولماز عنایتی

___________

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان بازار کرونا زمین بازار همدان کدام یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۱۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از امروز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود و از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

دیروز هم در برخی مناطق استان به ویژه در نواحی غربی و جنوبی بارش پراکنده باران و باد رخ داد و امروز هوای بیشتر مناطق استان ابری است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

 

دیگر خبرها

  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟
  • مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری امروز به پایان می‌رسد
  • حزباوی دوباره برای قهرمانی برگشت! (عکس)
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • اگر موشک و دانشگاه قوی داشته باشیم اقتصاد تسلیم می‌شود
  • کیفیت هوای امروز تهران
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری