Web Analytics Made Easy - Statcounter

دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در گیلان هدف ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فرهنگ کتابخوانی به‌صورت مجازی در استان گیلان برگزار می‌شود. ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) به‌صورت مجازی در استان گیلان برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا 9 خرداد سال 1399 فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز در جمع خبرنگاران از آغاز دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و اظهار داشت: هدف اصلی برگزاری این جشنواره در واقع ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ اطهار(ع) به ویژه امام رضا(ع) است.

پریسا کرمی با اشاره به افزوده شدن منابع مرتبط با سیره امام هادی(ع) به‌عنوان بخش ویژه دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: در دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با توجه به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی استان، مراکز پیش‌دبستانی، مدارس و بسیاری از دانشگاه‌های کشور از ظرفیت فضای مجازی برای مشارکت بیشتر مردم در این امر استفاده می‌شود.

تهران| اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به روایت تصویرنهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شمال استان اردبیل به ایستگاه پایانی خود رسیدآئین اختتامیه نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در تهران برگزار می‌شود

وی افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی در این ایام بهترین فرصت برای‌ استفاده بهینه از اوقات فراغت، ارتقای سطح کیفی و کمی مطالعات مذهبی و آشنایی با سیره امام رضا(ع)، امام هادی(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است و خانواده‌ها و گروه‌های مختلف سنی می‌توانند با شرکت در این جشنواره از اوقات فراغت خود استفاده بهینه داشته باشند.

کرمی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان به محض بازگشایی پذیرای مراجعان و آماده فراهم کردن شرایط لازم برای حضور افراد در جشنواره کتابخوانی رضوی خواهند بود تصریح کرد: دهمین دوره این جشنواره شامل سه بخش فردی، گروهی و خانوادگی است و در دو بستر مکتوب و الکترونیک اجرا می‌شود.

وی افزود: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند به‌صورت فردی، گروهی یا خانوادگی به دو شیوه مکتوب یا الکترونیکی در جشنواره رضوی شرکت کنند و برای حضور در بخش الکترونیک به سایت سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی www.samakpl.ir و یا سایت جشنواره رضوی www.razavi.iranpl.ir مراجعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی برای عموم علاقه‌مندان در گروه‌های مختلف سنی امکان‌پذیر است و کاربران برای شرکت در مسابقه باید یکی از قالب‌های فردی، گروهی و خانوادگی را انتخاب کنند تصریح کرد: لازم به ذکر است که شرکت همزمان در بخش الکترونیک و مکتوب از یک کتاب امکانپذیر نیست.

به گزارش تسنیم، در فراخوان دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، 12 کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده که کتاب‌های «گنبد خورشید» نوشته معصومه مهری، کتاب «زندگی حضرت معصومه(س)» نوشته محمد مهاجرانی و کتاب «ده قصه از امام هادی(ع) برای بچه‌ها» نوشته جعفر ابراهیمی از جمله کتاب‌های معرفی شده برای رده سنی کودک هستند.

همچنین در رده سنی «نوجوان» یعنی 13 تا 17 سال نیز آثاری با عناوین «ستاره من»، کتاب «نشانه‌ها شامل قصه‌هایی از زندگی امام رضا(ع)» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی و کتاب «مژده گل شامل داستان‌هایی از زندگی امام هادی(ع)» نوشته محمود پوروهاب از انتشارات کتاب جمکران به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

در رده سنی «جوان و بزرگسال» یعنی از 18 سال به بالا نیز شش کتاب «امام رضا(ع)» نوشته محمد باقر پورامینی، کتاب «امام رضا(ع) و ایران» نوشته سیدحسین حر، کتاب «برمدار آفتاب» نوشته محمدحسین پورامینی، کتاب «شاهچراغ(ع)» نوشته جلیل عرفان‌منش، کتاب «حکمت‌های نقوی شامل ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام هادی(ع)» نوشته جواد محدثی از انتشارات به‌نشر معرفی شده است.

علاقه‌مندان برای شرکت در دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی تا 9 خرداد سال 1399 فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و همچنین با مراجعه به آدرس‌های www.samakpl.ir یا www.razavi.iranpl.ir می‌توانند برای دریافت فایل کتاب‌ها اقدام و یا جهت دریافت امانت کتاب‌های جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان گیلان مراجعه کنند.

در پایان برگزیدگان دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در دو سطح «ملی» و «شهرستانی» معرفی و با اهدای لوح و جوایز نقدی از آنان تقدیر به‌عمل می‌آید.

انتهای پیام/612/ ع

R7877/P1494/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جشنواره کتابخوانی رضوی کتابخانه های عمومی استان برگزار می شود استان گیلان امام هادی ع امام رضا ع معرفی شده رده سنی کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۲۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس خراسان، پرفسور علی گرجی اظهار کرد: دومین سمپوزیوم بین‌المللی فضای مجازی تنش و اضطراب به همراه سومین فستیوال دانشجویی در روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه امسال به صورت مجازی توسط گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

مدیر گروه علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رابطه با زمان و نحوه ارسال آثار شرکت‌کنندگان در دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب، بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این سمپوزیوم بین‌المللی می‌توانند آثار خود از یکم تا سی‌ام اردیبهشت ماه سال جاری به آدرس ایمیل Neuros.dept@mums.ac.ir و در قالب ۲ بخش ایده و پوستر ارسال نمایند.

وی خاطرنشان کرد: به نفرات اول تا سوم هر بخش به ترتیب هدایای نقدی اهدا خواهد شد.

گرجی کلیه آثار هنری که در قالب نقاشی کاریکاتور و غیره که ارسال می‌گردند باید نشان دهنده مخاطرات استفاده نادرست از فضای مجازی و اثرات سوء آن بر سلامت روان و همچنین راهکارهای استفاده صحیح از دنیای مجازی باشند، در غیر این صورت مورد پذیرش قرار نخواهند گرفت.

مسئول برگزاری دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب و سومین فستیوال دانشجویی ادامه داد: همچنین این نکته هم لازم به ذکر است که پس از پذیرش پوسترها، ارائه هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی امکان پذیر است.

وی همچنین در خصوص نحوه ارسال ایده‌ها به دبیرخانه دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب هم گفت: تمامی ایده‌های ارسالی باید صرفاً در قالب تمپلیت قرار داده شده در لینک ایده و پوستر طراحی گردند و ایده‌ها باید حداقل ۲۵۰ و حداکثر ۵۰۰ کلمه بوده و شامل عنوان، هدف، جنبه نوآورانه ایده، جمعیت مورد هدف، روش اجرا (حداقل ۱۵۰ کلمه) و پیش بینی نتایج حاصل از ایده باشند.

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • ساخت فیلم «عشق آباد» با محوریت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • دومین سمپوزیوم بین‌المللی تنش و اضطراب در مشهد برگزار می‌شود
  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد