Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، نظام پارلمانی در کشورش را از شیوع ویروس کرونا خطرناک تر توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالامیر تعیبان الدبی» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، امروز (سه شنبه ۱۰ مارس)، نظام پارلمانی حاکم بر این کشور را از تهدید ویروس کرونا در عراق خطرناک‌تر توصیف و بر ضرورت تغییر نظام این کشور به ریاست جمهوری تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی طی پستی در توئیتر نوشت: تلاش برای اصلاح قانون اساسی و تغییر نظام پارلمانی کشور به ریاست جمهوری مهمتر از آماده شدن برای مقابله با بیماری مسری [کرونا] در کشور است. زیرا این بیماری احتمال دارد که بین ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر را بکشد و در نهایت پایان می یابد.

این نماینده وابسته به ائتلاف فتح توضیح داد: اما نظام پارلمانی کلیه توانمندی‌های ملت عراق را از بین می‌برد.

«نعیم العبودی» سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق عراق نیز، شنبه پیش گفت که نظام ریاست جمهوری که ما به دنبال آن هستیم، از سوی مردم عراق انتخاب خواهد شد و با بقای پارلمانی فعال همراه است.

وی افزود: زمانی که ما از نظام ریاستی یا شبه ریاستی سخن می گوییم؛ این امر راهکاری است که با محیط ما همخوانی دارد، هرچند که برخی، آن را بازگشت به دیکتاتوری می خوانند و با نظام کودتاچی بعث مقایسه می کنند.

وی افزود: اما ما می گوییم که نمی توان این دونظام را با یکدیگر مقایسه کرد زیرا نظامی که ما از آن سخن می گوییم نظامی است که از سوی مردم انتخاب خواهد شد و پارلمانی فعال در کشور روی کار خواهد آمد و دوره ریاست جمهوری نیز در قانون اساسی کاملا مشخص خواهد شد.

برقراری نظام ریاست جمهوری به جای نظام پارلمانی کنونی در عراق، پیشنهادی بود که از سوی «عادل عبدالمهدی» رئیس جمهور عراق پیش از استعفا و در همان ابتدای تظاهرات ها و اعتراض های مردمی عراق مطرح شد که با استقبال برخی گروه های سیاسی عراقی از جمله ائتلافهای فتح و النصر همراه شد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق قانون اساسی فتح ویروس کرونا نظام پارلمانی ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان

   به گزارش  خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان، با توجه به غیبت‌های غیرمجاز و پیاپی"علی عدنان" بازیکن عراقی، با نظر محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان، این مدافع از این تیم کنار گذاشته شد و در اختیار باشگاه قرار گرفت.

بر این اساس باشگاه مس رفسنجان با کسر مبلغ باقی‌مانده قرارداد و امضای توافقنامه فسخ دوجانبه، به همکاری با بازیکن عراقی پایان داد.

وی سابقه بازی در تیم‌های اودینزه، روبین کازان و آتالانتا را در کارنامه خود دارد.

"علی عدنان" بازیکن عراقی در این فصل، ۱۶ بار برای مس‌رفسنجان بازی کرد.

 

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • جدایی کاپیتان تیم ملی عراق از تیم لیگ برترمس رفسنجان
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود