Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@01:14:13 GMT

ضدعفونی کردن تمام اقلام خریداری شده

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۲۵۸۹

ضدعفونی کردن تمام اقلام خریداری شده

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: باید خانه، نقطه پاک و امنی شود، پس خریدهایی که مجبور هستیم از بیرون از خانه تهیه کنیم، باید از ویروس کرونا پاک شوند. 
وی تصریح کرد: ابتدا باید به محض ورود به منزل، با استفاده از آب و شوینده های رایج، صورت و دست(ترجیحا تا آرنج) شُسته شود و رعایت 20 تا 30 ثانیه شستشو الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام مسئول، با اذعان به اینکه سطوح سخت، مانند موبایل، دکمه آسانسور و کلید، از سطوح نرم، مانند لباس، آلوده‌تر هستند، گفت: همه این ها باید با ورود به منزل، ضدعفونی شوند.
دکتر مهرعلیان برای شستشوی لوازمی که از بیرون خریداری می شود، توصیه کرد: اسکاچ جداگانه تهیه شود، زیرا احتمال آلودگی خریدها از مبدا، تا بارگیری و توزیع و هنگام خرید، بالا است و با این اقدامات می توان سلامت خود را در این دوره تضمین کرد.
وی تصریح کرد: محدوده فرضی یک متری ورودی را در نظر داشته باشیم و خریدها، با استقرار در آن، و سپس ضدعفونی شدن، وارد خانه شود. وی ادامه داد که با در نظر گرفتن تشت یا لگنی مخصوص خریدها، باید به نوبت آن‌ها را به آشپزخانه برد و با اسکاچ، مایع ظرفشویی و آب، شستشو داد و البته در آخر، باید سینک ظرفشویی را نیز به همین ترتیب شُست.
رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین تاکید کرد که بعد از خرید، مانتو، کت، کاپشن و سایر لباس‌های بیرون خود را باید در همان محدوده ورود خانه قرار داد و بیش از محدوده فرضی که گفته شد، بیشتر وارد خانه نشود.
رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین یادآور شد: با توجه به سنگین بودن این ویروس، احتمال آلوده بودن کف کفش‌ها نیز وجود دارد، پس هرگز با کفش وارد خانه نشوید، چون این کار می‌تواند برای کودکان خُردسال به شدت خطرناک باشد و در عین حال برای سایر افراد خانواده نیز نگران‌ کننده است.

48

کد خبر 1363018

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۲۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ داراب بیرنوندی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در تشریح عملکرد سال ۱۴۰۲ حوزه فاضلاب از ۱۱۰۰ کیلومتر شسشوی شبکه فاضلاب شهرها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین خبر داد.

وی تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان را از دیگر خدماتی برشمرد که با هزینه ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است.

بیرنوندی، در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد و برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکردهای سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهرهای قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه،اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستاهای آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899495

دیگر خبرها

  • انتقاد فلاحت پیشه به ادعای کریمی قدوسی درباره بمب اتم/اسرائیل وارد جنگ تمام عیار با ایران نمی‌شود
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ۲۴۵ نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی راهی خانه ملت می‌شوند
  • ساخت ۱۵۰ هزار مسکن استطاعت پذیر در تهران | ۵۵۰۰ خانه فرسوده و خطرناک نوسازی می شوند