Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:21:15 GMT

بسیج امکانات شهرداری‌ها برای مقابله با شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۲۹۱۳

بسیج امکانات شهرداری‌ها برای مقابله با شیوع کرونا

به گزارش  روز سه شنبه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مهدی جمالی نژاد در نشست ویدیوکنفرانس با شهرداران کلان شهرها افزود: با اعلام رسمی ابتلاء چند نفر از هموطنان به ویروس کرونا در کشور، کارگروه ویژه برای رسیدگی به این موضوع در حوزه معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تشکیل شد که با توجه به گزارش های ارسالی از استان ها  طی همکاری با دستگاه های ذیربط،  دستورالعمل ها، شیوه نامه ها و آیین نامه ها و بخشنامه های آموزشی، اجرائی و عملیاتی موردنیاز شهرداری ها و دهیاری ها تدوین و ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی همچنین از ابلاغ بخشنامه ای به معاونان هماهنگی امور عمرانی استانداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها و سازمان های وابسته به شهرداری ها به ویژه در حوزه حمل و نقل شهری و خدمات شهری جهت اتخاذ تمهیدات ویژه در زمینه های همکاری، حمایت و پشتیبانی از دانشگاههای علوم پزشکی توسط شهرداری ها جهت تامین امکانات و تجهیزات مورد نیاز، تعیین اولویت های ماموریتی و وظیفه ای شهرداری ها و سازمان های وابسته به ویژه در حوزه خدمات شهری و بهره گیری از کلیه ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی در شهرها برای ارائه آموزش و مهارت های شهروندی در مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد.
جمالی نژاد همچنین به ابلاغ دستورالعمل ها و بخشنامه های اجرایی در زمینه به کاربستن و اجرای اصول بهداشتی و پیشگیرانه در فضاهای عمومی شهرها و وسایل حمل و نقل شهری اعم از تاکسیرانی، مترو، اتوبوسرانی و پارک سوارها و سایر فضاهای در اختیار شهرداری ها به ویژه ساختمان شهرداری و دهیاری و توجه ویژه به رعایت اصول بهداشتی و پیشگیرانه در مترو در هشت کلانشهر و واحدهای اتوبوسرانی شهری اشاره کرد.
وی در ادامه از  ابلاغ راهنمای عملی برای شهرداری ها در جهت جلوگیری از شیوع ویروس در محورهای مختلف با هماهنگی قرارگاه ویژه پیشگیری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه راهنمای اماکن عمومی و فضاهای شهری از جمله پارک ها و ساختمان های شهرداری ها، راهنمای اصول بهداشتی و پیشگیرانه در پارک سوارها، راهنمای ضد عفونی محیط و فضاهای عمومی، اقدامات پیشگیرانه در حوزه مدیریت پسماندهای عادی و راهنمای بهداشت محیط پایانه های حمل و نقل عمومی خبر داد.
 رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین به تهیه چک لیست های کنترلی و نظارتی با هماهنگی وزارت بهداشت و ابلاغ به شهرداری ها و دهیاری های کشور در حوزه های مختلف ماموریت شهردای ها و دهیاری ها،  تاکید جدی به شهرداران و دهیاران برای رعایت اصول بهداشتی در فضای کار و شرایط ایمنی برای مراجعین و ارباب رجوع به شهرداری ها و  تاکید بر ارائه خدمات الکترونیک و غیر حضوری توسط شهرداری ها به شهروندان و تمدید برخی از خدمات قابل ارائه به شهروندان تا سال آتی  در راستای عدم حضور شهروندان در شهرداری اشاره کرد.
وی ادامه داد: اهتمام در حفظ سلامت و انجام اقدامات پیشگیرانه و اتخاذ تمهیدات بهداشتی برای صیانت از کارکنان شهرداری ها و دهیاری ها به ویژه عوامل آتش نشانی و مدیریت پسماند به عنوان عوامل صف مقدم بهداشت محیط شهری و روستایی در چارچوب محورهای اتخاذ تدابیر در جهت استمرار خدمات و جلوگیری از ایجاد وقفه در خدمات رسانی و  تهیه برشورهای، فایل های آموزشی از طریق پرتال ها و شبکه های مجازی بمنظور آموزش پرسنل شهرداری ها و دهیاری ها از موارد کنترلی است.  
معاون عمرانی وزیر کشور همچنین اطلاع رسانی و آموزش همگانی با استفاده از ظرفیت سازمان های فرهنگی و اجتماعی شهرداری ها و امکانات و تجهیزات شهری به ویژه بیلبوردها و تابلوها و تلویزیون های شهری به صورت فراگیر را دیگر اقدام مدیریت شهری در زمینه مقابله با انتشار ویرس کرونا ذکر کرد.
 جمالی نژاد افزود: شهرداری ها و دهیاری های کشور نیز با حمایت شوراهای اسلامی شهر و روستا تمامی تلاش و برنامه ریزی های لازم را در حمایت از شهروندان برای مقابله با این ویروس در شهرها و روستاهای کشور به کار بسته اند.

وی ادامه داد: اقدامات فراگیری هم در حوزه خدمات شهری شهرداریها و دهیاری ها در زمینه شست و شو و ضدعفونی و گندزدائی کلیه سطوح شهری و مراکز عمومی و دیگر مراکزی که به نحوی در کنترل این بیماری تاثیرگذار می باشد و همچنین جمع آوری و حمل و دفن بهداشتی پسماند ها بصورت مستمر صورت گرفته و در حال انجام است.
وی همچنین به شست وشو و گندزدایی کشتارگاه ها، میادین میوه و تره‌بار و بازارچه‌های شهرداری‌ها و تاکید در تامین نیازهای شهروندان در این بازارچه‌ها و رعایت تمامی موازین بهداشتی و نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده در این بازارها و بازارچه‌ها اشاره کرد و گفت: تمامی امکانات آتش‌نشانی‌ها اعم از خودورها، ‌ تجهیزات و نیروی انسانی در جهت حضور شبانه‌روزی و همکاری در جهت مدیریت این بیماری اعم از خودورها و تانکرهای شستشو و آبپاش، تجهیزات انفرادی و گندزدایی برای مقابله با انتشار ویروس کرونا بسیج شده است.
 وی گفت: به منظور کمک و مساعدت به تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی با شهرداری ها و دهیاری ها ی دارای قرارداد اجاره ای است نظیر شهربازی ها، رستوران ها، مراکز تجاری و خرید، فست فودها، ‌غرفه های واقع در بوستان و پارک و ایستگاه های مترو و اتوبوس که انتشار ویرس کرونا یماری منجر به تعطیلی و کاهش درآمد آنها شده است، بخشنامه ای در حال تهیه است تا در این رابطه و بر اساس اصول حاکم بر قراردادها (فورس ماژور) و شرایط پیش بینی شده توجه جدی به مردم شود.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا و معضل بازار لوازم پیشگیری از آن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی شهرداری ها و دهیاری های کشور شهرداری ها و دهیاری ها شهرداری ها اصول بهداشتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد گفت: در راستای هدایت آب‌های سطحی و جلوگیری از آب‌گرفتی معابر، رفع آب‌گرفتگی در۱۰ نقطه شهر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی شهرداری شهرکرد، محمدرضا محمدیان با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی‌بر ورود سامانه بارشی به استان اظهار کرد: از شب گذشته این سامانه بارشی در استان و شهر شهرکرد فعال شد که نیروهای خدمات شهری نواحی چهارگانه در حالت آماده‌باش کامل هستند.

وی افزود: از شب گذشته تاکنون ۱۰ نقطه در چهار ناحیه از جمله کاشانی جدید، خیابان عمان، مسیل پایین‌تر از میدان انقلاب، منظریه، ورودی شهر، خیابان سعدی، حافظ جنوبی، چهارراه فصیحی، خیابان ۱۵ خرداد، خیابان انتقال خون و بلوار سفیر امید آب‌گرفتگی ایجاد شده رفع شد.

معاون خدمات شهری شهرداری شهرکرد بیان کرد: بیشتر آب‌گرفتگی‌ها در سطح شهر به دلیل مسدود کردن مسیر آب توسط زباله است که برخی شهروندان به دلیل رعایت نکردن این اقدام را انجام می‌دهند.

محمدیان ادامه داد: تا زمان خروج سامانه بارشی از استان نیروهای خدمات شهری در حالت آماده‌باش کامل خواهند بود و شهروندان در صورت مشاهده آب‌گرفتگی معابر موارد را به سامانه ۱۳۷ گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام شود.

کد خبر 747559

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • مجوز استفاده از نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی صادر شد
  • رفع آب‌گرفتگی معابر در ۱۰ نقطه شهرکرد
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند