Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه وزارت جهاد کشاورزی، «علی‌اشرف منصوری» افزود: این تسهیلات برای ساخت شهرک های کشاورزی اعم گلخانه‌ای، شیلات و آبزیان و دام و طیور پرداخت شده و سهم موثری در کاهش اثرات تحریم ها داشته است.

به گفته وی، پرداخت تسهیلات ۱۵۰ پرونده در بانک‌های عامل با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال نیز در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی تصریح کرد: شرکت شهرک های کشاورزی در راستای تامین امنیت غذایی، رونق تولید، ایجاد اشتغال پایدار، بهره‌وری از منابع آب و خاک، توسعه صادرات و ارزآوری با بهره گیری از منابع و امکانات کشور و جذب سرمایه های بخش کشاورزی تلاش می کند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین واگذاری شهرک‌های گلخانه‌ای مربوط به دو سال اخیر بوده است، یادآور شد: از ابتدای اجرای طرح توسعه شهرک‌های کشاورزی تاکنون، هفت هزار هکتار از شهرک‌های کشاورزی به متقاضیان واگذار شده است.

منصوری تعداد مجوزهای صادرشده برای شرکت های دولتی و خصوصی را ۵۶۸ فقره اعلام کرد و ادامه داد: مستندسازی املاک نیز ۱۸۱ مورد انجام شده است.

وی به ساخت ۸۷ شهرک کشاورزی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: این شهرک‌ها در سطحی بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ هکتار در حال اجرا است که تاکنون ۴۶۰ هکتار از این شهرک‌ها با تولیدی بالغ بر ۸۰ هزار تن به بهره ‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: ارزش ریالی تولیدات شهرک‌های کشاورزی در سال جاری چهار هزار میلیارد ریال بوده است.

وی از موانع توسعه شهرک های کشاورزی را برخی مشکلات اجرایی از جمله تسهیلات بانکی، کمبود اعتبار جهت تکمیل زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: برای تحقق کامل اهداف تعیین شده و دستیابی به برنامه‌های مصوب، نیازمند حمایت و همراهی مسئولین، سازمان های جهاد کشاورزی استان‌ها و دستگاه‌های ذیربط هستیم.

منصوری شهرک گلخانه ای مغان استان اردبیل با سطح یک هزارو ۶۰۰ هکتار را از شهرک‌های موفق در حال اجرا عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۵۵۰ هکتار این شهرک واگذار شده و ۱۶۰ هکتار آن نیز در حال احداث سازه است و پیش بینی می‌شود که با بهره‌برداری کامل از این شهرک، سالانه ۴۵۰ هزار تن سبزی و صیفی تولید و ۱۶ هزار نفر اشتغال‌زایی شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در ادامه با اشاره به شهرک‌ شیلاتی استان هرمزگان با سطح ۱۹ هزار هکتار که ۱۴۰۰ هکتار آن در حال اجرای زیرساخت است، تصریح کرد: با بهره‌برداری کامل از این شهرک، تولید ۵۵ هزار تن محصولات شیلاتی با ظرفیت اشتغال‌زایی ۱۲ هزار نفر برای این شهرک شیلاتی پیش‌بینی‌شده است.

به گفته منصوری در شهرک شیلاتی دو هزار و ۶۰۰ هکتاری رود شور استان بوشهر که در سطح  دو هزار و ۳۰۰ هکتار زیرساخت آن انجام‌ شده، تولید ۱۶ هزار تن و اشتغال‌زایی دو هزار و ۵۰۰ نفر پیش‌بینی‌شده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اراضی کشاورزی شرکت شهرک های کشاورزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۳۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،مدیر عامل آب منطقه‌ای استان گفت: ایستگاه پمپاژ طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی از ده سال قبل شروع شد که بخش از آن اجرا و بخش دیگر آن در سه سال اخیر انجام شد.
کریمی افزود: هم اکنون این ایستگاه پمپاژ به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان فلارد آبرسانی می‌کند.
وی گفت: در قرارداد با بخش خصوصی آین آمادگی وجود دارد تا طرح آبرسانی به ۶۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • آبرسانی به ۳۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فلارد
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه