Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@20:53:52 GMT

ضدعفونی کردن معابر به محیط زیست آسیب می‌زند؟

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۵۲۸۷

ضدعفونی کردن معابر به محیط زیست آسیب می‌زند؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شینا انصاری در نشست خبری مجازی در تشریح اقدامات اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت:‌ اداره کل محیط زیست شهرداری تهران به طور مستقل کار خاصی انجام نداده است اما در کنار مابقی ادارات و سازمان‌ها در روند تدوین دستورالعمل‌ها حضور داشته است.

یکی از موضوعات خاص که مورد تاکید اداره کل محیط زیست شهرداری تهران نیز قرار گرفت، بحث دفن پسماند به خصوص پسماند ویژه و عفونی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تاکید زیادی در این خصوص انجام شد و بازدیدهای مشترکی نیز از مکان‌های اسکان کارگری صورت گرفت.

وی با اشاره به تعطیلی برنامه‌های مناسبتی محیط زیست از جمله لغو نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست در پی شیوع کرونا گفت: استفاده از شوینده‌ها و مواد ضدعفونی‌ کننده به یکی از دغدغه‌های اصلی تبدیل شده است چرا که این مواد بر پایه کلر هستند و جای سوال است که آیا استفاده از این مواد به محیط زیست آسیب می‌رساند؟ آیا حیوانات شهری ناقل هستند؟ اما واقعیت این است که شهرداری تهران در استفاده از مواد ضدعفونی کننده دستورالعملی تهیه نکرده است. بلکه از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت استفاده می‌کند و در واقع اجراکننده دستورالعمل‌های آنها است.

وی با بیان اینکه در این دستورالعمل‌ها حدود مجاز و غلظت‌ها مشخص شده است و به همین دلیل استفاده از مواد ضدعفونی کننده مشکل‌ساز نیست، گفت: اگر از این حدود مجاز فراتر رویم، قطعا برای همه از جمله انسان، محیط زیست، حیوانات و ... مشکل‌ساز خواهد بود اما این حدود مجاز در شهرداری کنترل می‌شود.

دستورالعمل مقابله با کروناویروس در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت

وی با بیان اینکه بحث انتقال کرونا از حیوانات حاشیه‌ساز شده است، افزود: یکی از تاکیدات وزارت بهداشت دوری از حیوانات بود اما هنوز شواهد و مستنداتی دال بر انتقال این ویروس از حیوانات احراز نشده است اما تاکید شده که تماس کنترل شده داشته باشیم و بعد از تماس با پوست آنها دست‌هایمان را بشوییم و این موضوع در بنرهای شهرداری در سطح شهر اکران شد که البته فعالان حقوق حیوانات به این موضوع اعتراض داشتند و به رغم آنکه این بنرها محتوای حیوان ستیزی نداشت و تاکید وزارت بهداشت بود اما از آنجایی که موجب حساسیت شده بود، از سطح شهر جمع‌آوری شد.

وی از مردم خواست دستکش، دستمال و ماسک مورد استفاده‌شان را در نایلون‌های در بسته قرار داده و در داخل مخازن زباله قرار دهند، گفت: ایام پایانی سال است و معمولا افراد در خانه تکانی‌ها از مواد شوینده استفاده می‌کنند و دقت داشته باشید که اگر اصرار دارید از مواد ضدعفونی کننده بر پایه کلر استفاده کنیم حتما جریان آزاد هوا وجود داشته باشد نه اینکه در یک فضای دربسته از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنیم.

انصاری در مورد دلایل آلودگی هوا در این روزها که تردد کاهش یافته اظهار کرد: در این چند روز شاهد بروز پدیده وارونگی هوا بودیم اما این روزها آلاینده شاخص ما ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون بود که ناشی از تردد خودروهای دیزلی در شهر است که به نظر می‌رسد از آنجایی که محدودیت‌ها در شهر کاهش یافته این ذرات نیز افزایش یافته است اما با این حال دلیل اصلی، پایداری شرایط جوی است

کد خبر 491065 برچسب‌ها كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كرونا در ايران مواد ضدعفونی کننده شهرداری تهران دستورالعمل ها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۵۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ فرمانده حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: قاچاقچیان که از کنگاور استان کرمانشاه در حال حمل پرنده‌ها بودند، شناسایی و بامداد هفتم اردیبهشت در گلوگاه انتظامی شهید زارعی همدان دستگیر شدند.

رضا دانش پژوه با اشاره به اینکه در این زمینه ۷ نفر بازداشت و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: جوجه چکاوک‌ها ۴۶۳ قطعه بودند که هم اکنون در اداره کل محیط زیست نگهداری و تغذیه می‌شوند.

او همچنین گفت: چکاوک‌ها نقش موثری در چرخه محیط زیست دارند و از آفت کش‌های طبیعی به شمار می‌روند.

 مدیر نظارت بر امور حیات وحش استان همدان هم گفت: حذف یکباره این شمار پرنده ممکن است به انقراض منطقه‌ای چکاوک‌ها منجر شود.

عیرضا محمدی افزود: این جوجه چکاوک‌ها یک تا دو هفته باید توسط محیط بانان تغذیه شوند و سپس به طبیعت باز گردند.

دیگر خبرها

  • کشف موجوداتی که 540 میلیون‌ سال قبل اقیانوس‌های زمین را نورانی می‌کردند (+عکس)
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • مشارکت اجتماعی در حفظ محیط زیست
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • کشف و ضبط ۴۶۳ جوجه چکاوک قاچاق در همدان
  • عوامل تاثیرگذار بر کپک زدن فرش
  • بدون همکاری شهروندان معضل سگ‌های ولگرد حل نمی‌شود
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد