Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@05:23:39 GMT

مالکین برج سلمان مشهد ۱۵ روز اجاره را به مستاجران بخشیدند+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۵۳۶۲

مالکین برج سلمان مشهد ۱۵ روز اجاره را به مستاجران بخشیدند+فیلم

‍‍‍‍‍‍

جمعی از مالکین برج تجاری اداری سلمان مشهد در اقدامی تحسین‌برانگیز، ۱۵ روز از اجاره خود را به‌منظور حمایت از کسبه جوان به مستاجران بخشیدند تا در این رکود حاصل از کرونا، باری از دوش آن‌ها بردارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در روزهای منتهی به سال جدید، کشورمان درگیر نبرد با مشکلی ناخواسته است که خود منشأ مشکلات بسیار دیگری است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها رکود بازار باشد که دست به گریبان کسبه و بازاریان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عرصه نیز چون دیگر عرصه‌های مقابله با کرونا با مجاهدت‌ها و همدلی‌هایی مواجه هستیم که شاید در کمتر جایی دیده شود، مجاهدت‌هایی از جنس بخشندگی که این بار در برج سلمان، یکی از مهمترین برج‌های تجاری مشهد به وقوع پیوسته است.

مدت کوتاهی است که بنری در ورودی‌های برج سلمان و آسانسورها مشاهده می‌شود که محتوای آن مبنی بر بخشیدن پانزده روز از اجاره مستاجران توسط مالکان است، برای اطلاع از کم و کیف ماجرا پس از چند روز پیگیری موفق شدیم با معاون بهره‌برداری برج سلمان گفت‌وگو کنیم.

محسن افشار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در بحث تجارت، ایام عید یک نقطه طلایی در کسب‌وکار است، اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلاتی که ایجاد کرده، وضعیت بازار برای کسبه ما در این ایام بسیار کساد شده است.

وی در ادامه از روند اجرایی شدن این طرح گفت: ما با توجه به این مشکل، مسأله را با هیأت مدیره که عده‌ای از مالکین برج سلمان هستند، مطرح کردیم و آن‌ها نیز موافقت خود را اعلام کردند و تصمیم گرفتیم به این صورت به کسبه کمکی کرده باشیم و از ضرر مضاعف پیشگیری کنیم.

معاون بهره‌برداری برج سلمان بیان کرد: بیشتر مالکین موافقت کرده‌اند و شاید عده معدودی مخالف باشند که ما سعی می‌کنیم طی جلساتی آن‌ها راضی کنیم یا مستاجران آن‌ها را از طریق دیگری حمایت می‌کنیم.

افشار با اشاره به اینکه برخی از شرکت‌ها مشکل قراردادی دارند و نمی‌‌توانند قراردادشان را تغییر دهند، ادامه داد: ما به این دسته از مالکین پیشنهاد دادیم که ۱۵ روز به انتهای اجاره سالیانه مستاجران اضافه کنند و این پانزده رایگان حساب شود، به عبارتی یک سال و ۱۵ روز مستاجر در ملک کسب‌وکار کند.

وی با بیان اینکه این کار یک حرکت خیرخواهانه و نوع‌دوستانه است، خاطرنشان کرد: البته این برنامه برای انتهای سال جاری است و اگر ببینیم وضعیت بیماری کرونا همچنان تا خرداد ماه سال جدید شایع باشد، شاید جلسه دوباره‌ای داشته باشیم و تمهیدات دیگری انجام شود.

معاون بهره‌برداری برج سلمان تشریح کرد: هر یک از مالکین محدودیت‌های خاص خود را دارد، بیشتر مالکین در همین ماه کسری ۱۵ روز اجاره را اعمال کردند و برخی دریافت اجاره را به تأخیر انداختند.

افشار در رابطه با هزینه شارژ گفت: محل هزینه شارژ قبوض آب و برق و گاز و قسمت عمده آن حقوق پرسنل مجمتع اعم از انتظامات، خدمات و کادر محدود اداری است که هیچ کدام قابل بخشش نیست، مگر اینکه شرکت آب، گاز یا برق این زمان را رایگان حساب کند که ما کسبه را از آن بخش از شارژ معاف می‌کنیم. 

وی با اشاره به اینکه در زمینه شارژ در مجتمع ما بسیار سختگیری می‌شود، تصریح کرد: ما سعی کردیم در این مدت این سخت‌گیری صورت نگیرد و با کسبه راه بیاییم.

در ادامه به سراغ برخی از کسبه برج سلمان که به ندرت در مغازه حضور دارند، می‌رویم تا نظر آن‌ها را نسبت به این عمل هیأت مدیره جویا شویم.

یکی از مستاجران که مغازه فروش کیف و کفش دارد، می‌گوید: من به عنوان یکی از کسبه برج سلمان از این طرح خوب هیأت مدیره تشکر می‌کنم، کار فوق‌العاده و نمونه‌ای در سطح شهر مشهد بود اما الزاما کافی نیست چون کسبه با شیوع ویروس کرونا واقعا ضربه دیدند.

یکی دیگر از کسبه که مغازه فروش پوشاک دارد، این طرح و کسادی بازار را اینگونه بیان می‌کند: پس از شیوع ویروس کرونا تردد در برج سلمان خیلی کم شد چرا که مردم به‌خاطر جلوگیری از شیوع این ویروس از بیرون نمی‌آیند و این مشکل برای تمام کشور بوده و فقط برای برج سلمان نبوده است‌.

این فروشنده جوان در ادامه مطرح کرد: هیأت مدیره و جمعی از مالکین برج سلمان برای اینکه بخشی از هزینه‌هایی که داریم جبران شود تا ضرر و زیان ما کمتر شود، ۱۵ روز از اجاره را بخشیدند که کار بسیار بزرگی است که باعث دلگرمی کسبه برج سلمان شده و من از هیأت مدیره و مالکین برج سلمان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ر

منبع: فارس

کلیدواژه: برج سلمان مشهد مشهد کرونا اجاره مغازه محسن افشار هیأت مدیره ۱۵ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۵۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»

دیگر خبرها

  • ببینید | فوری؛ ترور محمد بن سلمان ناکام ماند!
  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • خبر مهم برای مستاجران افغانستانی
  • فصل پنجم «نون‌خ» برای سلمان همراه با چاشنی ماه عسل بود
  • قابی از زحمات تیم سلمان
  • گزارش تصویری | بازدید رئیس رسانه ملی و معاون سیما از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • کسبه بردسکن به احترام امام صادق (ع) محل کسب خود را تعطیل کردند
  • ببینید | پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی سریال سلمان فارسی
  • اجاره این خانه‌ها به دلار است؛ مستاجران خانه‌های دلاری چه کسانی هستند؟