Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از تمامی عزیزانی که در راستای مقابله با این بیماری تلاش می‌کنند قدردانی کرده و ان شاءالله این بلا به زودی از سر مردم ما کم خواهد شد.

وی افزود: کار مقابله با این بیماری کاری بزرگ است که نیاز به روحیه جهادی دارد و به حمدالله روحیه عزیزان نیز جهادی است که جای قدردانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در  سیستان و بلوچستان گفت: به حکم عقل و هم به حکم شرع ما تابع نظر کارشناسی عزیزان در مجموعه‌های پزشکی هستیم؛ بنابراین عزیزان باید در این رابطه نگاه مناسب و عاقلانه داشته و اعلام کنند.

محامی تاکید کرد: با توجه به نظر کارشناسانی مسوولان علوم پزشکی ما نیز نماز جمعه را تعطیل کرده که در این بین اهل تشیع نسبت به نماز جمعه حکم واجب تخییری دارند که نسبت به اینکه حفظ سلامت مردم مهم تر بود نمازهای جمعه تعطیل شد.

وی افزود: اما در بین اهل سنت نماز جمعه واجب تعیینی است و برای همین تصمیم برای تعطیلی نمازهای اهل سنت سخت تر بوده اما جان انسان‌ها نیز از آن واجب تر است و باید تضمینی درست گرفته شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر قرار است تصمیمی گرفته شود که عاقلانه و بر طبق نظر کارشناسی باشد می بایست ابلاغ شود و تفاوتی بین اهل تشیع و تسنن نیز وجود ندارد و باید به آن تن داده شود.

حجت الاسلام محامی تاکید کرد: ما باید هم مردم را نسبت به رعایت مسائل بهداشتی حساس و به گونه‌ای عمل کنیم که آرامش روانی آنها را از بین نبریم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید همه اقدامات بهداشتی را انجام دهیم و در کنار آن خود و دیگران را نسبت به عبادت، دعا و انس با قرآن و اهل بیت در فرصت ماه رجب و شعبان که در پیش داریم توصیه کنیم.

امام جمعه زاهدان گفت: قرآن شفای دردهای جسمی و روحی است و در این زمان نباید از شفیع قرار دادن پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) غافل شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اهل بیت رهبر معظم انقلاب کارشناسی نماز جمعه نماینده ولی فقیه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید

پخش زنده نماز جماعت ظهر به امامت یکی از بانوان در دبستان عترت لویزان در روز گذشته، سوالاتی را در فضای مجازی به همراه داشته که آیا امامت بانوان در نماز جماعت، صحیح است یا خیر؟ که به انتشار نظر مراجع عظام تقلید خواهیم پرداخت:

* حضرت آیت الله خامنه ای:

امامت زن در نماز جماعت فقط برای زنان جایز است.

* حضرت آیت الله سیستانی:

در صورتی که امام زن باشد احتیاط واجب آن است که امام زن در صف مأمومین باشد و از صف آن ها جلوتر نباشد.

* حضرت آیت الله مکارم شیرازی:

پیشنماز بودن زن برای زنان اشکالی ندارد.

* حضرت آیت الله نوری همدانی:

امامت زن برای زنان در صورتی که دارای شرایط نماز جماعت باشند، مانع ندارد.

* حضرت آیت الله وحید خراسانی:

امامت زن برای زن صحیح است.

* حضرت آیت الله شبیری زنجانی:

امامت زن بر زنان جایز است و بهتر است که در ردیف یکدیگر بایستند و امام جلوتر از دیگران نایستد.

دیگر خبرها

  • شما نظر بدهید / با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت مناسب اینترنت موافقید؟
  • شما نظر بدهید / آیا با ادعای وزیر ارتباطات در مورد سرعت اینترنت موافقید؟
  • هشدار نسبت به نبود دارو‌های بیماران پیوند کبد/ «فیبرینوژن» و «بازیلیکسیمب» موجود نیست
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی ۱۰ و ۱۱ خردادماه برگزار می شود
  • آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 10 و 11 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • نهضت علمی امروز میراث پرافتخار مکتب امام صادق(ع) است
  • راه حل سند تحول برای رفع مشکل پراکندگی نظرات در حقوق عامه
  • نظرات در مورد سینک گرانیتی مشکی، گاز رومیزی و سینک آبشاری