Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از تمامی عزیزانی که در راستای مقابله با این بیماری تلاش می‌کنند قدردانی کرده و ان شاءالله این بلا به زودی از سر مردم ما کم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کار مقابله با این بیماری کاری بزرگ است که نیاز به روحیه جهادی دارد و به حمدالله روحیه عزیزان نیز جهادی است که جای قدردانی دارد.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: به حکم عقل و هم به حکم شرع ما تابع نظر کارشناسی عزیزان در مجموعه‌های پزشکی هستیم؛ بنابراین عزیزان باید در این رابطه نگاه مناسب و عاقلانه داشته و اعلام کنند.

محامی تاکید کرد: با توجه به نظر کارشناسانی مسوولان علوم پزشکی ما نیز نماز جمعه را تعطیل کرده که در این بین اهل تشیع نسبت به نماز جمعه حکم واجب تخییری دارند که نسبت به اینکه حفظ سلامت مردم مهم‌تر بود نماز‌های جمعه تعطیل شد.

وی افزود:، اما در بین اهل سنت نماز جمعه واجب تعیینی است و برای همین تصمیم برای تعطیلی نماز‌های اهل سنت سخت‌تر بوده، اما جان انسان‌ها نیز از آن واجب‌تر است و باید تضمینی درست گرفته شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اگر قرار است تصمیمی گرفته شود که عاقلانه و بر طبق نظر کارشناسی باشد می‌بایست ابلاغ شود و تفاوتی بین اهل تشیع و تسنن نیز وجود ندارد و باید به آن تن داده شود.

حجت الاسلام محامی تاکید کرد: ما باید هم مردم را نسبت به رعایت مسائل بهداشتی حساس و به گونه‌ای عمل کنیم که آرامش روانی آن‌ها را از بین نبریم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید همه اقدامات بهداشتی را انجام دهیم و در کنار آن خود و دیگران را نسبت به عبادت، دعا و انس با قرآن و اهل بیت در فرصت ماه رجب و شعبان که در پیش داریم توصیه کنیم.

امام جمعه زاهدان گفت: قرآن شفای درد‌های جسمی و روحی است و در این زمان نباید از شفیع قرار دادن پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) غافل شد.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرونا ویروس سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ستاد اطلاع رسانی نماز جمعۀ تهران، نماز جمعۀ این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی اقامه خواهد شد.

گفتنی است، درب‌های دانشگاه تهران جهت اقامه نماز جمعه ۷ اردیبهشت سال ۱۴۰۳، ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه صبح باز خواهند شد.

دیگر خبرها

  • کارگران در نماز جمعه تهران
  • گزیده خطبه های نماز جمعه یاسوج
  • خطبه های نماز جمعه شهرستان های هرمزگان 
  • نماز جمعه تهران
  • مدیران حوزه کارگری در نماز جمعه سیستان و بلوچستان پاسخگوی مطالبات مردم شدند
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی شهر ایلام
  • برگزاری نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • برگزاری ۷ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اعزام ۸ کاروان حج تمتع از کرمانشاه به سرزمین وحی
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد