Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی بر حمایت اصحاب فرهنگ و هنر از پویش «نوروز بی سفر» تاکید کرد و گفت: این پویش به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شده و بر اساس آن از مردم خواسته شده دید و بازدید و سفرهای خود را به حداقل برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» امروز (سه‌شنبه 20 اسفند) در نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر که با موضوع همراهی و پشتیبانی هنرمندان پویش «نوروز بی سفر» برگزار شد، با اشاره به وضعیت شیوع ویروس کرونا در خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر شیوع این بیماری در استان تحت کنترل است و در راستای پیشگیری از آن تهمیدات لازم اتخاذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه در ورودی‌های استان و ایستگاه‌های قطار و فرودگاه‌ها اقدامات لازم در جهت کنترل این بیماری در حال انجام است افزود: به دلیل اینکه مدت زمان شیوع این ویروس نامعلوم است باید به صورت مدوام مردم را نسبت به بیماری آگاه کنیم تا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

 

وی از اجرای پویش «نوروز بی سفر» خبر داد و اضافه کرد: این پویش به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا راه‌اندازی شده و بر اساس آن از مردم خواسته شده دید و بازدید و سفرهای خود را به حداقل برسانند و نوروز بی سفر را به نوروز بی خطر تبدیل کنند.

 

شریعتی از هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر خواست با پیوستن به این پویش مردم را تشویق و ترغیب کنند تا به نکات گفته شده در این خصوص توجه داشته باشند و تصریح کرد: باید هشدارهای لازم به مردم ارائه شود اما نباید آنها را مضطرب کنیم.

 

وی اذعان داشت: بسیاری از افراد از این ویروس به دلیل اینکه جدید است اطلاعات کافی ندارند از این رو باید دانسته‌های خود را به مردم ارائه دهیم و از آنها بخواهیم تا جای ممکن در خانه بمانند و از حضور در اجتماعات و اماکن شلوغ پرهیز کنند.

 

استاندار خوزستان تعطیلی مدارس، مراسم‌ها، پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، مراکز گردشگری و لغو تجمعات و رویدادهای فرهنگی و ورزشی را از جمله اقدامات لازم جهت کنترل و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دانست.

 

وی با اشاره به اینکه سلامت مردم در اولویت کاری ما قرار دارد ابراز کرد: رعایت توصیه‌ها و دستورات ملی برای مقابله همگانی با ویروس کرونا ضروری است و باید حساسیت در شهروندان را حفظ کرده و با اطلاع‌رسانی صحیح از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به مقابله با این بیماری بپردازیم.

 

«محمد جوروند» نیز با بیان اینکه ویروس کرونا نه تنها اولویت اول کشور ما است بلکه بحث اول جهان است و بیشتر کشورها با آن درگیر هستند عنوان کرد: در پویش «نوروز بی سفر» از مردم خواسته شده در خانه بمانند و سفر نرود تا بتوانیم با کمک هم از انتقال و شیوع این ویروس جلوگیری کنیم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از هنرمندان و فرهیختگان دعوت کرد با پیوستن به این پویش به بهتر برگزار کردن آن کمک کنند و ادامه داد: هنرمندان به دلیل نفوذ و توانمندی که در سطح جامعه دارند می‌تواند در اجرای این پویش در جامعه تاثیرگذار باشند.

 

ایجاد فضای نشاط در خانواده‌ها از طریق پخش برنامه‌های شاد و موسیقی‌های محلی از طریق صدا و سیما مرکز خوزستان، راه‌اندازی مسابقه کتابخوانی، تشویق مردم به غنی‌سازی اوقات فراغت از طریق فعالیت‌های فرهنگی و هنری در منزل، افزایش سطح دسترسی به شبکه‌های تفریحی و سرگرمی در فضای مجازی و بهبود سرعت اینترنت از جمله پیشنهادات مطرح شده در این نشست بود.

 

تاکنون تعدادی از مسئولان استان از جمله استاندار خوزستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیرکل کانون پرورش فکری استان، مشاور فرهنگی و هنری استاندار خوزستان و ... با پیوستن به پویش «نوروز بی سفر» از اجرای آن حمایت کردند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اصحاب فرهنگ و هنر شیوع ویروس کرونا نوروز بی سفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق
  • بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند/ تغییر نام جزیره ابوموسی
  • بیش‌ از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق احساس غرور کردند
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت