Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@14:42:43 GMT

وقتی عجله کار دست استقلال می دهد

تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۲۱۸۳۹۲

وینفرد شفر در پایان فصل ۹۷-۹۶ موفق شد همراه با تیم استقلال قهرمانی جام حذفی را برای این مجموعه به ارمغان بیاورد. فصلی که این تیم لیگ را به شکلی بد آغاز کرده و حتی برای اولین بار در تاریخ این باشگاه تا قعر جدول و رده شانزدهمی پایین رفت. مدیران وقت از ذوق بیش از حدی که بابت این قهرمانی مهم داشتند شبی که این تیم در خرمشهر توانست قهرمانی جام حذفی را در مصاف با خونه‌به‌خونه بابل (تیم اسکوچیچ) به دست بیاورد وینفرد شفر را در هتل پای میز قرارداد نشانده و او را تا دو فصل دیگر (لیگ هجدهم و نوزدهم) به عنوان سرمربی استقلال معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار ورزشی- قطعاً نیتی که مدیریت وقت باشگاه در آن شب در سر داشت چیزی جز کسب موفقیت‌های بیشتر با مربی شناخته شده آلمانی نبود، اما حالا و پس از رسیدن حکم ۵۵۰ هزار دلاری که شفر از فیفا در دست دارد می‌توان دریافت، می‌شد تصمیماتی بهتر گرفت! تصمیماتی که کاری خارق العاده و موفقیت‌آمیز به نظر نمی‌رسند.

اینکه می‌شد با وینفرد شفر قراردادی یک ساله بست، موضوع عجیبی نیست. قطعاً وینفرد شفر ۶۸ ساله (که حالا ۷۰ ساله شده است) به قرارداد یک ساله هم راضی می‌شد و یا لااقل اگر دوست داشت قراردادش را دو ساله ببندد می‌شد با در نظر گرفتن سن و سالش، شروط سختی برای ادامه‌دار شدن همکاری طرفین گذاشت که به‌طور مثال، منوط به توافق در پایان فصل اول باشد، اما مدیریت وقت باشگاه حرفی دیگر را در آن شب به شفر می‌زند. عباس ملکی عضو هیئت مدیره باشگاه استقلال که آن شب در آن جمع غیبت داشت مدتی بعد در مصاحبه‌ای اعلام کرد وزارت ورزش با قرارداد دوساله موافق نبوده است.

با این همه، تصمیم عجولانه بعدی درباره قراردادی که با وینفرد شفر بسته شد به اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برمی‌گردد. جایی که در اقدامی کم‌سابقه مدیریت باشگاه استقلال از ورود سرمربی تیم به محل تمرین ممانعت کرده و باعث شد تا وینفرد شفر با استناد به اتفاقات همان روز علیه باشگاه استقلال اقدام کرده و حالا حکمی سنگین علیه استقلال بگیرد!

«عجله کار شیطان است!» ضرب‌المثل معروفیست که شاید بار‌ها از زبان بزرگتر‌ها شنیده باشیم و اینجا مشخصاً در مورد استقلال و وینفرد شفر کاملاً صدق می‌کند. دو اتفاق مشابه در عقد و فسخ قرارداد، هر دو ناشی از تصمیم عجولانه دو دسته از مدیرانی است که وزارت ورزش آن‌ها را در رأس این باشگاه نشاند و هر دو (سیدرضا افتخاری و امیرحسین فتحی) اشتباهاتی مشابه را تکرار کردند! یکی احساسی و بی‌تدبیر قرارداد بست و یکی احساسی و بی‌تدبیر فسخش کرد! می‌شد شفر را که تا همان روز اخراج هم تیمش در رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر بود برای ۵ بازی باقی‌مانده تا پایان فصل حفظ کرد و سپس با روشی مؤدبانه‌تر عذرش را در فضایی دوستانه خواست و جلوی این ضرر چند میلیاردی را گرفت.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: تیم استقلال وینفرد شفر استقلال باشگاه استقلال شفر وینفرد شفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز

به گزارش قدس آنلاین، حضور یحیی گل محمدی در تیم تراکتور را باید قطعی بدانیم به این خاطر که پیش از یحیی گل محمدی باشگاه تراکتور با حمید مطهری قرارداد امضا کرد. پیش از این عسگری آنالیزور تیم پرسپولیس هم با باشگاه تراکتور قرارداد امضا کرده بود.

سعید مظفری زاده یکی از مدیران تیم تراکتور در مورد حضور یحیی گل محمدی در اردوی تیم تراکتور گفت: «یحیی گل‌محمدی گزینه نهایی است و ایشان همان‌طور که در مصاحبه خود گفتند در حال حل مشکلات شخصی هستند و پس از آن قراردادشان را امضا خواهند کرد.»

پرس و جوی ما منجر به این نتیجه شد که شاید حل مشکلت شخصی او چند روزی زمان ببرد و به همین بهانه شاید این مربی به بازی با استقلال نرسد. در این صورت او بعد از این بازی در اردوی سرخ های تبریز حاضر می شود.

مصاف تراکتور – استقلال چهارشنبه هفته بعد در تبریز برگزار می شود. پرسپولیسی ها امیدوار هستند یحیی با تراکتور استقلال را متوقف کند یا شکست بدهد و آنوقت پرسپولیس با عبور از سد سپاهان به صدر جدول برگردد.

دیگر خبرها

  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است
  • رسمی؛ قرارداد هوگو اکیتیکه با آینتراخت فرانکفورت دائمی شد
  • فعال‌سازی بند فسخ قرارداد، تنها راه خرید مارکوس تورام از اینتر
  • سندروم ژاوی همه‌گیر شد: تمدید ۳ ساله کونسیسائو
  • بعد از واگذاری سرخابی ها به بخش خصوصی؛ پرسپولیس و استقلال تذکر گرفتند!
  • راز دلیل قتل زن 80 ساله ثروتمند توسط پرستار شخصی‌اش!
  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز
  • آمادگی رم و اسپیناتزولا برای تداوم همکاری؛ احتمال تمدید دو ساله قرارداد
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟