Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی دادستانی تونس اعلام کرد ۵ نفر به احتمال  دست داشتن در حمله انتحاری روز جمعه که به کشته شدن یک نفر در برابر سفارت آمریکا در تونس منجر شد، دستگیر شدند.

روز جمعه گذشته (۱۶ اسفند ماه) یک عامل انتحاری خود را در نزدیک سفارت آمریکا در پایتخت تونس منفجر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر اعلام رسانه‌ها در این حمله ۵ نیروی امنیتی زخمی شدند. یکی از این نیروی امنیتی که در اطراف سفارت آمریکا بوده، در پی این انفجار جان خود را از دست داده‌ است

سوفیان سلیتی، سخنگوی مرکز مبارزه با تروریسم تونس نیز بدون اشاره به جزئیات بیشتر اعلام کرد این افراد که روز شنبه بازداشت شده اند، در کمیساریای الغرجینی، یکی از مراکز اصلی تحقیقات ضد تروریستی تونس تحت بازجویی قرار گرفتند.

رسانه‌های محلی عاملان حمله انتحاری را دو مرد تونسی معرفی کردند که در سال ۲۰۱۴ در چارچوب قانون مبارزه با تروریسم محکوم شده و مجازات خود را سپری کرده اند.

در ساعات پایانی صبح روز جمعه دو مهاجم در نزدیکی یک دستگاه وانت پلیس واقع در برابر سفارت آمریکا در محله برژ دو لاک در حدود ۱۰ کیلومتری مرکز تونس کمربند‌های انفجاری خود را منفجر کردند.

به گفته وزارت کشور تونس بر اثر این انفجار یک ستوان ۵۲ ساله بر اثر شدت جراحات کشته شد و ۵ نفر دیگر از جمله یک غیر نظامی زخمی شدند.

ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و خبرگزاری فرانسه نتوانست آن را تایید کند، دو مرد سوار بر اسکوتر را نشان می‌دهد که لباس ورزشی پوشیده و کلاه کاسکت بر سر گذاشته اند و به طرف کامیون پلیس حرکت می‌کنند. چند ثانیه بعد ازتوقف آن‌ها انفجار رخ می‌دهد.

وزارت کشور تونس اعلام کرد در پرونده تحقیقی که روز جمعه در این خصوص باز شده، هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

تا امروز مسئولیت این حمله را هیچ کس به عهده نگرفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حمله انتحاری گروه های تروریستی سفارت آمریکا کشور تونس سفارت آمریکا روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۲۱۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند

پلیس انگلیس پس از دریافت گزارش حمله با سلاح سرد در پایتخت این کشور، یک فرد را بازداشت کرد.

به گزارش مشرق، براساس اعلام پلیس متروپولیتان لندن، در پی وقوع حمله با سلاح سرد (قمه) و زخمی شدن چند تن، یک نفر بازداشت شد.

به گفته پلیس، مظنون ۳۶ سال دارد و به اتهام حمله به افراد عادی و دو افسر پلیس بازداشت شده است.

معاون کمیسر پلیس لندن دراین‌باره گفت: قطعاً افرادی که هدف حمله قرار گرفتند، به شدت وحشت‌زده شدند. می‌دانم که در پی این حادثه، جامعه شوکه و مضطرب شده است اما معتقدیم که خطری مردم را تهدید نمی‌کند.

همچنین پلیس لندن مدعی شد که به نظر نمی‌رسد این حمله تروریستی باشد و علاوه بر این، به‌دنبال مظنونین دیگر نخواهد بود.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • قمه‌کشی به لندن رسید/ چند نفر بازداشت شدند
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • دانشگاه ایلینوی دانشجویان را به بازداشت و تعلیق تهدید کرد
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو